קורס CRNE בבית הספר האמריקאי לרפואה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורס הכנה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורס CRNE - ביה"ס האמריקאי לרפואה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס CRNE בבית הספר האמריקאי לרפואה

 

העסקת אנשי רפואה בחו"ל הולכת והופכת פופולארית יותר ויותר בקרב אחים ואחיות מישראל. בשנים האחרונות לאור הקושי הגדול בקבלת ויזת עבודה לאחים ואחיות בארה"ב פונים מתעניינים רבים לדלת הכניסה האחורית לארה"ב, כניסה דרך קנדה.
הסיבות למעבר לקנדה נובעות מהצורך של רבים מאנשי הרפואה במציאת איכות חיים גבוהה, שכר עבודה גבוה והזדמנות לקריירה בעלת אופק מקצועי רחב.

 

מהו התהליך שעל אח או אחות לעבור על-מנת לקבל ויזת עבודה בקנדה?

 

אחים או אחיות שסיימו את לימודי הסיעוד בישראל ומעוניינים להעתיק מגוריהם לקנדה חייבים במבחן הסמכה לתעסוקה בקנדה הנקרא CRNE.

 

מהו מבחן CRNE?

 

כל מי שסיים לימודי סיעוד בתוך ומחוץ לקנדה המעוניין לעסוק בתחום בקנדה חייב לעבור את הבחינה. מודל הבחינה דומה מאוד לבחינת CGFNS האמריקאית לצורכי ויזת עבודה בארה"ב.

 

מבחן CRNE- Canadian Registered Nurse Exam- מבחן ההסמכה הקנדי לאחיות, במבחן הוא מבחן ממשלתי המתקיים באחת השפות: אנגלית או צרפתית. הבחינה בודקת את הידע הרפואי של הנבחן, את המיומנויות של הנבחן בסיעוד וטיפול בחולים. כמן כן, בודק המבחן את יכולת ההתמודדות עם העבודה הרפואית בבית החולים.

 

* הבחינה מתקיימת בקנדה בלבד.

 

קורס CRNE בבית הספר האמריקאי לרפואה

 

בחינת CRNE מתקיימת בקנדה, עולה מאות דולרים ומצריכה את הנבחן להתארגנות יקרה מאוד לקראתה מבחינת ימי חופשה, טיסות, מלונות ועוד. לכן, הימור על הצלחה בבחינה לא יכול לבוא בחשבון.

 

הכנה לבחינה מגדילה משמעותית את הסיכויים למעבר הבחינה כאשר מכירים את השאלות בבחינה אופייה ומבנה הבחינה. הקורסים של בית הספר האמריקאי מטרתם שהנבחנים בבחינת CRNE יגיעו לבחינה כאשר הם מכירים את כל שאלות הבחינה ויוציאו בה את הציון המקסימאלי האפשרי.

 

מה כולל הקורס?

 

הקורס כולל ספרי לימוד המותאמים במיוחד לבחינת CRNE ללימוד ותרגול הידע המקצועי הדורש להפגנה בבחינה, בנוסף קיימים בספר תכנים מעולם הסיעוד הקיימים בקנדה ואינם קיימים בישראל. בנוסף במהלך הקורס מתרגלים המועמדים את פתרון הבחינה באמצעות סימולציות של הבחינה כהכנה לבחינה עצמה.

 

את הקורס מעבירים אחים ואחיות מוסמכים בעלי ניסיון רב בהוראה לקראת הבחינה. הלימודים מועברים בשתי השפות עברית ואנגלית במקביל לצורך הכנה לבחינה בשפה האנגלית ולעבודה בסביבה דוברת אנגלית.

 

מה עוד מציע בית הספר האמריקאי לרפואה לתלמידיו?

 

מעבר למדינה זרה יכול להיות עסק מאוד מורכב ולעיתים קרובות המתמודדים עימו נתקלים בקשיים גדולים מול הבירוקרטיה המקומית וקשיים להתמודדות עם התרבות המקומית השונה כל כך מהתרבות הישראלית.

 

בית הספר מעניק לתלמידיו סיוע מקיף לקראת המעבר למדינה זרה: לימודי השפה האנגלית, ייעוץ וסיוע במילוי הטפסים להחל מתחילת התהליך, עזרה בהרשמה לבחינה, סיוע בפתיחת תיק מועמד בלשכת הבריאות בקנדה, ייעוץ בנושא מעבר למדינה זרה, סיוע במציאת עבודה כאחים או אחיות בקנדה.
 

 

האם אני חייב לעבור את הבחינה?

 

הבחינה הינה חובה ב 12 מתוך 13 הפרובינציות של קנדה. המחוז היחידי שאינו דורש את מעבר הבחינה הוא קוויבק. עם זאת נדרשת שליטה מלאה בשפה הצרפתית על-מנת להתקבל לעבודה דרך קוויבק. לאלו השולטים בשפה האנגלית ואינם מעוניינים ללמוד את השפה הצרפתית לשם קבלה לעבודה דרך קוויבק הדרך היא באמצעות הבחינה.

 

מבנה הבחינה

 

הבחינה מתקיימת באחת משתי השפות אנגלית או צרפתית. הבחינה היא במתכונת של דף ועיפרון, כוללת 200 שאלות רב ברירתיות (שאלות אמריקאיות). השאלות בודקות ידע רפואי וידע מעולם הסיעוד. מטרת הבחינה לבדוק האם יכול הנבחן לפתור את הבעיות המוצבות לפניו בבחינה בעבודה מול החולים והתמודדותו עם המצבים השונים המתוארים לפניו בבחינה.

 

הבחינה מחולקת לשני חלקים: משך כל חלק בבחינה כשלוש שעות וחצי.

החלק הראשון בבחינה מתקיים בבוקר והחלק השני בבחינה מתקיים אחר הצהריים באותו היום.

אחות המעוניינת לעסוק בתחומי בריאות הנפש או הפסיכיאטריה צריכה לעבור לפני בחינת הקבלה קורס סיעודי בתחום זה בקנדה.

 

הרשמה לבחינה

 

כדי להירשם לבחינת CRNE על הנבחן לפתוח תיק בלשכת האחיות הרשומות באותו המחוז/הפרובינציה בו ירצה לעבוד. פתיחת התיק צריכה להתבצע מספר חודשים לפני מועד הבחינה.

 

מה דרוש לצורך פתיחת התיק?

  • אישור על רישום כאח או אחות מוסמכים ממשרד הבריאות בישראל.
  • תעודת יושר ממשטרת ישראל- חלה חובה על היעדר עבר פלילי.
  • אישור בית החולים בו נערכה ההתמחות על מספר שעות ההתמחות.
  • לאחר סיום פתיחת התיק שולחת הלשכה המחוזית בה נפתח התיק טפסי הרשמה לבחינת ה-CRNE.

 

הרשמה לבחינה

 

 - הבחינה מתקיימת בשלושה מועדים במהלך השנה על-ידי ה-CNA- Canada Nursing association.

 - מועדי הבחינה בחודשים: פברואר, יוני ואוקטובר כל שנה. יש להתעדכן באתר ארגון CNA לגבי המועדים בשנה הקרובה.

 - עלות הבחינה כ- 500$.

 

תוצאות הבחינה

 

ציוני הבחינה מדווחים לנבחנים בצורה של עבר או נכשל ללא ציון מספרי לבחינה. במידה ומועמד נכשל במעבר הבחינה יוכל לגשת אליה שוב.

 

*מספר הפעמים המקסימאלי שניתן להבחן ב-CRNE הוא 3 פעמים. כלומר ניתן להיכשל לכל היותר פעמיים כישלון שלישי בבחינה שולל את האפשרות לקבלת ויזת עבודה בקנדה.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.