קורס ניהול קייטנה במכללה האקדמית אורנים - לימודי חוץ

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורסים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על אורנים לימודי חוץ - ניהול קייטנה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מנהלי קייטנות ביחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים

 

זרעי קיץ

 

חופשת הקיץ היא דבר שכל ילד מייחל אליו, זהו מקום לפגוש חברים חדשים, להתנסות בפעילויות מרגשות, לחוות, ליהנות וליצור זיכרונות. לעומת זאת, מנקודת מבטו של ההורה הקייטנה מהווה מקום בטוח שבו הילד מעביר את שעות היום, מסגרת מסודרת שנוסף להנאה היא יכולה גם לתרום לילד מבחינת לימודים וערכים.

 

הקייטנה היא למעשה מסגרת אשר מצויה בתפר בין החינוך הפורמלי לבין החינוך הבלתי פורמלי. מצד אחד זהו מקום מסודר שהילדים נשלחים אליו בכל יום למשך תקופה מסוימת, ישנה היררכיה של בעלי תפקידים ויש תכנית פעילויות מתוכננת וקבועה מראש אשר מתנהלת תחת הנחיות ומגבלות של בטיחות ושל ביטחון. מצד שני, בקייטנה יש בחירה בין הפעילויות המוצעות, היחסים בין המדריכים לילדים אינו פורמלי והפעילות מתנהלת בתוך מסגרת קבוצתית. השילוב של שני המאפיינים הללו מאפשר לילדים להשתתף בפעילויות שונות ומגוונות וכן ללמוד תוך כדי על נושאים שונים הקשורים לחיי הקבוצה ולהתנהגות של בין אדם לחברו.

 

כיום הולכת וגוברת ההכרה שקייטנה היא הרבה יותר מבייביסיטר לחודשי הקיץ, אלא היא מהווה כלי חינוכי שמאפשר לעצב את האישיות ואת ההתנהגות של הילדים. על כן, למנהלי הקייטנות יש תפקיד חשוב ביותר, הם אחראיים על האופי של הקייטנה, על הפעילויות המוצעות בה, על איכות המדריכים הפועלים בה, וכל זאת תחת הניהול השוטף של התחזוקה, של הבטיחות, של התזונה של הילדים ועוד.

 

 

תכנית הלימודים

 

קורס מנהלי קייטנות מכשיר את המשתתפים לנהל קייטנה מכל ההיבטים השונים של התפקיד. המשתתפים רוכשים את הכלים לעצב את חזון הקייטנה, את האופי שלה ולבחור את הפעילויות המתאימות למטרותיה למען פיתוח הכישורים של הילדים, אם מבחינה חברתית ואם מבחינת טיפוח תחביבים ותחומי עניין.

 

הקורס מתנהל באופן חוויתי של הליך למידה חברתית אשר כולל התנסות והתמודדות עם מצבי אמת השגורים בקייטנות והתדיינות במצבי קונפליקט. כמו כן, משתתפי הקורס לומדים על הקניית ערכים לילדים כמו הקשבה, סובלנות, קבלת החלטות, תחושת שייכות ומתן כבוד הדדי.

 

תכנית הלימודים מורכבת משלוש חטיבות עיקריות – נושאים חינוכיים, ביטחון, בטיחות וגהות ורישוי עסקים. בחטיבת החינוך המשתתפים לומדים על עקרונות החינוך הבלתי פורמלי, על שיטות לבניית תכנית חינוכית לילדים ועל שימוש חכם בתכניות העשרה. בחטיבה השנייה המשתתפים לומדים על ההוראות לשמירה על בטחון בשגרת הקייטנה. לשם כך הם לומדים על זיהוי חפץ חשוד ועל התנהגות נכונה במקרה שנמצא כזה ועל עקרונות של פינוי במצבי חירום. בחטיבת רישוי העסקים המשתתפים לומדים על החלקים הבירוקרטיים של ניהול קייטנה, כמו תהליך קבלת רישוי עסק, עבודה מול הרשות מקומית והחובות הנדרשים למען קבלת אישורים.

 

מתכונת הלימוד

 

היקף הלימודים הוא 120 שעות אקדמיות. המפגשים מתקיימים פעם בשבוע בשעת אחר הצהריים והערב.

 

נושאי לימוד

 

  • הובלת צוותי הדרכה
  • התנהלות בירוקרטית
  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • ביטחון, בטיחות ובריאות
  • מטרות החינוך הבלתי פורמלי    
  • שיח עם הורים
  • מנהיגות וקהילה
  • חשיפה לאמנויות
  • בניית תכנית קייטנה    
  • ועוד

 

על מוסד הלימודים

 

היחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים היא מוסד להשתלמויות, להכשרות ולפיתוח מקצועי של אנשי חינוך והוראה. כמו כן, היחידה פותחת את שעריה בפני אנשים אשר מעוניינים בהסבה מקצועית או ברכישה של מקצוע חדש ולהזנקת הקריירה המקצועית. מסלולי הלימוד של היחידה משלבים בין לימודים עיוניים לבין לימודים מעשיים המבוססים על יצירתיות ועל חדשנות. סגל המרצים של היחידה הם אקדמאים בעלי ניסיון רב ומיומנויות מקצועיות שמאפשרות להכשיר את הסטודנטים ולהקנות להם כלים לעבודה מעשית.

 

היחידה מציעה מגוון רחב של קורסים ושל הכשרות ובהם לימודי תעודת הוראה שנייה בשל"ח ובידיעת הארץ, קורס מובילי תכניות ניהול עצמי, קורס פסיכולוגיה חיובית וקורס מדריכי דיאלוג דרך קולנוע.

 

תנאי קבלה

 

קורס מנהלי קייטנות מתאים לעובדים ברשויות המקומיות אשר מעוניינים לנהל קייטנה תחת ההנחיות של הרשות המקומית וכן לסייעות בגני ילדים אשר מעוניינות להתקדם לתפקיד ניהולי ולהמשיך לעבוד עם ילדים.

 

המועמדים לקורס מנהלי קייטנות צריכים להיות בוגרי 12 שנות לימוד שלהם ניסיון מוכח בחינוך ובעבודה עם ילדים ונוער. הקבלה לקורס מותנית בראיון אישי.

 

תעודה

 

משתתפי הקורס שמסיימים את כל המטלות הנדרשות מקבלים תעודת מנהל קייטנה מטעם מנהל חברה ונוער של משרד החינוך.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית אורנים - היחידה ללימודי חוץ

עוד מסלולי לימוד - לימודי תעודה - אורנים

כלים שיעזרו לך לבחור