קורס הוראה מתקנת בערבית ביחידה ללימודי חוץ במכללה האקדמית אורנים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על אורנים לימודי חוץ - הוראה מתקנת בערבית.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


קורס הוראה מתקנת וכלי הערכה בשפה הערבית במכללה האקדמית לחינוך אורנים - היחידה ללימודי חוץ


כל הכלים להוראת הערבית


השפות ערבית ועברית מקיימות ביניהן קשר וזיקה עמוקים. העברית מושפעת מאוד מן הערבית ורבות מן המילים שבה מקורן בערבית. שתי השפות התעצבו ועברו תמורות רבות לאורך השנים, עד לאופן בו אנו מכירים אותן היום כשהן שפות רשמיות במדינת ישראל. לימודי השפה הערבית מתקיימים בבתי הספר בדרך כלל החל מחטיבת הביניים והם מהווים את אחד ממקצועות הבחירה לתעודת הבגרות. כמו כן, הערבית מהווה את שפת הלימוד בבתי ספר רבים, הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד. תלמידים שעבורם הערבית היא שפת אמם לומדים בשפה זו מגוון של מקצועות וגם ניגשים בה למבחנים ולבגרויות.


לשפה הערבית ישנם מספר היבטים ייחודיים, שדורשים מן המורים תשומת לב בעת ההוראה. במשרד החינוך משקיעים משאבים רבים להוראת מקצוע הערבית ומוודאים כי ההוראה נעשית באופן איכותי ויעיל, שמותאם לשכבות הגיל ולצורכים של התלמידים.


במכללה האקדמית אורנים - היחידה ללימודי חוץ מתקיים קורס הוראה מתקנת, אשר מותאם במיוחד למורים ולמורות בשפה הערבית. המסלול מתאים הן למורים לערבית במערכת החינוך היהודית והן למלמדים את השפה הערבית בחינוך הערבי כשפה ראשונה. במהלך הקורס, לומדים עקרונות אבחון וסיוע שדרכם אפשר לסייע לתלמידים שמתמודדים עם לקות למידה להבין את השפה ולהתגבר על הקשיים בקריאה ובכתיבה. התכנית יכולה לסייע לבוגרי הקורס להרחיב את תחומי האחריות שלהם בבית הספר ומאפשרת להם להתקדם לתפקידי מורים להוראה מתקנת בשלל מסגרות.

 


תכנית הלימודים


תכנית זו באה להקנות למורים ידע וכלים להוראת השפה העברית וכן להוראה בערבית לילדים ובני נוער עם לקויות למידה וקשיים בלמידה. במהלך הקורס, המשתתפים מעמיקים את הידע המקצועי שברשותם ובוחנים כיצד ניתן לשלב היבטים מן ההוראה המתקנת בהוראה של מקצועות שונים, וכן להוראה במערכת החינוך המיוחד. בהמשך, הם דנים בתהליכי הוראה מותאמת עבור קבוצות קטנות של תלמידים ובוחנים כיצד להעביר שיעורי הוראה מתקנת גם בשעות פרטניות. נוסף על כך, הם מעשירים את הידע שלהם בעקרונות הוראת השפה הערבית ובמקביל במיומנויות אבחון מעולם הריפוי בעיסוק.


מתכונת הלימוד


תכנית שנתית זו נפרשת על פני 168 שעות לימוד אקדמיות. השיעורים נערכים אחת לשבוע, בשעות אחר הצהריים והערב. במהלך המפגשים המשתתפים משלבים בין למידה עיונית לדיונים ותרגילים שבאים להמחיש בפועל את עקרונות ההוראה המתקנת.


נושאי הלימוד


לאורך הקורס המשתתפים עוסקים במגוון של סוגיות אשר כוללות בין היתר:

 

  • הוראה אלטרנטיבית בערבית
  • עקרונות לימוד השפה הערבית
  • שיטות התערבות בקריאת שפה
  • איתור ואבחון קשיי למידה בערבית
  • סוגיות בריפוי בעיסוק בסיוע לתלמידים   


על מוסד הלימוד


היחידה ללימודי חוץ אשר פועלת במכללה האקדמית אורנים מציעה למורים ולאנשי חינוך לרכוש כלים חדשים ולהרחיב את ארגז הכלים המקצועי שברשותם, דרך מגוון של קורסים ותכניות ללימודי תעודה. המסלולים עוסקים בנושאים מהותיים במערכת החינוך הישראלית, כגון חינוך מיוחד ועבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים; שילוב אמנויות בהוראה; קורסים שמעניקים מיומנויות תרפיה למורים; וכן מסלולים דרכם מורים יכולים לפתח קריירה שניה או לקבל את הכלים להוראת תחום דעת נוסף בבית הספר.


בין הקורסים שאותם ניתן ללמוד ביחידה ללימודי חוץ, אפשר למצוא קורס הוראה מתקנת באנגלית, קורס הוראה מתקנת בחשבון ועברית, קורס ניתוח התנהגות, קורס טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים, קורס טיפול במשחק, קורס גינון טיפולי, קורס להתאמת עובדים ממקצועות פרא רפואיים להוראה, קורס מיינדפולנס למורים ולאנשי חינוך ועוד שלל תכניות לתעודה, דרכן מורים יכולים להיחשף לדיסציפלינות וענפי עיסוק חדשים.


תנאי קבלה


מסלול זה מיועד למורים לערבית וכן לאנשי הוראה שמלמדים בשפה הערבית במערכת החינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. במסגרת תנאי הקבלה, עליהם להיות בוגרי לימודי חינוך B.Ed. או BA ולהחזיק בתעודת הוראה. כמו כן, הם נדרשים לעמוד בראיון אישי בפני וועדת קבלה, לבחינת מידת ההתאמה שלהם לתכנית.


תעודה


המשתתפים שעומדים בכל הדרישות במהלך הקורס זכאים לקבל תעודת גמר, שמעידה על השלמת התכנית "הוראה מתקנת, כלים להערכה ולהתערבות בערבית" אשר ניתנת על ידי המכללה האקדמית אורנים. כדי לקבל את דיפלומת הגמר, הם צריכים להיות נוכחים בכל השיעורים וכן להגיש את העבודות והרפרטים שניתנים לאורך התכנית.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית אורנים - היחידה ללימודי חוץ

עוד מסלולי לימוד - לימודי תעודה - אורנים

פורום לימודי חינוך

התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
חינוך מיוחד התמחות בלקות שמיעה
שיר
1 תגובות
פסיכולוגיה וחינוך או חינוך חד חוגי
דוד
1 תגובות
איך כדאי לתרגל את מקצוע החינוך אחרי עזיבת התחום?
יעל
1 תגובות
יעוץ חינוכי או חינוך מיוחד?
אמירה
1 תגובות
לימוד טיפול ללוקים באוטיזם
שיפאא קעדאן
1 תגובות
ביסוס עבודת גמר בחינוך על עבודות קודמות
דוד רבני
1 תגובות
הרחבת הסמכה למדעים ביסודי מהתמחות מקרא וספרות ליסודי
סיון
1 תגובות
קבלה לתואר שני בלקויות למידה ואבחון דידקטי
שורוק
1 תגובות
באיזה מוסדות בלתי פורמליים יכול לעבוד יועץ חינוכי?
אוריין
1 תגובות
הרחבת הסמכה לגאוגרפיה או אנגלית
שרה שמע
1 תגובות
הסבה מגננת למורה לכיתות א וב
חן שי
1 תגובות
איזה ענף בתחום החינוך כדי לי ללמוד?
שרה
1 תגובות
תעודת הוראה בשיטת ה PBL
שיר
1 תגובות
לימודים בתחום הטיפול בילדים - תעודה או תואר?
מירי
2 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,744 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    הקריה האקדמית אונו1,041 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית אשקלון453 חוות דעת

  • 4.2

    מכללת תל חי554 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה