רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

כמה מרוויח מהנדס חומרים בישראל?

רוצה לדעת על שכר מהנדס חומרים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


כמה מרוויח מהנדס חומרים בישראל?

 

תפקידו של מהנדס החומרים הוא לבחור את החומרים המתאימים לשימוש בכל תהליך תעשייתי, כך שיענו על דרישות המוצר. מהנדסים אלה עוסקים בתכנון ובפיתוח המוצר המסוים, בפיתוח מערכות המבוססות על החומרים הנכונים והמתאימים לדרישות, ואף בשלבי התחזוקה והתפעול השונים.

 

המשכורות בתחום זה, בדומה לשכר מהנדסים בתחומים נוספים, לרוב גבוהות מהממוצע במשק. בדומה לענפים כמותיים וריאליים אחרים, רמות שכר גבוהות במיוחד ניתן למצוא בתעשיית ההייטק, בחברות בתחומי החומרה. כמו כן, גם בתפקידים מחקריים ניתן להגיע לרמות שכר גבוהות, בתפקידים אלו בדרך כלל יש צורך בתארים מתקדמים.

 

אילו גורמים משפיעים על השכר?

 

רמת השכר נקבעת בהתאם לתפקיד המסוים בתעשייה, וכן בהתאם לאופן העיסוק בו - כשכיר או כעצמאי. נוסף על כך, ותק ושנות ניסיון אף הם משפיעים על השכר, וכן תארים מתקדמים (המאפשרים השתלבות בתפקידי מחקר שבהם השכר לרוב גבוה יותר), תעודות נוספות או התמחויות מיוחדות שבהן אוחז המהנדס ומאפשרות לו לקבל יתרון על מועמדים אחרים, ועוד.

 

טבלת שכר
 

סוג המשרה 0 עד 5 שנות ניסיון 5 עד 10 שנות ניסיון
מהנדס חומרים 11,000 – 14,000 ₪ לחודש 14,000 – 20,000 ₪ לחודש
מהנדס חומרים תואר שני 13,000 – 17,000 ₪ לחודש 17,000 – 25,000 ₪ לחודש
מהנדס חומרים בתחום המחקר והפיתוח 11,000 – 15,000 ₪ לחודש 15,000 – 25,000 ₪ לחודש
מהנדס תהליך 11,000 – 13,000 ₪ לחודש 13,000 – 20,000 ₪ לחודש
מהנדס ייצור 14,000 – 18,000 ₪ לחודש 18,000 – 24,000 ₪ לחודש

   

* הסכומים הנקובים הם ממוצעי ברוטו לחודש עבודה במשרה מלאה – אלא אם צוין אחרת, והם נתונים לשינוי.

 

מה ללמוד כדי להשתלב במקצוע?

 

קיימות מספר תכניות ללימודי הנדסת חומרים, שנערכות באוניברסיטאות ובמכללות בארץ. משך לימודי ההנדסה הינו ארבע שנים. הלימודים כוללים פרויקטים מעשיים וכן התנסויות בשיתוף ארגונים בתעשייה, במטרה לאפשר להם להכיר בפועל תהליכים בשטח, וכן לחשוף את הסטודנטים לאפיקי תעסוקה אפשריים.

 

בחלק ממוסדות הלימוד המקצוע נרכש במסגרת התמחות במסלולים ללימודי הנדסה כימית או בהנדסה מכנית. בתום הלימודים יוצאים מהנדסי החומרים כאשר במהלך הלימודים לרוב התמחו בתחום מסוים בענף זה, ומשתלבים בתעסוקה במגוון רחב של תפקידים.

 

לאחר סיום התואר הראשון, ניתן להמשיך לתארים מתקדמים בתחום זה. תואר שני מחקרי (עם תזה), ובעיקר תואר שלישי (דוקטורט), יכולים לתרום לפתיחת צוהר למשרות מחקר מתקדמות בתעשייה, שבהן גם רמות השכר גבוהות באופן יחסי.

 

התפקידים השונים ואפשרויות הקידום

 

מהנדסים אלה משתלבים בתפקידי פיתוח וייצור בענפים הקשורים בתהליכים כימיים, בתהליכים פיזיקליים ועוד – ובין השאר, בתעשיות הפלסטיק, בתעשיית התרופות והביוטכנולוגיה, בתעשיות המזון, בתעשיית חומרי הניקוי, ואף בתעשיות כחלל ותעופה, ועוד. מהנדס חומרים יכול להשתלב בכל שלב של כל פרויקט, לנהל פרויקטים בתחומים השונים, לעבוד בשלבי הפיתוח במעבדה, ואף לעבוד כיועץ עצמאי שנותן את שירותיו לפרויקטים שונים ומתחלפים.

 

נוסף על כך, לאחרונה עולה הביקוש למהנדסי חומרים בתחום הננוטכנולוגיה (הידוע גם בשם ננוטק), מדובר בענף מחקר ופיתוח שלו יישומים רבים, כגון בפיתוח תרופות, ביישומי אנרגיה, ברובוטיקה, ועוד. כמו כן, גם בענפי הקיימות והסביבה קיימת דרישה למהנדסים אלו, וביכולתם להשתלב בפרויקטים לפיתוח טכנולוגיות ניצול אנרגיה ומשאבי טבע, התפלת מים, טיפול בזיהומי קרקע ואוויר, ועוד. לאור המודעות הגוברת למשבר האקלים, גם הביקוש לאנשי מקצוע אלו עולה בהתמדה.

 

מהי רמת הביקוש?


מכיוון שאותם מהנדסים הינם בעלי השפעה על מכלול שלבי הפרויקטים בתעשייה, החל מן התכנון ועד לגמר, הדרישה להם קיימת במגוון רחב של אפיקים מקצועיים. כמו כן, בעקבות שינויים טכנולוגיים העוברים על התעשייה, הדרישה לחומרים חדשים עולה, מה שפותח דלת למהנדסי חומרים להשתלבות במגוון אפיקים. כיום ישנה דרישה לאותם מהנדסים הן בסקטור הציבורי (בחברות ממשלתיות כגון התעשייה האווירית והצבאית), והן במגזר הפרטי, בענפים רבים כגון הייטק (בתחום החומרה), פארמה, ביוטק, התעשייה הכימית, ועוד.

 

כמה יכול להרוויח מהנדס מתחיל בתחום?


בתחילת הדרך המקצועית, יכולים המהנדסים להרוויח בין 10,000 - 13,000 שקלים בממוצע. מדובר לרוב בתפקיד הראשון בתעשייה לאחר סיום הלימודים, ובמקרים מסוימים ניתן להשתלב אף במשרות סטודנט במהלך התואר. תפקידים אלו מאפשרים לצבור ניסיון וידע, וכך להכין את הקרקע להתקדמות לתפקידים בכירים יותר.


יש לציין כי לאחר מספר שנות ניסיון, באפשרותם להתקדם לתפקידים בכירים יותר, שבהם רמות השכר גבוהות יותר. מהנדס תהליך בכיר יכול להרוויח בין 13,000 - 15,000 שקלים לחודש; בעוד ראשי צוותים בתחום הייצור מגיעים למשכורות הנעות בין 20,000 - 25,000 שקלים בממוצע.

 

כמה מרוויחים בתעשיית ההייטק?


היצע המשרות למהנדסי חומרים בהייטק הינו נרחב, מה שבא לידי ביטוי גם בקשת רחבה יחסית של תחומי שכר, בהתאם לתפקיד. המהנדסים יכולים להשתלב בתהליכי פיתוח חומרים חדשים, בביצוע הניסויים הנחוצים בשלבי הפיתוח, בפתרון בעיות בתהליך הפיתוח, בתחום האיכות, במטלורגיה, בניהול פרויקטים, ועוד. לעיתים ישנה דרישה לבעלי תואר שני ומעלה, אולם גם בעלי תואר ראשון בתחום זה יכולים למצוא משרות שונות בהייטק.


השכר בהייטק למהנדס בעל ניסיון הינו כ - 16,000 שקלים בממוצע. עובדים מתחילים בתעשייה יכולים להרוויח בין 14,000 - 16,000 שקלים לחודש. בעלי ניסיון נרחב יכולים להרוויח כ - 19,000 שקלים לחודש.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
הנדסת חומרים או הנדסה כימית - מה ההבדל?
הנדסת חומרים/כימית-חלום ילדות
הנדסת חומרים, טכניון? בן גוריון?
מה ההבדל בין הנדסת חומרים להנדסה ביוכימית?
תואר בהנדסת חומרים + כימיה - השתלבות בשוק העבודה
הנדסת חומרים\כימיה
כימיה/הנדסה כימיה/הנדסת חומרים