רוצה פרטים על לימודי שמאות מקרקעין לאקדמאים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס שמאות מקרקעין לאקדמאים

רוצה לדעת על לימודי שמאות מקרקעין לאקדמאים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי שמאות מקרקעין לאקדמאים בלבד

 

שמאי מקרקעין נחשבים למומחי ההחלטות של מועצת מינהל המקרקעין בישראל (הגוף הציבורי שמנהל את הקרקעות במדינה) והם למעשה אנשי המקצוע היחידים המוסמכים על פי חוק להעריך את השווי הכלכלי של נכסי נדל"ן למיניהם. משום כך, כדי לעסוק בתחום זה, יש לעבור מסלול הכשרה מורכב המותאם במיוחד להקנות את כל הידע והכלים הנדרשים לקבל את ההסמכה. ההסמכה היא למעשה רישיון ממדינת ישראל לעסוק במקצוע.

 

כל המוסדות הציבוריים וגם מוסדות פרטיים מקבלים ייעוץ משמאי מקרקעין, לעיתים באופן קבוע. מקצוע זה מפוקח ומנוהל על ידי מועצת שמאי המקרקעין במשרד המשפטים שמהווה את הגוף הרשמי אשר עורך את בחינות ההסמכה לעסוק במקצוע.

 

גולשים שהגיעו לעמוד זה קראו גם על:

 

 

תוכנית הלימודים

 

מטרת תוכנית הלימודים ללימודי שמאות עם התמחות במקרקעין היא לתת למשתתפים כלים לעבודה בשוק הנדל"ן, על פי דרישות מועצת השמאים. במהלך הלימודים הסטודנט רוכש את כל הידע והכלים המקצועיים מעולם הנדל"ן.

 

על אנשי המקצוע בתחום זה להיות אחראיים ובעלי ידע נרחב, כמו גם להיות בעל השכלה רחבה וידע בתחומים רבים כגון: כלכלה, משפט, חוק הגנת הדייר, אדריכלות, סוציולוגיה, סטטיסטיקה, גיאוגרפיה, מדידות ומיפוי ערים, חשבונאות ועוד.

 

נושאי הלימוד

 

תוכנית הלימודים כוללת את הנושאים הבאים:

 

  • יסודות מדידה
  • חשבונאות
  • סטטיסטיקה
  • כלכלה והנדסת בניין
  • יסודות מיפוי
  • גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין 
  • מיסוי מקרקעין
  • ניתוח דוחות כספיים
  • הנדסה אזרחית
  • יסודות המימון ושימושים בשומת מקרקעין    
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

לימודים אלו מיועדים לסטודנטים לקראת סיום לימודיהם, או לבוגרי תואר ראשון ממוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, המתעניינים בהסבת מקצוע לאקדמאים.

 

מוסדות לימוד

 

  • הטכניון, היחידה ללימודי המשך - לימודי התחום בטכניון נמשכים כשלוש שנים ומתקיימים בקמפוס הטכניון בתל אביב, בחיפה וירושלים. בוגרי התוכנית ללימודי שמאות מקרקעין לאקדמאים בלבד זכאים לתעודת גמר של הטכניון. בוגרים אשר עברו את כל הבחינות בהצלחה וסיימו את תקופת ההתמחות יקבלו רישיון ממשרד המשפטים.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה - המסלול המתקיים באוניברסיטה הפתוחה מסלול כולל הרצאות, תרגולים, דיונים וניתוחים של מקרים. הלימודים נמשכים שישה סימסטרים ומתפרסים על גבי שלוש שנים וכוללים שבע מאות וארבע שעות לימוד.

    בוגרים אשר סיימו את דרישות המסלול זכאים לתעודת גמר מטעם לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה. בוגרים שיעברו את המבחן ואת תקופת ההתמחות יהיו זכאים לרישיון מטעם מועצת שמאי המקרקעין במשרד המשפטים.

 

  • המכללה המשותפת - מסלול זה, הנערך במכללה המשותפת נמשך כחמישה סמסטרים, פעמיים עד שלוש בשבוע, בשעות אחר הצהריים וכולל אחת עשר קורסים וסטאז' כהכנה לבחינות המועצה. המכללה מכינה את בוגריה לבחינות מועצת השמאות המעניקה את הרישיון הסופי לעיסוק במקצוע.

 

אפשרויות תעסוקה

 

לאחר הקורס יש לעבור בהצלחה את הבחינה לקבלת הרשיון לשמאי מקרקעין ולעבור תקופת התמחות. אנשי מקוע מוסמכים בתחום זה יכולים להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה כשמאים עצמאיים, בבנקים, במוסדות פיננסיים נוספים, במשרדים ייעודיים לתחום, בחברות קבלנות, בחברות יזמות נדל"ן, במשרדים ממשלתיים, ועוד.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי שמאות מקרקעין לאקדמאים?

רוצה לדעת יותר על לימודי שמאות מקרקעין לאקדמאים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור