קורס שילוב באוניברסיטת תל-אביב

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על אוניברסיטת תל-אביב - קורס שילוב.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הנחיית שילוב במרכז האקדמי לפיתוח אנשי הוראה באוניברסיטת תל-אביב


עוברים בהצלחה את תהליך השילוב


מנחי שילוב הם בעלי מקצוע מוסמכים, שתפקידם לדאוג לתיאום כל התהליכים המנהלתיים והלימודיים במהלך שילובם של ילדים מהחינוך המיוחד במסגרות לימוד רגילות. הם עוסקים בייעוץ ובהנחיה להורי הילדים, ובהדרכת צוותי ההוראה במוסדות. כמו כן, הם מלווים באופן אישי ילדים עם הפרעות תקשורת שונות, כמו למשל אוטיזם, ודואגים לצרכיהם בעת הלימודים ומבחינה חברתית. תפקידם הוא מורכב ורב פנים, והם נדרשים לידע רב בנושא אוטיזם והיכרות מעמיקה עם מבנה מערכות חינוכיות, ובמידה רבה, הצלחתם של תהליכי שילוב תלויה בטיבה של ההכשרה שמוענקת למנחים.


תכנית הלימודים


בתחילת קורס הנחיית שילוב באוניברסיטת תל-אביב, סוקרים התלמידים את מגוון המאפיינים של אוטיזם בקרב ילדים. הם בוחנים את ההשלכות הפסיכולוגיות והחברתיות על חיי מתבגרים וצעירים, וקוראים את התיאוריות והמחקרים האחרונים בענף שנוגעות לאבחון הפרעות תקשורת. לאחר מכן, הם דנים בשיקולים לשילוב תלמידים במערכת החינוך הרגילה, ובגורמים שיכולים להבטיח את הצלחת התהליך. בהמשך, הם לומדים על חשיבות מעורבותם של ההורים במהלך השילוב, וכן על דרכים לגישור בין דרגים שונים של משרד החינוך. לבסוף, הם מקבלים כלים להתאמת השילוב באופן אישי לכל אחד מהילדים, ולפיתוח בטחון עצמי וכישורים לימודיים בקרבם.

 


מתכונת הלימוד


הקורס מתפרש על פני שנתיים, וכולל כ - 224 שעות אקדמיות. המפגשים נערכים אחת לשבוע, בשעות אחר הצהריים והערב. במקביל להרצאות העיוניות והסדנאות הקבוצתיות שנערכים בכיתה, נדרשים המשתתפים לקחת חלק גם בפרקטיקום מעשי שנערך אחת לשבועיים, במהלכו הם מתנסים בטיפול ובהדרכה במוסדות חינוך. בנוסף, נערכים חלק מהשיעורים במתכונת מקוונת, באתר האינטרנט של הקורס.


נושאי הלימוד

 

  • יחסים בתא המשפחתי
  • שיטות אבחון
  • גורמים ביולוגיים לאוטיזם
  • גישור למחנכים
  • פיתוח אסטרטגיות למידה
  • עזרה לשילוב בחברה
  • שותפות בין הורים למורים
  • חיזוק יכולות לימודיות
  • דרגות על הקשת האוטיסטית
  • מיומנויות תקשורת בין אישית
  • טיפול במצבי התנגדות    
  • הצלחת שילוב במערכת החינוך    
  • ועוד

 

סגל הוראה


בין המרצים בתכנית נמנים: קלינאית תקשורת בעלת תואר פרופסור, שחוקרת לקויות בהתפתחות השפה בקרב ילדים, ופרסמה מספר ספרים בנושא; דוקטור שהיא מנהלת מוסד חינוכי לתלמידים לקויי שמיעה, ומפקחת על תהליכי שילוב בחינוך הרגיל; חוקרת שבוחנת שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגילאי הגן, ומפתחת הדרכות לצוותי חינוך; מנחת שילוב לילדים על הרצף האוטיסטי, בעלת ניסיון בסיוע לילדים במגוון גישות טיפול; ועוד.


תנאי קבלה


לתכנית מתקבלים אנשי חינוך וטיפול, בעלי תואר ראשון לפחות, כמו למשל מורי שילוב, רכזים משלבים, מטפלים בהבעה וביצירה, מטפלים בעזרת מוסיקה, קלינאי תקשורת, עובדים סוציאליים ומרפאים בעיסוק. הם נדרשים להציג המלצות מגורמים מוסמכים, המעידות על ניסיון של שנתיים לפחות בעבודה מעשית עם ילדים ומתבגרים עם אוטיזם. מתאימים העומדים בדרישות הסף מוזמנים לריאיון אישי שנערך בפני ועדת קבלה.

 


תעודה


משתתפים המסיימים בהצלחה את לימודיהם בקורס, זכאים לקבל תעודת גמר "מנחי שילוב יחידני לילדים על הרצף האוטיסטי", המוענקת מטעם המרכז האוניברסיטאי לפיתוח אנשי חינוך, של בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב. על מנת לקבל את הדיפלומה, נדרשים המשתתפים להפגין נוכחות גבוהה במפגשים, ולהגיש את כל המטלות השוטפות לאורך הקורס.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

פורום לימודי חינוך

איזה תואר שני ללמוד כדי לעבוד בתפקיד פיקוח במשרד החינוך?
מייאדה
ללא תגובה
מעבר ממחנכת למורת שילוב
הדס
ללא תגובה
איזה תואר אני צריכה ללמוד?
אגם ויינטראוב
ללא תגובה
התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
1 תגובות
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
1 תגובות
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
1 תגובות
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,759 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין657 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית אשקלון453 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp