רוצה פרטים על גוף נפש?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי גוף נפש - ללמוד לטפל בגישה הוליסטית

רוצה לדעת על גוף נפש? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי גוף נפש
 
כל האדם
 
בעתות עתיקות בתרבות האנושית, לא הייתה כל הפרדה בהתייחסות בין הגוף לבין הנפש, והטיפול בהם נעשה במשולב. לאורך השנים והתפתחות תחומי המדע השונים, חל פיצול בין השניים בהתייחסות ובתפישה המחקרית, ובעקבותיה – גם בגישות הטיפוליות. על כן, כיום מוכרת לנו הרפואה הקונבנציונלית כמתייחסת לגוף בלבד, ואילו הפסיכולוגיה או הפסיכותרפיה מוצבות מנגד כעוסקות בטיפול בנפש האדם.
 
עם זאת, בשנים האחרונות אנו רואים מגמה ברורה נוספת, השבה ומחברת בין השניים; מגמה זו באה לידי ביטוי בתחומי טיפול מן הרפואה המשלימה ההוליסטית, והיא גלשה אף לענף הפסיכולוגיה – בדמות הטיפול האינטגרטיבי ההוליסטי בשימוש בשיטות לאיזון גוף נפש, הנכללות גם תחת השם - פסיכותרפיה גופנית.
 
על השיטה
 
גוף נפש הוא תחום המשלב תפישות פסיכולוגיות מסורתיות ומתקדמות ושיטות לטיפול ולאבחון גופני, כאשר ההתייחסות לכל מטופל מביאה בחשבון את הגוף ואת הנפש גם יחד. המטפל מתבונן בתהליכים של מודעות והכרה ונעזר בתרגילי נשימה, מדיטציה, ואף במגע ותנועה. לימודי גוף נפש מוצעים בכמה מסלולים בארץ, כאשר לכל אחד מהם אוריינטציה שונה מעט, אך הבסיס של כולם משותף.
 
על הלימודים
 
תכניות הלימוד משלבות בין תיאוריות מן המזרח ומן המערב, ובין ידע תיאורטי פרונטלי והתנסות מעשית ענפה ומעמיקה. התכניות נפרשות כולן על פני כמה שנים, כאשר בשנים הראשונות אף מוקדש נתח ניכר מזמן הלימוד להתנסות חווייתית של הסטודנטים בקבלת הטיפול, מתוך תפישה הגורסת כי על מטפל טוב להיות קודם כל מטופל ולחוות את הדברים בעצמו. בנוסף, השנים הראשונות מייחדות זמן ומקום להתפתחות הזהות האישית והמקצועית של המטפל.
 
כל מסלולי הלימוד כוללים פרקטיקה בהיקף נרחב והתמחות תחת הדרכה; במרבית המסלולים הלימוד המעשי מתחיל כבר בשנה הראשונה, כאשר בשנים האחרונות ללימודים הסטודנטים אף מתמחים במוסדות טיפול חיצוניים. קיימים מסלולים שבהם בסיומה של כל שנת לימודים מוענקת לתלמידים תעודת התמחות בתחום אחר, מלבד תעודת ההסמכה הכוללת, המוענקת בתום המסלול המלא כולו.
 
נושאי הלימוד
 
הנושאים הרבים הנכללים בתכניות המגוונות ללימודי גוף נפש משתנים מעט בין התכניות. הנה כמה מן הנושאים:
 
  • מבוא לפסיכולוגיה
  • זהות המטפל
  • פילוסופיה הוליסטית
  • תודעת הגוף
  • תהליכי ויסות
  • חזון, פוטנציאל ומימוש
  • פסיכופתולוגיה
  • תנועה, קישוריות גופנית
  • אימון למטפלים
  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • אנטומיה רגשית
  • הפיזיולוגיה של ההתנהגות
  • פסיכופרמקולוגיה
  • יסודות הפסיכותרפיה הגופנית
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
  
  • מכללת רידמן (ברחבי הארץ) – מציעה הכשרה במגמה ללימודי פסיכותרפיה גופנית הוליסטית – איזון גוף נפש. תכנית הלימודים נפרשת על פני כחמש שנים, והיא מוכרת על ידי "האיגוד האירופאי לפסיכותרפיה גופנית" – EABP – European Association for Body Psychotherapy. למכללה זו כמה וכמה סניפים ברחבי הארץ.
 
  • ביוסינתזה ישראל – המרכז לפסיכותרפיה גופנית (תל אביב) – מציע שני מסלולים: מסלול התמחות לאנשי מקצוע מתחומי הטיפול השונים, הנלמד בהיקף של כ – 860 שעות לימוד אקדמיות, כולל התמחות מודרכת, ונפרש על פני שנתיים. המסלול השני הוא מסלול להכשרת מטפלים המיועד לחסרי ניסיון בתחום, ונפרש על פני חמש שנות לימודים, מתוכן שנתיים מוקדשות להתמחות מעשית. מסלול זה נלמד בקמפוס ברושים בתל אביב.

 

  • בית הספר לפסיכותרפיה גופנית – ד"ר רונית אסקרוב - מציעה כמה מסלולי לימוד בתחום: מסלול הכשרה הנפרש על פני שנתיים ומיועד למטפלים מתחומים שונים, וכן מגוון רחב של סדנאות השתלמות קצרות המיועדות למטפלים. מסלול ייחודי ונוסף לקהל יעד זה הוא "לימודי פסיכותרפיה גופנית יהודית בדגש על החסידות", הנערך בירושלים ונמשך שנת לימודים אחת. בנוסף, בית ספר זה מציע מסלול הכשרה ארבע שנתי בהיקף של 1600 שעות לימוד אקדמיות, המיועד לחסרי ניסיון בתחום, וכן מגוון של סדנאות קצרות לחסרי ניסיון ואף לחברות ולארגונים.
 
תנאי הקבלה
 
תנאי הקבלה משתנים בין מסלולי הלימוד השונים. בחלק מן התכניות למתחילים אין כל תנאי קבלה למעט ריאיון אישי, ובחלק מהן נדרשת בנוסף גם סדנת התאמה, ועל המועמדים להיות מעל גיל 28 ובעלי תואר ראשון. התכניות המתקדמות בתחום, המיועדות למטפלים, מעמידות תנאי סף של הכשרה טיפולית מוכרת בתחומי העבודה הסוציאלית, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, טיפול באמנויות, ועוד – וכן ניסיון תעסוקתי מעשי בתחומים אלה.
 
לסיכום
 
גוף נפש הוא שיטת טיפול ייחודית שאינה דומה לפסיכולוגיה הקונבנציונלית ואיננה כשיטות טיפול הוליסטיות אחרות – אלא היא משלבת בין כל העולמות הללו; שיחה בצד טיפול בתנועה ותרפיה במגע, התייחסות לכלל הרבדים שבאדם, ואפשרות להתמודד עם קשיים בדרכים שאינן דווקא קוגניטיביות. בתום לימודי גוף נפש תוכלו להשתלב בקליניקות קיימות או לפתוח קליניקה עצמאית משלכם, ואף לשלב שיטה זו עם שיטות טיפול אחרות ונוספות. 
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על גוף נפש?

רוצה לדעת יותר על גוף נפש?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור