מלגות לקידום חיילים משוחררים של קרן גרוס

מעל 1,000 מלגות, לא תמצא/י אחת בשבילך?

 

למעבר ללוח מלגות לחץ/י מלגות לסטודנטים 
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מלגות קרן גרוס - קידום חיילים משוחררים

 

לתשומת ליבכם - בשנת תשפ"ד, תיפתח ההרשמה למלגה בתאריך 10/10/2023, ותיסגר בתאריך 15/12/2023.

 

קרן גרוס נוסדה בשנת 1988, במטרה להגיש סיוע לחיילים משוחררים וליוצאי השירות הלאומי להשתלב במוסדות ההשכלה הגבוהה ובחיים האזרחיים. פעולתה של הקרן מתבצעת באמצעות חלוקת מלגות לימודים וכן במסגרת פרויקטים שונים לקידום אוכלוסיות יעד מגוונות ובהן חיילים בודדים, בני מיעוטים ותושבי פריפריה.

 

לאורך השנים יצרה הקרן שיתופי פעולה רבים עם רשויות מקומיות, גופים וארגונים שונים המתמקדים בסיוע לצעירים ישראלים הלומדים ברחבי הארץ. רוב מקבלי המלגה לוקחים חלק בתכניות שונות למען החינוך והחברה בקהילותיהם.

 

מהן אוכלוסיות היעד?


קרן גרוס מעניקה סיוע לאוכלוסיות יעד שונות, אשר נקבעות על ידי מועצת הנאמנים של הקרן. נכון לשנת תשפ"ד, הקרן מפעילה את תכניות הסיוע הבאות:

 

חיילים בודדים

 

אחת האוכלוסיות אותה מבקשת הקרן לקדם היא זו של החיילים הבודדים אשר הוכרו כזכאים לסיוע על ידי צה"ל. זכאים חיילים משוחררים ילידי הארץ, אשר הוכרו בתור "חיילים בודדים", או "זכאי סיוע" אשר אינם זוכים למימון על ידי מינהל הסטודנטים, ואינם זכאים למלגת "ממדים ללימודים". יש לציין כי מתן הסיוע מותנה בניצול חלקי של כספי הפיקדון הצבאי.

 

בני העדה האתיופית

 

חיילים משוחררים בני העדה האתיופית זכאים להגיש בקשה לסיוע בלימודיהם בכל מוסד להשכלה גבוהה וכן במסגרות על תיכוניות אחרות. בקשת הזכאות למלגה לסטודנטים אתיופים אפשרית עבור כל הצעירים בני העדה ששירתו שירות צבאי מלא או לחילופין שסיימו את חובותיהם בשירות לאומי. מתן הסיוע מותנה בניצול חלקי של הפיקדון הצבאי, ובביצוע פעילות התנדבותית.

 

בני מיעוטים

 

חיילים משוחררים בני מיעוטים - בדואים, דרוזים, צ'רקסים, מוסלמים, ונוצרים, אשר אינם זכאים למלגת ממדים ללימודים, זכאים להגיש מועמדותם, מתן הסיוע מותנה בניצול חלקי של כספי הפיקדון הצבאי, ובביצוע פעילות התנדבותית למען הקהילה, לפי תנאי הקרן. 

 

חרדים

 

חיילים משוחררים ובוגרי השירות האזרחי, שהינם בוגרי מערכת החינוך החרדית הישיבתית, יכולים להיות זכאים לסיוע זה. מתן המלגה לסטודנטים חרדים מותנה בניצול חלקי של סך כספי הפיקדון הצבאי, לפי הנחיות הקרן.

 

תושבי הפריפריה

 

תושבי יישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית (לפי רשימת היישובים המוכרת המפורסמת על ידי הקרן) יוכלו לקבל באמצעות קרן גרוס מענק עבור לימודים מקצועיים או לימודים במוסדות להשכלה גבוהה על פי בחירתם ובלבד שיומלצו על ידי הרשות המקומית המתאימה. בתכנית המלגות לתושבי הפריפריה כלולים מעל ל - 30 יישובים ובהם בית שאן, לוד, דימונה, כרמיאל, עפולה, ערד, ועוד. כל סטודנט המתגורר לפחות חמש שנים באחד מבין היישובים הללו יוכל להגיש מועמדות לסיוע ובלבד שיביע נכונות לקחת חלק בפעילות קהילתית באזור מגוריו המקורי.

 

מה גובה הסיוע?


נכון לשנת תשפ"ד, גובהו של הסיוע המירבי המוענק על ידי הקרן הינו עד 10,000 שקלים. גובה הסיוע מותנה בתכנית שבו מסתייעים הסטודנטים, וכן בהיקף שירותם.


מהם התנאים לקבלת המלגה?


סטודנטים העומדים בקריטריונים שמציבה הקרן, כפי שפורט לעיל, נדרשים לעמוד גם בתנאים הבאים:

  • חיילים משוחררים לפי חוק, אשר שירתו לפחות שנה אחת בשירות סדיר, או בשירות אזרחי או לאומי.
  • מי שטרם מלאו 5 שנים ממועד סיום שירותם.
  • ניצול חלק מן הפיקדון האישי, בהתאם לקריטריונים הנהוגים בכל תכנית סיוע של הקרן (למעט מי ששירתו שנה אחת בשירות לאומי או אזרחי, הזכאים לסיוע החל משנה ב' ללימודיהם, בכפוף למימוש 6,000 שקלים מן הפיקדון).
  • לימודים במוסדות לימודים מוכרים, בהיקף של לפחות 12 שעות שבועיות.
  • מועמדים שלימודיהם אינם ממומנים על ידי גורמים פרטיים או ממשלתיים אחרים (לרבות קרנות אחרות כגון מפעל הפיס, אייסף, אימפקט, וכדומה), אלא אף היקפו של סיוע זה הינו עד 4,999 שקלים.

 

שימו לב:

  • ניתן לפנות לתכנית סיוע אחת של הקרן בלבד.
  • סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה נדרשים להיקף לימודים של לפחות שלושה קורסים בסמסטר כדי לעמוד בתנאי הזכאות.
  • סטודנטים במכינות קדם אקדמיות ולימודי הנדסאים אינם זכאים לסיוע זה.

 

איך נרשמים?


ההרשמה למלגת גרוס הינה באמצעות אתר הקרן. על המועמדים למלא טפסים באתר, לפי ההנחיות, ולצרף את המסמכים הנדרשים. יש לציין כי לא ניתן להגיש את הבקשות באמצעות מכשיר הטלפון הנייד, אלא באמצעות המחשב בלבד. הקרן מחזיקה תשבות לזכאים באמצעות הדואר האלקטרוני. 

שאלות הגולשים בנושא
מלגות טלדור משרד החינוך
מלגות על רקע מצב סוציו אקונומי נמוך
מלגות ללימודי הסבת אקדמאים לסיעוד
מלגות לתואר ראשון - הרצוג ונוות ישראל
מלגות לאמהות חד הוריות ללא התנדבות
מלגות לאברכים במשרד החינוך
פתיחת מלגות לשנת לימודים תשע"ה