רוצה פרטים על קורס רכיבה טיפולית בירושלים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס רכיבה טיפולית בירושלים

רוצה לדעת על קורס רכיבה טיפולית בירושלים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס רכיבה טיפולית בירושלים והסביבה

 

מחוברים לחיים

 

כל אדם שהתנסה אי פעם ברכיבה על סוס, יודע כי זו חוויה מהנה וסוערת, שמיד יוצרת אצל הרוכבים חיבור עמוק אל הטבע ואל הפשטות הנעימה של החיים. רכיבה טיפולית על סוסים היא שיטת סיוע יעילה, בעלת אחוזי הצלחה גבוהים, המתאימה במיוחד לבעלי צרכים מיוחדים. ההתחברות לתנועה הקצבית של הסוס עוזרת למטופלים לשפר את מגבלותיהם הפיזיות והרגשיות.

 

הכשרת מדריכי רכיבה טיפולית, מעניקה כלים מקצועיים והבנה רחבה בתחומי הפסיכולוגיה, האנטומיה והעבודה המעשית עם סוסים ועם מטופלים הסובלים מקשיים שונים, כמו - אוטיזם, שיתוק מוחין, הפרעות קשב וריכוז או בעיות התנהגות.

 

תכנית הלימודים מתאימה לאנשים בעלי לב רחב וסבלנות מרובה, המעריכים את בעלי החיים ואוהבים סוסים. מדובר בתחום מרכזי מעולם הרפואה המשלימה, במסגרתו ניתן להגיע להצלחות טיפוליות משמעותיות. אנשי מקצוע מתחומי החינוך, הטיפול וההדרכה שמעוניינים להוסיף מיומנויות לארגז הכלים המקצועי שלהם, יכולים להשתתף בקורסים אלו.


קורסים אלו מתקיימים במבחר מוסדות בארץ, כולל באזור ירושלים והסביבה.

 

תכנית הלימודים

 

 

רכיבה טיפולית מאפשרת לילדים, נוער ומבוגרים המתמודדים עם אתגרים מסוגים שונים, ליצור קשר טיפולי עם הסוס, לצורך עזרה ומתן כלים למי שמתקשים בתחומי הרגש, התקשורת, התנועה, ועוד. הקשר ההדוק המתפתח עם בעל חיים זה, לצד הרכיבה בשטח ואופייה הייחודי, מאפשר למטופלים לרכוש דרכי התמודדות עם מגוון קשיים ובעיות קוגניטיביות, התנהגותיות ורגשיות.

 

התכנית מורכבת משלושה שלבים. בשלב הראשון עוסקים בלימוד הרכיבה הבסיסית על סוסים וניהול האורווה. שלב זה מתאים בעיקר למשתתפים שאין להם רקע וניסיון קודם בתחום. בשלב השני הסטודנטים עורכים היכרות עם עולם הטיפול בעזרת בעלי חיים בכלל והרכיבה הטיפולית בפרט; הם נחשפים לסוגי מחלות ונכויות שונות אצל מטופלים פוטנציאליים, ומבינים את הערך וההשפעה שיש לעבודה עם הסוסים. בשלב השלישי והאחרון נערך סטאז', שבו הסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית עם מטופלים אמיתיים. במהלכו הם מתנסים בהובלת סוסים ובטכניקות הוראה והדרכה, ומשתפים פעולה עם מתנדבים.

 


מוסדות לימוד אפשריים


בין מוסדות הלימוד בהם מוצע הקורס, ניתן למנות מוסדות בירושלים וסביבתה:


רטורנו: הקורס ברטורנו, מרכז המתמחה בטיפול בהתמכרויות, מתקיים בשיתוף עם מרכז אופק, אחד מהמרכזים הוותיקים בארץ שבהם עוסקים בהכשרות להדרכת רכיבה טיפולית.


הקורס ברטורנו, שכאמור פועל בעיקר בטיפול בהתמכרויות מהן סובלים מבוגרים ונוער, מתמקד בהעברת השיטה הייחודית שפותחה במרכז – המשלבת בין טיפול באמצעות סוסים ובין שיטת 12 הצעדים לטיפול בהתמכרויות. משך הלימודים כשנה וחצי, והם מתקיימים פעם בשבוע.


מלבד השיעורים הפרונטליים, הסטודנטים לוקחים חלק בהתנסות מעשית וכן יכולים להיעזר בחומרי לימוד ובמצגות.


הקורס מותאם למגזר הדתי, וכולל גם הדרכה מקצועית ברכיבה מערבית המאפשרת לרכוש היכרות עם התחום גם למי שאין להם רקע קודם ברכיבה. כך, בסיום הקורס הסטודנטים זכאים לשתי תעודות: בהדרכת רכיבה כללית, לכל הגילאים, וכן בהדרכת רכיבה טיפולית.


צוות הקורס כולל מנכ"ל של מרכז אופק להכשרת מטפלים ומאמנים; מדריך בעל ניסיון רב בהדרכת רכיבה ובאימון; רב שפועל כמנכ"ל רטורנו ומפתח שיטה לרכיבה טיפולית; ועוד.


כדי להתקבל ללימודים יש לעמוד בהצלחה בראיון אישי וכן במבחן מעשי.


המכללה האקדמית הרצוג: במכללה, שאחד מהקמפוסים שלה ממוקם בירושלים, מועבר קורס הכשרה למטפלים שכולל דרכי התערבות גם מעולמות ה – CBT והחינוך המיוחד. בין התכנים הנלמדים במהלך הקורס ניתן למנות פסיכולוגיה, פיזיולוגיה, אנטומיה, פתולוגיה והפרעות תפקודיות, ועוד. כמו כן, הסטודנטים לומדים כיצד לאלף ולטפל בסוסים ובחווה.


הקורס נערך במיקוד מעשי, ובמהלכו הסטודנטים משתתפים בהרצאות פרונטליות, בדיונים, וכן בתרגולים, משחקי תפקידים ובסימולציות. מעבר לכך, הסטודנטים משתתפים בהתנסות מעשית שמאפשרת להם לקבל הבנה באופי העבודה בשטח.


היקף הלימודים כ – 500 שעות אקדמיות, הנפרשות על פני 3 סמסטרים: חורף, אביב וקיץ. הקורס כולל 248 שעות תרגול בחווה, 70 שעות סטאז', וכן סדנת עזרה ראשונה בת 28 שעות.


הקורס מיועד למי שיש להם זיקה ועניין בתחומים טיפוליים וכן גישה לבעלי חיים. אין צורך ברקע אקדמי מוקדם, אך יש צורך ברקע קודם ברכיבה.


בסיום הקורס נערכים שני מבחנים: עיוני ומעשי, כאשר המבחן המעשי מתבצע בהשתתפות מטופל. כמו כן, הדרישות לסיום הקורס כוללות גם עמידה בחובת נוכחות של 80% מהשיעורים. כדי לסיים בהצלחה יש להציג ציון 70 ומעלה במבחנים ובעבודות השונות.


צוות המרצים בקורס כולל פסיכותרפיסט המתמחה ברכיבה טיפולית; מטפלת דיאדית (הורים-ילדים) המתמחה גם בהנחיית קבוצת והדרכת מטפלים; ועוד.

 

המרחב הפתוח: במרכז מלמדים הדרכת רכיבה טיפולית באמצעות שיטת המרחב הפתוח, שפותחה על ידי מייסד המרכז, דוקטור בעל מומחיות בסוסים. שיטת המרחב הפתוח מאפשרת למטופל ליצור חיבור עם בעל חיים זה, תוך התעמתות עם פחדים היוצרת מרחב למימוש עצמי ולהעלאת הדימוי העצמי. ההיבטים השונים הנלמדים במהלך הקורס מאפשרים לטפל בצורה הוליסטית, תוך התייחסות לאספקטים רגשיים, מוטוריים וסנסומוטוריים.


הקורס מתקיים בדגש מעשי, כאשר מוצע למשתתפיו קורס הדרכת רכיבה בן 277 שעות אקדמיות, המתקיים כהכנה לקראת ההכשרה עבור מי שאין להם רקע קודם בתחום.


לאחר מכן מתחילים בקורס הדרכת רכיבה טיפולית, שהלימודים העיוניים במסגרתו מונים 129 שעות אקדמיות, והלימודים המעשיים מונים 356 שעות אקדמיות.


משך הקורס 3 סמסטרים, ומפגשיו נערכים פעם בשבוע החל משעות הבוקר.


תנאי הקבלה כוללים מבחן כניסה וראיון קבלה. הקורס מיועד לבני 20 ומעלה.


עוד קצת על רכיבה טיפולית


קהל היעד של שיטת טיפול זו הוא רב גילאי – החל מילדים ועד מבוגרים. דרכי ההתערבות באמצעות סוסים ורכיבה מאפשרות לסייע למי שמתמודדים עם קשת רחבה של קשיים, ביניהם הפרעות קשה וריכוז, לקויות למידה, אוטיזם, בעיות רגשיות והתנהגותיות, ועוד. כמו כן, שיטה זו מאפשרת לסייע גם למי שמתמודדים עם הפרעות מוטוריות, בעיות ביציבה, מסורבלות, ולמי שמתמודדים עם בעיות בדימוי העצמי, חוסר ביטחון, ועוד.


הייחודיות של שיטה זו היא בשילוב האינטראקציה עם יצור חי ביחד עם טיפול נפשי ורגשי. התהליך שעוברים המטופלים ביחד עם הסוס – הקשר שהם מפתחים אליו, חוסר השיפוטיות שמאפיין בעלי חיים, ותחושת השליטה שרכיבה על סוסים מקנה, מאפשרים למטופלים לחוות תחושת הצלחה וביטחון, להתמודד עם פחדים, וכן בעל תועלת פיזית עבורם – הרכיבה מאפשרת למטופלים לפתח את יכולות שיווי המשקל והקואורדינציה שלהם, ואף מסייע פיזיולוגית לשיפור זרימת הדם, חיזוק השרירים והנשימה, ועוד.
 

 

נושאי לימוד

 

  • כללי ביטחון וזהירות
  • בניית אמון
  • פיתוח יכולת מנהיגות
  • תנועת הסוס
  • שיפור הביטחון העצמי
  • התמצאות במרחב
  • פתולוגיות וסוגי מחלות
  • עלייה וירידה מהסוס
  • קואורדינציה ושווי משקל
  • הכנת הסוס לרכיבה
  • שימוש באביזרים וציוד מיוחד
  • כללי האתיקה בטיפול
  • עבודת קרקע עם המטופלים
  • התגברות על פחדים
  • התפתחות נורמטיבית אנושית
  • פיתוח אחריות אישית     
  • הפרעות רגשיות והתנהגותיות
  • ועוד
  • פסיכולוגיה קוגניטיבית והתפתחותית      
 

 

אפשרויות תעסוקה


ניתן לעסוק בתחום במגוון מסגרות חינוכיות, כגון כפרי נוער ופנימיות, וכן במסגרות לחינוך מיוחד ומוסדות שונים במשרד החינוך. מעבר לכך, מדריכים בתחום יכולים להשתלב גם במרכזים למניעת התמכרויות, במוסדות שונים במערכת הרווחה, ועוד.


שלב ההתנסות המעשית שמשולב בתכניות הלימוד השונות מאפשר לרכוש ניסיון מעשי, שיכול לעזור לבוגרים בעת עשיית הצעד הראשון בעולם התעסוקה.


כיום, רכיבה טיפולית היא תחום מוכר ומבוקש ברפואה משלימה, וקופות החולים השונות מציעות סבסוד עבור התהליך לחלק מהמטופלים. מטפלים, פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים, יכולים להיעזר בכלים המקצועיים הניתנים במהלך הקורס, על מנת להתפתח מבחינה מקצועית ולהגדיל את קהל הלקוחות שלהם.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס רכיבה טיפולית בירושלים?

רוצה לדעת יותר על קורס רכיבה טיפולית בירושלים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס רכיבה טיפולית - מועדים קרובים