רוצה פרטים על תואר שני בטכנולוגיות למידה בחינוך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בטכנולוגיות למידה בחינוך

רוצה לדעת על תואר שני בטכנולוגיות למידה בחינוך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בלימודי טכנולוגיה בחינוך

 
המהפכה הטכנולוגית משפיעה על כל היבטי חיינו, ובהם גם על האופן שבו אנו לומדים ורוכשים ידע. שילוב אמצעים דיגיטליים חדשניים בתהליכי למידה והוראה הפך היום לדבר שבשגרה, הן במערכת החינוך, והן בעולם הארגוני והעסקי. המעוניינים להעמיק את הידע שברשותם בתחום הלמידה הדיגיטלית, כדי לסייע להצעיד קדימה את מערכת החינוך ואת המשק, יכולים ללמוד בתכניות לתואר שני בטכנולוגיות למידה (הידועות גם בשם תואר שני בטכנולוגיה בחינוך). מטרת העל של אותם מסלולים הינה קידום חדשנות בתהליכי הלמידה, ועידוד יוזמות חדשניות ללמידה מרחוק ולהוראה בסביבות עתירות טכנולוגיה.

 

 

מה לומדים?

 

מטרת הלימודים היא להכשיר מורים מכל מקצועות הלימוד ולספק להם דרכים לעצב, לפתח ולהעריך את תהליך ההוראה והלמידה בסביבות טכנולוגיות. במהלך לימודיהם המורים יכולים להכיר כלים מתקדמים לתקשוב למידה, ללמידה מרחוק, ולפיתוח יוזמות חדשניות לקידום מערכת החינוך בעזרת טכנולוגיה.

 

רבות מן התכניות לתואר שני בתחום זה שמות דגש גם על טכנולוגיות למידה ארגונית, ענף שהביקוש לו הולך וגובר במשק הישראלי והגלובלי כאחד. כיום מתחדדת ההבנה כי ארגונים נדרשים ללמידה מתמדת כדי להישאר רלוונטיים, ולפיכך עובדים ומנהלים כאחד נדרשים לפתח את הידע והכישורים שברשותם כדי להגדיל רווחים, לגבור על מתחרים, ולחוות הצלחה. במסגרת התואר השני, יכולים הסטודנטים להכיר טכנולוגיות מתקדמות ללמידה ארגונית, וללמוד כיצד ניתן להשתמש בהן כדי להקנות ערך מוסף לחברות במגוון ענפים במשק, כגון חברות הייטק, רשויות מקומיות, במערכת הבריאות, מערכת הביטחון, ועוד. נלמדים כלים שבעזרתם ניתן לסייע לארגונים להטמיע למידה מקוונת ונגישה, לצורכי פיתוח מקצועי, הדרכה, וניהול ידע.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

במערכת החינוך של היום ישנה דרישה מוגברת ליזמים חינוכיים, שיוכלו לתרום להובלת חדשנות במערכת ולהטמעה של תהליכי הוראה מתקדמים, המותאמים לחיי דור המסכים. נוסף על כך, בעלי ידע בתחום זה יכולים להשתלב בקשת רחבה של תפקידים בעולם הארגוני, ובפרט בתעשיית ההייטק, שבה ישנה דרישה מתמדת ללמידה ולפיתוח מקצועי, כדי להתאים לדרישות המשתנות של עולם התעסוקה הדינמי והגלובלי.

 

לאחר סיום הלימודים ניתן להשתלב בכמה אפיקים:

 

  • המשך ההוראה בתחום ההתמחות הקיים תוך יישום הטכנולוגיות שנלמדו והמיומנויות שנרכשו.
  • ריכוז תפקידי פדגוגיה דיגיטלית תוך הובלה של תהליכים טכנולוגיים והטמעת טכנולוגיות המידע המתוקשבות בתכניות הלימודים השונות של משרד החינוך.
  • ייעוץ למערכת החינוך בנושאי פיתוח, תכנון ועיצוב של תכניות לימודים באווירה טכנולוגית, חדישה ומודרנית.
  • תפקידים בתכנית התקשוב של משרד החינוך, כגון רכזי תקשוב, מתאמי מחשוב בבתי ספר, מנחים את תחום התקשוב בבתי ספר, ועוד.
  • פיתוח למידה ארגונית: ניתן להשתלב בארגונים בתעשיית ההייטק ובענפים נוספים, בתפקידים כגון פיתוח למידה, ניהול הדרכה, ניהול ידע ארגוני, הטמעת מערכות, יזמות בתחום ה – E-Learning, עיצוב חוויית משתמש, פיתוח של לומדות וקורסים מקוונים, ייעוץ לחברות, ועוד.

 

קהל היעד

 

התכנית מכוונת למורים, למנהלים ולממלאי תפקידים שונים בתוך מערכת החינוך בעלי תואר ראשון לפחות. כמו כן, היא מיועדת למבקשים הדרכה והפעלה של מערכות למידה והשתלמויות במגזר הפרטי והציבורי הכולל, בין השאר, את תעשיות ההיי-טק, שירותי הרפואה, הצבא, מערכת הבנקאות ומסגרות קהילתיות שונות.

 

היכן לומדים? 

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): באוניברסיטה הפתוחה תוכלו לבחור בין מסלול ללא תזה ובין מסלול עם תזה למצטיינים. בשני המסלולים ניתן לבחור מבין שתי מגמות לימוד: טכנולוגיות למידה ומערכות למידה. ההבדלים בין שתי מגמות הלימוד: במגמת מערכות למידה הדגש הוא מערכתי ובה נכללים תכנון, פיתוח והפעלה של תכניות לימודים וכן סוגיות בתכנון של מערכת החינוך כגון קביעת מדיניות וקביעת אסטרטגיות הוראה ולמידה תוך אילוצים כלכליים וחברתיים. מגמת טכנולוגיות למידה היא בדגש טכנולוגי והיא עוסקת בשלבי ההפקה, ההוראה והעיבוד של ידע וכן בדרכי החינוך, שיטות העבודה ואופני הלמידה. במסגרת מגמה זו ילמדו הסטודנטים מהן טכנולוגיות ההוראה והלמידה השונות, מהם אופני השימוש בהן ומהן התיאוריות בדבר יישומן של טכנולוגיות אלו.

 

  • אוניברסיטת חיפה: התכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך של אוניברסיטת חיפה מיועדת לעוסקים בענפי החינוך, מדעי המחשב, וההדרכה, המעוניינים להוביל יזמות וחדשנות במקומות עבודתם ולהוביל מחקר בתחום זה.

 

  • סמינר הקיבוצים (תל אביב): בסמינר הקיבוצים שבתל אביב קיימת אפשרות ללמוד במסלול ללא תזה בלבד ובין נושאי הלימוד ניתן למנות: שיטות מתקדמות בתכנון ובפיתוח תכניות לימודים, פסיכולוגיה של למידה והוראה בסביבות טכנולוגיות, טכנולוגיות ניידות ויישומן בחינוך, סוגיות תרבותיות וערכיות בחברה הדיגיטלית, רשתות חברתיות בהקשרים חינוכיים ועוד.

 

  • המכללה האקדמית קיי (באר שבע): במכללת קיי מתקיים מסלול לתואר שני בחינוך בעידן טכנולוגיות מידע, המקנה למורים כלים ליזמות בתחום טכנולוגיות המידע, ולהבנת שינויים חברתיים ותרבותיים המתחוללים לאור המהפכה הטכנולוגית. משך התכנית שנתיים.

 

  • האקדמית רמת גן: באקדמית רמת גן מתקיימת תכנית לתואר שני MA בטכנולוגיות למידה דיגיטלית. במסלול זה ניתן לרכוש ידע וכלים לניהול ופיתוח של למידה טכנולוגית עבור מערכת החינוך וכן עבור ארגונים וחברות עסקיים.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: באוניברסיטת תל-אביב מתקיימת תכנית לתואר שני בטכנולוגיה ולמידה, זהו מסלול רב תחומי שבו יכולים ללמוד סטודנטים ממגוון ענפי ידע כגון הוראה, עיצוב סביבות למידה מקוונות, עיצוב, פיתוח הדרכה ועוד. היקף התכנית שנתיים, ניתן ללמוד במסלול עם או ללא תזה.

 

  • המכון הטכנולוגי חולון HIT: תכנית זו מתמקדת בהכשרת מומחים לטכנולוגיות למידה בשוק הארגוני. הלימודים נערכים במתכונת היברידית, ומשלבים מחקר ותרגול בשטח ליישום הידע הנרכש במקומות העבודה של הלומדים.
     

נושאי לימוד

  • קוגניציה ולמידה.
  • שיטות מחקר בחינוך.
  • סביבת מציאות מדומה.
  • מודלים ללמידה מרחוק.
  • בינה מלאכותית ולמידה.
  • תיאוריות בהערכה בחינוך.
  • פיתוח והפעלת תכניות לימודים.
  • למידה בסביבה עתירת טכנולוגיה.
  • חשיבה ביקורתית בסביבות דיגיטליות.
  • ועוד.
     

כמה זמן לומדים?

 

משך הלימודים משתנה ממוסד למוסד. בחלק מן המוסדות (סמינר הקיבוצים, האקדמית קיי, המכון הטכנולוגי חולון, אוניברסיטת תל-אביב) משך התכנית שנתיים. במוסדות אחרים (האקדמית רמת גן) הלימודים מרוכזים במסלול מואץ שאורכו כשנה וארבעה חודשים. באוניברסיטה הפתוחה מאפשרים גמישות באופן פריסת הלימודים. 

 

הלימודים מותאמים לצורכיהם של אנשים עובדים, ולרוב מרוכזים המפגשים ביום או ביומיים במהלך השבוע. כמו כן, במרבית המוסדות שמים דגש על למידה היברידית, כאשר בחלק מן הימים לומדים בקמפוס, ובימים אחרים מתקיימת למידה מרחוק.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

  • מועמדים בעלי תואר ראשון שסיימו את לימודיהם במוסד אקדמי מוכר והציגו ממוצע ציונים מעל 80.
  • יכולים להתקבל בוגרי מגוון מקצועות ובהם חינוך, מדעי המחשב, מערכות מידע, תקשורת חזותית, עיצוב, ועוד.
  • פטור מאנגלית.
  • המלצות אקדמיות או מקצועיות.
  • ריאיון קבלה.

 

שכר לימוד

 

בשנת הלימודים תשפ"ג עמד שכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר שני על 14,774 שקלים. יש לציין כי באוניברסיטה הפתוחה משלמים עבור כל קורס בנפרד וכן עבור העבודה המסכמת או התזה.

 

מלגות

 

היצע המלגות הקיים הוא נרחב ומלבד מלגות הניתנות מטעם המוסד האקדמי על בסיס הצטיינות או מצב סוציו אקונומי, ישנן קרנות מימון חיצוניות המעוניינות בעידוד ההשכלה הגבוהה, ומציעות מלגות על סמך קריטריונים כגון:

  • מצוינות אקדמית.
  • מגורים באזורי פריפריה המיועדים לקידום.
  • מצב סוציו-אקונומי.
  • מחקר של תחום מסוים שנבחר לקידום על ידי קרן המלגות הספציפית.
  • השתתפות בפרויקטים חברתיים.
  • השתייכות לעדה מסוימת.
  • ועוד.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בטכנולוגיות למידה בחינוך?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בטכנולוגיות למידה בחינוך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מבחני כניסה באנגלית - תואר שני בטכנולוגיה בחינוך
ראיון לתואר שני בהוראת טכנולוגיה ולמידה
תואר שני בטכנולוגיה בחינוך
התלבטות בין מוסדות לימוד - תואר שני בטכנולוגיה בחינוך
התלבטות - תואר שני בטכנולוגיה בחינוך או חינוך מתמטי?
תואר שני בטכנולוגיות למידה בירושלים והסביבה
תואר שני בטכנולוגיות בחינוך או לקויות למידה?