רוצה פרטים על קורס פקחי טיסה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס פקחי טיסה

רוצה לדעת על קורס פקחי טיסה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פקחי טיסה

 

מיהו פקח הטיסה? אפשר לראות בפקח הטיסה את האחראי העיקרי לשלום חייהם של מאות האנשים במטוסי הנוסעים. קשה מאוד לדמיין את תנועת כלי הטיס בקרקע ובאוויר ללא פקחי הטיסה. פקחי הטיסה נחשבים ל"שוטרי התנועה" של עולם הטיס. הם אחראיים על הזרמת התנועה האווירית באופן יעיל, מסודר ובטוח ועל אספקת כל המידע התעופתי הנדרש על מנת שהטיסה תצא לפועל באופן מזורז וזהיר.

 

עבודתם השוטפת של פקחי הטיסה דורשת מהם ריכוז מתמיד לצד חוש אחריות שאין כמוהו, העבודה מחייבת חשיבה נכונה, מהירה ובזמן אמת, התמודדויות עם מצבי לחץ שונים, קבלת החלטות שקולות ויכולת עבודה בצוות.

 

קורס פקחי טיסה הוא קורס מקצועי המכשיר פקחי טיסה. קורס זה מתבצע מטעם רשות שדות התעופה ומכשיר פקחי טיסה האחראים על הזרמת התנועה האווירית תוך מתן תשומת לב עיקרית למניעת תאונות בין כלי טיס השונים הנמצאים באוויר או במרחב הקרקעי. קורס פקחי טיסה הינו קורס מקצועי ואינטנסיבי מאוד הכולל בחלקו הכשרה בחו"ל. הלימודים בקורס מקנים למשתתפים את כל הידע התיאורטי והמעשי הנדרש להכשרתם כפקח טיסה מקצועיים ומיומנים.

 

מה לומדים בקורס פקחי טיסה?

 

הלימודים בקורס פקחי טיסה משתנים בהתאם להיקף הלימודים בקורס ולמוסד הלימוד המעביר אותו. קורסים אלו מתנהלים בהתאם לתקנים שנקבעו על ידי רשות התעופה בישראל וכוללים סימולציות רבות המדמות מצבים עימם צריכים פקחי הטיסה להתמודד. בין תכני הלימוד: חוקת טיס, ידע טכני אודות כלי טיס שונים, מטאורולוגיה, ניווט, כללי פיקוח טיסה, מידע תעופתי ונהלי טיסה בישראל ועוד.

 

היכן לומדים?

 

קורס פקחי טיסה לרוב נערך מטעם רשות שדות התעופה המכשירה פקחי טיסה לניהול התנועה האווירית במרחב האווירי של המדינה וניהול התנועה הקרקעית בשדה התעופה.

 

 

כמה זמן נמשך הקורס?

 

משך זמן לימודי קורס פקחי טיסה משתנה בהתאם להיקף הקורס ולמוסד הלימוד המעביר אותו. מתחילת הקורס הבסיסי ועד לסיום כל ההכשרות המתקדמות עוברות מספר שנים אשר במהלכן רוכש בוגר הקורס ידע רב וניסיון מעשי ביחידות הפיקוח השונות. לרוב, קורס פקחי טיסה בסיסי אורך כשלושה חודשי לימוד ובנוסף לכך, כולל גם השתלמות בחו"ל.

 

בתום השתלמות זו מתחילה תקופת השתלמות ארוכה יותר הנמשכת בין חצי שנה לשנה וחצי של לימודים ורק בסיומה מתחיל הפקח לעבוד העמדות השדה. בתום שנה יכול הבוגר להמשיך לפיקוח גישה ובתום שנתיים נוספות לפיקוח מכ"ם ובקרת גישה.

 

 

מהו קהל היעד והאם יש תנאי קבלה?

 

תנאי הקבלה לקורס פקחי טיסה הינם: אזרחות ישראלית, מצב בריאותי תקין והצגת בדיקות רפואיות הנערכות על ידי רופא תעופתי מוסמך, תעודת יושר מטעם המשטרה, אבחון פסיכולוגי ופסיכוטכני, תפקוד בתנאי לחץ, עבודת צוות, שליטה מלאה בשפה האנגלית, התמודדות עם מטלות משתנות, התמודדות עם סביבה דינאמית ואסרטיביות.

 

מהן אפשרויות התעסוקה בהמשך?

 

בתום הלימודים בקורס פקחי טיסה ובתום כל ההכשרות וההתמחויות המתקדמות יוכלו בוגרי הקורס לעבוד כפקחי טיסה מוכשרים ומקצועיים.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס פקחי טיסה?

רוצה לדעת יותר על קורס פקחי טיסה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס פקחי טיסה
שאלות הגולשים בנושא
קורס פקחי טיסה - האם חייב שירות צבאי מלא?
האם קיים קורס פקחי טיסה בארץ