רוצה פרטים על משפטים או חשבונאות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה ללמוד - חשבונאות או משפטים?

רוצה לדעת על משפטים או חשבונאות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה ללמוד: משפטים או חשבונאות?
 
צעירים רבים בעלי נתונים גבוהים בבגרות ובפסיכומטרי מתלבטים בנוגע למקצוע אותו ירכשו באקדמיה. אחת מן ההתלבטויות הנפוצות היא בין לימודי המשפטים לחשבונאות. מקצועות אלה נחשבים ליוקרתיים ביותר בחברה, אך לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. ערכנו עבורכם השוואה בין התחומים על פי קריטריונים חשובים, בהם יש להתחשב כשבאים לבחור מקצוע.
 
 
עמק השווה
 
שני המקצועות דורשים בקיאות בחומר משפטי, שניהם דורשים כושר ריכוז גבוה ויכולת לישיבה ממושכת מול ניירת. בשניהם נחוץ זיכרון טוב, ותצטרכו לשנן ולהתמצא בעל פה (גם בלימודים וגם בעבודה). הדרך להשגת הרישיון המקצועי בשני התחומים כוללת מעבר של מבחני לשכה לא פשוטים.
 
הבדלים
 
  משפטים חשבונאות
למי זה מתאים? לאנשים תחרותיים, רודפי אתגרים שאוהבים להיאבק ולנצח; לאנשים עם יכולות התבטאות מילוליות גבוהות; לבעלי כישורי לוגיקה חזקים; לחבר'ה יצירתיים אתם מוכרחים לאהוב מספרים. כאן יכולת ההתבטאות המילולית פחות חשובה. יותר חשובות הן היכולות הכמותיות שלכם, ואם אתם יודעים גם לבצע חישובים זריזים בראש, בלי נייר, מה טוב. דרושה אפילו יותר משמעת עצמית גבוהה מאשר בלימודי משפטים. 
משך הלימודים שלוש שנים במוסד אקדמי + שנת התמחות שלוש שנות לימוד + שנתיים התמחות
מידת הגיוון בלימודים אפשר לבחור בין שלל התמחויות: מסחרי, פלילי, אזרחי, בינלאומי, חוקתי מתחלקת בעיקר לשניים: פיננסית או ניהולית; נחשב בעיני רבים למקצוע משעמם
עד כמה קל להתקבל ללימודים? קל יותר להתקבל במכללות – דרוש ציון משוקלל של 80 בבגרות, לעומת בחשבונאות שמבקשים ציון 90 בבגרות. לראיית חשבון מעט קל יותר להתקבל באוניברסיטאות – דרוש ציון פסיכומטרי 670 ומעלה, לעומת במשפטים שמבקשים ציון של 700 לפחות.
תגמולים לפי מעמד מקצועי משתלם בעיקר בתפקידים בכירים רמת השתכרות יפה גם בתפקידים פחות בכירים
גובה השכר בשנים הראשונות עורכי דין מרוויחים בשנותיהם הראשונות במקצוע בין 10,500 ₪ ל – 18,000 ₪ ברוטו. רואי חשבון מרוויחים בארבע השנים הראשונות שלהם בשוק העבודה משכורות שנעות בין 9,000 ₪ ל – 16,500 ₪ ברוטו.
דרישה בשוק השוק רווי בבוגרי משפטים ובעורכי דין, ולכן גם העלתה הלשכה לעורכי הדין את רמת הקושי של בחינת הרישוי. קחו בחשבון, מנגד, שלא כל בוגרי המשפטים רוצים באמת לעסוק במקצוע עצמו, אלא למדו את התואר כדי לרכוש ידע שימושי שיוכל לשרת אותם בתחומי עיסוק רבים. השוק הרבה פחות רווי באנשי המקצוע, כיוון שהתחום נחשב מאתגר במיוחד. 
במה עוסקים? עריכת דין, ליטיגציה, ייעוץ משפטי, שפיטה, עבודה בעמותות, פוליטיקה, עיתונות, נדל"ן, שוק ההון  מיסוי, ייעוץ פיננסי/כלכלי, חשבות, עסקים, שוק ההון, נדל"ן
אפשרויות להמשך לימודים והתמקצעות יש שלל השתלמויות בנושאים "חמים" כגון: הגבלים עסקיים, רפואה משפטית, זכויות יוצרים, דיני פליטים, משפט בינלאומי, משפט מינהלי. עורכי דין יכולים להמשיך לתואר שני בתחומים כמו: מקרקעין, משפטים, מנהל עסקים עם התמחות בממשל תאגידי ועוד. יש תכניות לתואר שני במקרקעין, באקטואריה, בסטטיסטיקה, בכלכלה, במנהל עסקים, וגם – במשפטים!
 
גולשים שואלים, ומקבלים תשובות
 
שוקל ללמוד משפטים, אבל שוק עורכי הדין רווי, השכר נמוך ואין עבודה. לעומת זאת, יש ביקוש אדיר לרואי חשבון, אבל הלימודים קשים. מה לבחור?
 

בתור מי שלומדת חשבונאות - זה לא נכון שיש ביקוש לרואי חשבון, ולכן גם לא קל למצוא מקום התמחות. תבחר מקצוע שאתה אוהב.

 

תבחר במקצוע שיש לך אליו זיקה טבעית, ושתוכל להצטיין בו.

 
מתלבט בין חשבונאות, משפטים ורפואת שיניים.
 

במשפטים - השכר הכי נמוך מבין שלושת המקצועות, והשוק מוצף.
בחשבונאות – אם תבחר להתמחות במשרד נחשב והציונים שלך בתואר יהיו גבוהים, תוכל להגיע למשרות בכירות, שבהן תרוויח משכורות גבוהות מאד. השאלה שאתה נדרש אליה – האם ביכולתך להשיג ציונים גבוהים בתחום לימודים כמותני ומאתגר?
ברפואת שיניים – אם תעבוד דרך קופות חולים לא תגיע למשכורות גבוהות, אבל תמיד יצטרכו רופאי שיניים. בתור עצמאיים מרוויחים יפה מאד.

 
חושבת לשלב משפטים עם חשבונאות לתואר ראשון...
 

השילוב בין השניים הוא קלאסי. רואי חשבון נעזרים הרבה בידע משפטי. עורכי דין מסוימים, שעוסקים בתחומים כגון: משפט מסחרי, מיסים, חוזים, מקרקעין וכדומה, זוכים ליתרון בקבלה לעבודה, אם יש להם גם תואר בחשבונאות או בכלכלה.   

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על משפטים או חשבונאות?

רוצה לדעת יותר על משפטים או חשבונאות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד משפטים או חשבונאות
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לימודי משפטים (בעלת קושי במתמטיקה)
לימודי משפטים ומדעי המדינה
לימודי משפטים ללא משפטנים או לימודי מלכרים?
לימודי משפטים לבעלי לקויות למידה
הבדל בין לימודי משפטים והנדסה אזרחית
פרישת לימודי משפטים לחמש שנים?
איזה נתונים צריך ללימודי משפטים?
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...