תואר ראשון בשיווק טכנולוגי - רוצה לחבר אנשים לעולם החדש?
רוצה לדעת על שיווק טכנולוגי לתואר ראשון? אנחנו רוצים לעזור לך!
דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד.
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
עזרנו גם לך? דרג אותנו:
תואר ראשון בשיווק טכנולוגי
פתרונות בשוק העולמי
שינויים מהירים, פיתוח בקצב מסחרר ופתרונות גלובליים – הם המאפיינים המרכזיים של עולם ההייטק במאה ה – 21. בעוד מאמצים ומשאבים מושקעים בתהליך פיתוח וייצור של פיתרון טכנולוגי מבטיח, לפתע "צץ" על מדפי החנויות מוצר חדש, אולי ממדינה אחרת, המספק כבר מענה מתקדם יותר לצרכים דומים בשוק. מצב זה מאלץ את היזמים, החוקרים והמפתחים בתעשייה זו להתחשב בשיקולים הנוגעים לסוגיות בשיווק, כתנאי מקדים לאישור תהליך הייצור.
תכנית לימודים
בתכנית לתואר ראשון בשיווק טכנולוגי רוכשים ידע והבנה בייצור ושירותים, בתהליכי מחקר ופיתוח ובניהול עסקים. כך למשל, הסטודנטים עוסקים בסוגיות ובאתגרים הנוגעים לתוחלת חיי המדף, הקצרה יחסית, של פתרונות טכנולוגיים המוצעים בשוק. בנוסף, הם לומדים על תהליכי ההטמעה, הניהול והתחזוקה של מערכות מתקדמות בתעשייה הקיימת.
בתכניות אלו הסטודנטים מפתחים תפישת שיווק "אקולוגית", כשהכוונה היא לתכנון ארוך טווח, המאפשר יזמות עתידית, יצירת עדכונים ותוספים והצעת שירותים חדשים לצרכן - מסביב למוצר אחד. במהלך הלימודים הם מסגלים לעצמם כישורים אנליטיים, שיאפשרו להם לשרטט מפה נכונה של קהלי יעד פוטנציאליים, מתחרים אפשריים, מתודות עסקיות וניהוליות ועוד. חלק מן התכניות מקנות תואר BA, ואילו אחרות מקנות תואר BSc.
מבנה הלימודים
תואר ראשון בשיווק טכנולוגי הוא רב תחומי, ומשלב נושאים מדעיים וכלכליים. תכנית הלימודים מובנית, וכוללת מבואות במקצועות המדעים המדויקים: מתמטיקה, כימיה, פיזיקה וביוטכנולוגיה, לימודי חובה מתחום מדעי החברה (ניהול, כלכלה ופסיכולוגיה חברתית), וקורסים ייעודיים בשיווק, יזמות, עסקים וטכנולוגיה. בתכנית כלולים גם היבטים לוגיסטיים, פיננסיים ואתיים, הקשורים ללימודי ניהול טכנולוגיה.
מתכונת הלימוד
תכניות לתואר ראשון העוסקות בשיווק טכנולוגי אורכות בין שלוש לארבע שנים, כשניתן לרכז את שעות הלימוד ביומיים או בשלושה ימים בשבוע. בסיום הלימודים נדרשים הסטודנטים להגיש פרויקט גמר מעשי, העוסק בהתרחשויות פיתוח וייצור עדכניות בחברות הייטק בישראל ובעולם. העבודה כוללת תחקיר אודות המוצר הטכנולוגי הנבחר, איתור קהלי יעד ופילוח שווקים ובחירה מנומקת של אסטרטגיית שיווק מתאימה. בתכניות בהן עומדים במרכז גם נושאים ניהוליים מובהקים, פרויקט הגמר אמור ליישם בהצלחה מתודות הקשורות לעולם ניהול הפרויקטים.
נושאי לימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תנאי קבלה
לשם קבלה לתואר ראשון בשיווק טכנולוגי תידרשו לממוצע בגרות של 80 לפחות, ובכלל זה ציון של 70 ויותר במבחן 4 יחידות בגרות באנגלית, וציון 75 לפחות במבחן 4 יחידות בגרות במתמטיקה. בנוסף, המועמדים אמורים לעבור מבחן אמי"ר, אם אין בידם ציון פסיכומטרי. במקרים מסוימים ניתן למצוא מסלולים ללימודי שיווק ללא פסיכומטרי.
- קראו בהרחבה על תואר ראשון בשיווק
מוסדות לימוד
- המכללה האקדמית ספיר – במכללה זו ישנה מחלקה לשיווק טכנולוגי, המתמקדת כולה בפן השיווקי אך מתייחסת גם להיבטים ניהוליים. התכנית אורכת שלוש שנים, והלימודים מרוכזים ביומיים באמצע השבוע בתוספת יום שישי. המסלול מוגדר כמסלול BA.
- מכון טכנולוגי חולון HIT – במוסד לימודים זה אין תכנית מיוחדת לנושא זה בלבד, אך ישנה אפשרות ללמוד תואר ראשון בניהול טכנולוגיה ולהתמחות בניהול פרויקטים. במגמה זו נלמדים הן ההיבט השיווקי והן ההיבט הניהולי בענפי הטכנולוגיה. הלימודים אורכים ארבע שנים, ומתפרשים על יומיים בשבוע בלבד. התכנית מקנה תואר בוגר במדעים.
באופן עקרוני יש הרבה מאוד עבודה בתחום השיווק הטכנולוגי. רק אם תכנסי למודעות הדרושים תראי עמה מחפשים אנשי שיווק ומכירות לתחומים טכנולוגיים עם ידע בתחום הטכנולוגי.
אני מניחה שעם תעודת הנדסאי ביוטכנולגיה ועם תעודה של שיווק טכנולוגי תוכלי למצוא עבודות מעניינות ביותר.
בברכה,
שני