קורס הכנה לבחינת USMLE בבית הספר האמריקאי לרפואה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורס הכנה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורס USMLE - ביה"ס האמריקאי לרפואה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס USMLE בבית הספר האמריקאי לרפואה

 

התחרות הגדולה על ההתמחויות הטובות, והקושי הגדול להשתכר של רופאים צעירים בישראל יצר מצב שרופאים רבים מחפשים דרכים לפתח קריירה מעבר לים. רופאים המעוניינים לפתוח בקריירה מקצועית בארה"ב צריכים להתמודד עם מבחני כניסה קשים ביותר כחלק מתהליך הבקשה לויזת עבודה בארה"ב.

 

עקב הביקוש הגבוה לתעסוקה של רופאים ולשם סינון הטובים ביותר מבין הרופאים המעוניינים בקריירה רפואית בתוך ארה"ב, פותחה בחינת ה- USMLE. אלו שעוברים את הבחינה בהצלחה יכולים לעסוק בתחומי הרפואה בתוך ארה"ב. הסמכות האחראית על הבחינה היא וועדת ECFMG-Educational Commission for Foreign Medical Graduates, וועדה זו בוחנת האם התלמידים המעוניינים לגשת לבחינה למדו במוסדות לימוד ברמה מספיק גבוהה בשביל לגשת לבחינה, רק לאחר קבלת האישור מהוועדה ניתן להתחיל לגשת לבחינות.

 

עוד פרטים תמצאו ב:

 

מהו מבחן USMLE?

 

מבחן USMLE- United States Medical Licensing Examination- מורכב משלושה חלקים (3 בחינות) הנערכים לכל מי שמעוניין לעסוק ברפואה בארה"ב גם לאלו שלמדו בארה"ב.

 

המבחן בודק את ידיעותיהם של בוגרי לימודי רפואה אשר נלמד לפי משבנה הלימודים בישראל ב-4 השנים הראשונות ללימודיהם. בין הנושאים הנבדקים בבחינה: רפואה פרה-קלינית, מושגים ברפואה, עקרונות הרפואה וידע תיאורטי נוסף שנלמד במהלך שנים אלו.

 

מה לומדים בקורס?

 

כמו בישראל גם בארה"ב התחרות על מקומות ההתמחות הטובים גדולה מאוד וקשה מאוד, לפיכך אין ברירה אחרת אלא להצליח בצורה היוצאת מן הכלל בבחינת ה- USMLE. החלק הקריטי ביותר להצלחה בקבלה להתמחויות הטובות תלויה בחלק הראשון בבחינה Step 1. כאשר ממוצע הציונים של הנבחנים האמריקאים הוא 216-218.

 

בנוסף, יש לזכור כי המועמדים מישראל הם מועמדים זרים ולכן בעדיפות נמוכה יותר מלכתחילה בבתי החולים בארה"ב ומתחרים על מעט מאוד מקומות עם עוד המוני סטודנטים זרים מכל העולם.

 

מה כולל קורס ההכנה בביה"ס האמריקאי לרפואה?

 

הקורס מכין את הרופאים המעוניינים לעבור אותו למענה על סוגי השאלות השונים בבחינה ונותן כלים לנבחנים להתמודדות עם הבחינה. במהלך הקורס מכירים הרופאים מגוון רחב מאוד של שאלות. ההכנה לבחינה משתנה בתדירותה בהתאם למועד הבחינה, כיוון שמדובר במאסה גדולה מאוד של חומר הנלמד לבחינה בסמוך למועד הבחינה תדירות השיעורים גדלה.

 

התכנים המועברים במהלך הקורס הם:

  • הכרות עם מבנה הבחינה וההוראות לפתרון הבחינה.
  • למידה מעמיקה של השאלות המרכיבות את הבחינה, הכרות עם סוגי השאלות השונים ותרגול רב שלהם.
  • חלוקה נכונה של הזמן בבחינה ושיטות אלימינציה למציאת הפתרונות הנכונים לשאלות בבחינה
  • סימולציות רבות של חלקי הבחינה השונים להתנסות עצמית והכנה לתנאי הבחינה הקצובה בזמנים.

 

מבנה הבחינה

 

הבחינה מתקיימת בשפה האנגלית בלבד. מורכבת משולשה חלקים הנקראים Three Steps.

 

  • Step 1: הבחינה הראשונה היא בחינה עיונית הבוחנת את הידע התיאורטי ברפואה של הנבחן ויישומו של ידע זה במהלך עבודת הרופא. רמת הבחינה זהה לרמת החומר שנלמד במהלך 4 השנים הראשונות לתואר.

    בחינה זו מתקיימת מול מחשב ונמשכת כ-8 שעות וכוללת 350 שאלות אמריקאיות המחולקות ל-7 חלקים שונים. השאלות כוללות גם זיהוי ואבחון תמונות פתולוגיות וניתוח גרפים.
     
  • Step 2: הבחינה השנייה מבוססת על הלימודים הקליניים שנלמדו במהלך כל התואר ומחולק לשני חלקים:
    1. CK- בחינה תיאורטית הדומה מאוד לשלב ה Step 1.
    2. CS- בחינה מעשית הבודקת את מיומנויות אבחון המחלות והטיפול בחולים של הרופא- נערך מול שחקנים המדמים מצבי מחלה שונים אותם מתבקש הרופא לאבחן. חלק זה של הבחינה מתקיים ארה"ב בלבד!
     
  • Step 3: חלק זה בבחינה מתקיים לאחר תחילת ההתמחות בארה"ב ולאחר הצלחה בשני החלקים הראשונים בבחינה. הנבחן נבדק בעבודתו בבית החולים ובתפקודו כרופא בבית החולים מיומנויות הטיפול שלו והידע שלו.

 

*יש לסיים את שלושת הבחינות תוך 7 שנים מרגע ההתחלה, אחרת הם מבוטלים ושי להתחיל את התהליך מחדש.

 

מועדי בחינת USMLE

 

את הבחינה ניתן לעשות במהלך כל השנה. יש להירשם מראש לבחינה, כאשר מקבלים חלון זמן "תקופת זכאות" של כ-3 חודשים בהם אפשר לבחור מועד מועדף לבחינה על בסיס מקום פנוי.

 

*ניתן לשנות את מועד הבחינה עד חמישה ימים לפני המועד שנקבע.

 

עלות הבחינה - 850$

 

במידה ונכשלים בבחינה, ניתן לחזור עליה רק לאחר שישים יום מהמועד בו נעשתה הבחינה ובמחיר מלא.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.