רוצה פרטים על טיפול דינמי ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי פסיכותרפיה דינמית

רוצה לדעת על טיפול דינמי ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פסיכותרפיה דינמית - טיפול דינמי מעניין אותך?

 

קריאה ממעמקים

 

פרויד וממשיכי דרכו פתחו עבורנו צוהר להבנת העולם הפנימי והרגשי, ונתנו לנו דרכים משוכללות על מנת שנוכל לעבוד עם חומרי הנפש שלנו כדי להיחלץ ממשברים, ממצוקות ומגורמים מעכבים, וכדי שנצמח ונתפתח. מקורותיו של הטיפול הדינמי מצויים בתורת הפסיכואנליזה, אך הוא אינו דומה לאופני העבודה של ראשוני השיטה עם מטופליהם במאה ה – 19. בניגוד לתהליך הפסיכואנליטי, שכלל חמישה מפגשים בשבוע בשכיבה על ספה, הסיוע בגישה הדינמית ניתן במסגרת של עד שני מפגשים בשבוע, כאשר הפסיכולוג ומטופליו יושבים אחד מול השני ומשוחחים. השינוי מתרחש מתחת לפני השטח, כאשר הדיבור הישיר הוא רק אלמנט אחד מהפרקטיקה הקלינית.

 

למי מיועד הקורס?

 

קורס פסיכותרפיה דינמית מתאים לאנשים העוסקים במקצועות הטיפוליים - פסיכולוגים קליניים, פסיכיאטרים, אחיות פסיכיאטריות, יועצים חינוכיים, קרימינולוגים קליניים, בעלי תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית או בטיפול בהבעה ויצירה.

 

מה לומדים?

 

המשתתפים בודקים את מידת הרלוונטיות של תיאוריות מתקופות התגבשות הפסיכולוגיה המודרנית והתפתחותה, לטיפול בימינו. הם עוסקים בתופעות נפשיות של ילדים, מתבגרים ומבוגרים, במקורן ובתהליכים התרפויטיים. הם דנים בחוויה של השיחה בין פסיכולוג לקליינט, במשמעויות העולות ממנה ובאפשרויות לצמיחה בקליניקה, ומדברים על כשלים בשגרה הטיפולית ובתהליכי שיקוף וסיפוק צרכים ועל הפתח לשינוי שהם יוצרים.

 

היסודות המרכיבים את המפגש הטיפולי נבחנים לעומקם – השלב הדיאגנוסטי, המשגת הרגש של הפציינטים, ההקשבה של הפסיכולוג, הפרשנות שהוא מציע, ההתנגדות מצד המטופלים, סימנים המעידים על תכנים הקיימים בלא מודע, התחוללות של שינויים מיטיבים ושלבי פרידה. בתכניות השונות קיימת התייחסות למקרים ספציפיים, כגון: כאב עמוק, פיתוח תלות, טיפול בטראומה ועוד.


קורס טיפול דינמי קצר מועד


מבין הקורסים שעוסקים בגישה טיפולית זו, קיימים גם קורסים להכשרה בטיפול דינמי קצר מועד. מדובר על שיטה ממוקדת לטיפולים להתמודדות עם בעיות נקודתיות, שבה משתמשים להתמודדות עם חרדה, משברים וכדומה. בתחילת הטיפול המטפלים מגדירים את הבעיה ומטרות התרפיה וכן את מספר המפגשים, וכך יכולים להתמקד בסוגיות אלה מול מטופליהם ולסייע בטיפול בבעיה שהביאה את המטופלים לקליניקה.

 

במסגרת קורסים אלה, המטפלים יכולים להכיר את הגישה קצרת המועד וללמוד כיצד לשלב עקרונות ממנה בעבודתם השוטפת, תוך היכרות עם מקרי בוחן ואתגרים מקצועיים.


טיפול EDT


קורס טיפול EDT - טיפול חווייתית ממוקד, מתמקד בגישה המשלבת את הטיפול הדינמי עם עקרונות קוגניטיביים התנהגותיים, מיינדפולנס וכלים נוספים. במהלך קורסים אלה מטפלים מנוסים בטיפול הדינמי יכולים להכיר את הטיפול החווייתי ולהכיר מקרים מן השטח. בחלק מאותן הכשרות מתמקדים בעבודה עם ילדים או בני נוער.
 

כמה זמן לומדים?

 

קיימים מסלולים של שנה עד שלוש שנים, וכן קורס סמסטריאלי. המפגשים נערכים אחת לשבוע בשעות הבוקר או הערב. התכניות כוללות: הצגת מקרים, סמינרים קליניים בקבוצות הדרכה ועבודה מעשית.

 

לימודי ערב


בחלק מן ההכשרות, ניתן ללמוד גם במתכונת של לימודי ערב (במוסדות אחרים הלימודים מתקיימים בשעות הבוקר והצהריים). מסלולי הערב יכולים להתאים במיוחד למטפלים עובדים, כך הם יכולים לשלב את הלימודים עם לוח הזמנים המקצועי העמוס. בדרך כלל, הלימודים מרוכזים לערב אחד או שניים במהלך השבוע. לעיתים משולבת גם למידה היברידית וישנה אפשרות ללמוד חלק מן המפגשים באופן מקוון.
 

נושאי לימוד

 

  • גישת העצמי
  • זיכרונות מוקדמים
  • יחסי אובייקט
  • עבודה עם חלומות
  • מלאני קליין
  • התסביך האדיפלי
  • טיפול בילדים
  • הקשבה סלקטיבית
  • זוגיות והורות
  • פסיכותרפיה דיאדית
  • תפישת המטפל     
  • העברה והעברה נגדית
  • ועוד
  • הדרכה חווייתית תהליכית      
 

 

מהם תנאי הקבלה?

 

דרישות הקבלה לקורס פסיכותרפיה דינמית כוללות: תעודות אקדמיות, רישיונות הסמכה, ניסיון של שנה בקבלת טיפול דינמי אישי, ניסיון קליני מעשי בתחום בריאות הנפש, מכתבי המלצה ומעבר ראיון אישי.

 

מחיר - כמה זה עולה?

 

עלות הלימודים משתנה בין המוסדות, שכר הלימוד נע בין 13,000 - 14,000 שקלים לשנה בדרך כלל, אם כי ייתכנו מסלולים שעלותם גבוהה או נמוכה מטווח זה. בין הגורמים שעשויים להשפיע על מחיר הקורס נכללים אורך ההכשרה, היקף התנסות מעשית, מיקום וכדומה. 

 

היכן לומדים?

 

  • מכון מגיד ללימודי המשך של האוניברסיטה העברית בירושלים – תכנית של שלוש שנים הנלמדת בירושלים או בתל אביב, אחת לשבוע בשעות הבוקר. המשתתפים מובילים שלושה תהליכים טיפוליים של מפגש אחד בשבוע, בהיקף של 120 שעות בשנה, וכן עוברים 40 שעות שנתיות של הדרכה אישית על ידי שני בעלי מקצוע מוסמכים. לבסוף, עליהם להגיש עבודת גמר. סמינרים מרוכזים כלולים בתכנית ומתמקדים בנושאים כגון: הפרעות אכילה, הפרעות אישיות, חלומות, רוחניות ופסיכואנליזה ועוד.

  

  • מכון שילובים (ראשון לציון) – שם מתקיימת הכשרה בגישה דיאדית, העוסקת ביחסים שבין בני זוג, הורים וילדים, ומתאימה לטיפול קצר מועד ממוקד או לתהליך ארוך טווח. התכנית נמשכת שנתיים ונערכת פעם בשבוע בשעות הצהריים והערב. נלמדים בה מודלים דינמיים מרכזיים, לצד אסכולות נרטיביות ואקזיסטנציאליסטיות.

 

  • בית הספר החדש לפסיכותרפיה (תל אביב) – במקום זה ישנם שני קורסים סמסטריאליים ייחודיים: האחד מגיש שיטת עבודה חווייתית המכונה AEDP, שמטרתה לעבוד ביחד עם המטופל בתהליך מבוקר ובטוח על האפשרות לגעת באזורים כואבים ומפחידים בנפש בדרך לריפוי; השני מדריך את משתתפיו בחוויה התהליכית הפסיכודינמית המתרחשת בשיחות בין פסיכולוג למטופליו, כאשר קיים דגש על מקומו של הלא מודע בחוויה זו.

 

  • מרכז "יישומים קליניים" (בת חפר - השרון, ומודיעין): זהו מרכז לטיפול והכשרה בתחום הטיפול הדינמי. היקפה של התכנית שלוש שנים. במרכז ניתן ללמוד גם טיפול זוגי בגישה הדינמית.

 

  • אוניברסיטת בר אילן - היחידה לפיתוח מקצועי (רמת גן): היחידה לפיתוח מקצועי של בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן מציעה קורס הכשרה בתחום הפסיכותרפיה הדינמית באוריינטציה אינטגרטיבית. בהכשרה תלת שנתית זו, שחלק מהלימודים בה נערכים גם באופן מקוון, מתקיימים גם ימי עיון הנוגעים בפרקטיקה קלינית.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: בבית הספר לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת תל-אביב מערך תכניות לימודי תעודה לאנשי טיפול, בהן גם קורסים בתחום הפסיכותרפיה.

 

  • מרכז י.נ.ר (ירושלים, בני ברק): מוסד לימודי תעודה לציבור החרדי שבו מתמקדים במקצועות הטיפול והמשפחה. בקורס ניתן להכיר שלבים בטיפול ולבחון יסודות בהערכה ואבחון.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על טיפול דינמי ?

רוצה לדעת יותר על טיפול דינמי ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור