לימודי ניהול פיננסים

החלטת לעבור הכשרה או להרחיב את ההסמכה שלך בניהול פיננסי? אצלנו מרוכזים כל הנתונים על אופציות ההכשרה, הבסיסיות והמתקדמות, בתחום הפיננסים בבתי הספר השונים בישראל.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
ניהול פיננסים לתעודה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס ניהול פיננסים

אחד התחומים החשובים ביותר בעשור האחרון הוא ניהול פיננסים. בין אם אתם מנהלים של חברות, מנהלי השקעות, מנהלי קופות גמל או סוחרים בבורסה, תחום זה שייך לעולמכם ואתם צריכים לשלוט בו ביד רמה. הדרך בה תנהלו את הנכסים הפיננסיים שלכם, תקבע את עתידה של החברה שלכם או של הקריירה שלכם במקום עבודתכם.

 

הבנה מעמיקה בתחום הפיננסי תאפשר לבחון את אפשרויות המימון, לבדוק את כדאיות ההשקעה, להחליט כיצד לממן את ההשקעה ולבחור את אסטרטגיית ההשקעות המיטבית. ידע פיננסי נרחב מסייע גם להקטנת סיכונים ולקבלת החלטות מעשיות להקצאת כספים.

 

קורס זה מיועד בעיקר למנהלי כספים, מנהלי תמחיר, מנהלי בקרה, מנהלי תפעול, מנהלי לוגיסטיקה, מנהלי מחלקות, מנהלי שיווק, בעלי עסקים פרטיים מנהלים של חברות ציבוריות. תחום זה נוגע מן הסתם באוכלוסייה רחבה מאוד של בעלי מקצוע מכיוון שבכל חברה או ארגון יש צורך בניהול העניינים הכספיים והפיננסיים.

 

מה לומדים?

 

אחד מהנושאים החשובים ביותר בתחום זה הוא תחום ניהול הסיכונים הפיננסיים. בעולם הכלכלה בכלל ובעולם שוק ההון בפרט קיימת תנודתיות גדולה של הסוגים השונים של פרמטרים כלכליים שונים (כמו מטבע החוץ, הריבית, אינפלציה, מניות, מחירי חומרי גלם ועוד) ולכן חשוב לשלוט בעולם זה ולהבין את המטריה. כל שינוי בלתי צפוי יכול לגרום לקריסה של חברות והשנה האחרונה הוכיחה זאת בגדול. לכן, חשוב שהאנשים העוסקים בתחומים הללו ילמדו באופן מסודר את הנושאים הרלוונטיים בתחום זה.

 


להלן רשימה חלקית של נושאי הלימוד:

 

  • שוק ההון בישראל
  • ניהול סיכונים פיננסיים
  • מבוא לכלכלה
  • עסקאות עתידיות
  • חשבונאות ניהולית ופיננסית
  • שיטות תגמול ותמרוץ
  • בקרה ניהולית
  • יסודות המימון
  • מטרות הפירמה
  • דיני עסקים וחברות
  • ועוד...

 

היכן לומדים?

 

ישנם מוסדות לימוד רבים בהם ניתן ללמוד קורסים שונים בתחום זה, אשר ממוקמים בשלל אזורים בארץ. בין המוסדות בהם ניתן ללמוד קורסים בתחום הניהול הפיננסי נכללים:

  

  • המרכז למומחיות פיננסית (קורסים אונליין): חברה זו מציעה קורסים ותכניות הכשרה אונליין בתחום הניהול הפיננסי, שבהם יכולים כלכלנים, מנהלי כספים ואנליסטים פיננסיים להרחיב את הידע הפרקטי בשימוש באקסל.

 

  • מכללת פסגות (פריסה ארצית): במכללה מתקיים קורס בתחום שהיקפו 8 מפגשים. ניתן ללמוד במוסד זה גם קורסים במקצועות שוק ההון, נדל"ן ויזמות.

 

  • המכללה האקדמית ספיר - המרכז ללימודי חוץ (שער הנגב - דרום): במרכז ללימודי חוץ מוצעים קורסים שונים בתחומי הניהול והפיננסים, שמיועדים הן לעובדים מנוסים בתחומים אלה והן למי שמעוניינים להשתלב בהם לראשונה. בין המסלולים ניתן למנות קורס חשבי שכר, קורסים בהנהלת חשבונות ומסלולים נוספים.

 

  • אוניברסיטת אריאל בשומרון - לימודי תעודה: ביחידה ללימודי תעודה של אוניברסיטת אריאל מתקיימות הכשרות שונות בתחומי ניהול הפיננסים, כגון קורס ניהול רכש ולוגיסטיקה, קורסים בהנהלת חשבונות, קורס ניהול סיכונים פיננסיים, קורס חתמים מדופלמים ועוד מבחר קורסים.

 

  • המכללה למינהל (פרישה ארצית): המכללה למינהל מציעה שלל קורסים בתחום הפיננסי, כגון קורס ניהול פיננסי ושוק ההון, קורס ניהול לוגיסטיקה וקורס להכשרת דירקטורים. במכללה פועלות גם חטיבות קורסים בתחומי החשבונאות, העיצוב, המחשבים ועוד תחומים.

 

  • המכללה האזורית אשקלון - היחידה ללימודי חוץ: המכללה האזורית אשקלון עורכת שלל הכשרות מקצועיות במסגרת היחידה ללימודי חוץ, בהן גם הכשרות בתחום הפיננסי, כגון קורס חשבים ומנהלי כספים, קורס חשבי שכר, קורס ניהול פרויקטים וקורס יזמות וניהול עסקי.

 

  • הטכניון - היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ (חיפה): ביחידה ללימודי חוץ והמשך של הטכניון אפשר ללמוד במגוון קורסים בתחום הפיננסי, כגון קורס גיוס כספים, קורס מיומנויות משא ומתן, קורס כלכלת אנרגיה ויישום פרויקטים באנרגיה וקורס להכשרת מנכ"לים ודירקטורים.

 

  • היחידה ללימודי חוץ במכללה לעסקים קטנים ובינוניים (רחובות): ביחידה ללימודי חוץ שברחובות נערכות שלל הכשרות מקצועיות בתחומים מבוקשים במשק, בהם בתחום הפיננסי ובתחומים נוספים כגון ניהול, תעשייה, עיצוב, ייעוץ וטכנולוגיה.

 

  • המכללה האקדמית כנרת - היחידה ללימודי חוץ (סמוך לטבריה): בין מגוון הקורסים אשר נערכים ביחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית כנרת ניתן למצוא קורסים בתחומי הניהול והפיננסים, כגון קורס חשבי שכר, קורס ניהול קניינות ורכש, קורס ייעוץ פנסיוני וקורסים בהנהלת חשבונות.

 

  • האקדמית גליל מערבי - היחידה ללימודי תעודה (עכו): ביחידה מתקיימים מגוון קורסים בהם ניתן לרכוש מיומנויות פיננסיות חדשות, אלה כוללים קורס גיוס הון ומשאבים, קורס ייעוץ השקעות וניהול תיקים, קורס כלכלת המשפחה, קורס פיתוח ארגוני ומסלולים נוספים.

 

  • המכללה לניהול (קריית ביאליק): במכללה זו פועלת חטיבה למקצועות הניהול והפיננסים, בה אפשר למצוא קורסים כגון קורס בנקאות ופיננסים, קורס חשב שכר בכיר, קורס יועצי משכנתאות ותכניות כקורס שיווק ומכירות, קורס מנהל עסקים לתעודה וקורס להכשרת סוכני ביטוח.

 

  • האקדמיה לפיננסים (תל אביב): באקדמיה לפיננסים פועלות שלל תכניות הכשרה בענפים כגון שוק ההון, ניהול פיננסי וניהול עסקי וכן חטיבות ביזמות עסקית ובתחום הנדל"ן. מרבית הקורסים נערכים בערבים כדי לאפשר שילוב נוח עם עבודה.

 

 

כמה זמן לומדים?

היקפן של הכשרות מקצועיות בתחומי הפיננסים משתנה ממוסד למוסד, הן מתפרשות על פני פרק זמן שבין שנה או שנתיים לקורסים שאורכם מספר חודשים. בדרך כלל, המפגשים בקורסים מתקיימים בערבים או אחר הצהריים במטרה להתאים ללוחות הזמנים של אנשים עובדים.

 

הקורסים משלבים בדרך כלל בין למידה עיונית לבין תרגולים מעשיים וסימולציות, דרכן אפשר להיחשף לטכניקות השקעה, מסחר וניהול פיננסי ולהתנסות בהן באופן מוחשי. חלק מן הקורסים גם מציעים הכנה ממוקדת לקראת מבחני הסמכה חיצוניים, שהעוברים אותם בהצלחה זכאים לדיפלומות מקצועיות בתחומים שונים בעולם הפיננסי.

 


מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי הקורסים בנושא זה יכולים לנסות ולהשתלב בעולם הפיננסי ובעולם שוק ההון במגוון תפקידים. העולם הפיננסי כולל מגוון של אפשרויות מקצועיות, מניהול כספים או ייעוץ השקעות ועד לניהול תמחור, ייעוץ כלכלי, ייעוץ עסקי או אסטרטגי וניהול פיתוח עסקי. כמו כן, הבוגרים יכולים לפנות להנחיה של סדנאות בתחום הפיננסי או לחלופין ללוות מנהלים ובכירים בתחום ההתנהלות הפיננסית של הארגונים או העסקים שלהם.

 

חלק מן ההכשרות מקנות לבוגריהן תעודה מקצועית, אשר מאפשרת השתלבות בתחומים מבוקשים במשק לפי הנחיות של גופים ממשלתיים כגון הרשות לניירות ערך או משרד האוצר. לרוב יש צורך לעבור מספר מבחנים כדי לקבל דיפלומות אלה. קורסים אחרים מציעים לבוגריהם כלים פרקטיים דרכם הם יכולים לצמוח בחברות ובארגונים שלהם, להתקדם בסולם הדרגות הניהולי וגם לפרוץ בתפקידים משמעותיים חדשים בארגון שנוגעים לניהול הפיננסי. קידום מקצועי זה יכול לסייע להם גם בהעלאת רמות השכר שלהם. עם צבירת ניסיון פרקטי בתפקידים פיננסיים שונים ניתן גם להמשיך ולהתקדם וגם להרחיב את הכישורים הפרקטיים. מי שמעוניינים להמשיך ללמוד ולהרחיב את הידע שברשותם יכולים לפנות להכשרות מקצועיות נוספות בהמשך דרכם, או לחלופין ללמוד במסגרת השתלמויות אליהן הם נשלחים מטעם הארגון שלהם.

 

 

קורסי הכנה למבחני רישוי במקצועות פיננסיים

 

כיום, על מנת לעסוק במקצועות פיננסיים שונים יש לעבור מבחני הסמכה ממשלתיים. לפניכם טבלה של המבחנים אותם תידרשו לעבור כדי לעסוק במקצועות אלו:

 

מבחנים/ מקצועות ייעוץ השקעות    ניהול תיקי השקעות    ייעוץ, שיווק וביטוח פנסיוני    ביטוח אלמנטרי   
כלכלה    + + + +
מימון וסטטיסטיקה    + + + +
חשבונאות + + + +
אתיקה ודיני ניירות ערך    + +    
מקצועית א' + + +  
מקצועית ב'   +    
יסודות הביטוח     + +
חובות נוספים: התמחות בת שישה חודשים                   התמחות בת תשעה חודשים                    בחינת משרד האוצר: גמר פנסיוני; התמחות בת שישה חודשים

בחינות לשכת סוכני ביטוח -

ביטוח רכוש וביטוח תאונות; התמחות בת שישה חודשים

 

 

 

 

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ניהול פיננסים לתעודה?

רוצה לדעת יותר על ניהול פיננסים לתעודה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
טיפים ממומחים בנושא לימודי פיננסים לתעודה
פרופסור ירון זליכה
פרופסור ירון זליכה, ששימש כחשב הכללי וידוע גם במאבקים בתחום השחיתות הציבורית, חושב שלימודי ראיית חשבון הם כלי יעיל במיוחד להשתלבות בקריירה בעולם העסקי. בעיניו, הלימודים מקנים כלים פרקטיים שפותחים דלת למגוון של אפשרויות תעסוקה - "היתרון בראיית חשבון הוא שאתה מקבל לידיים כלי שיכול לעשות הכל."
לדבריו שינויים מהירים במשק הפכו את הידע בראיית חשבון למצרך הכרחי למי שרוצים להצליח בשוק שבו קיים מחסור ברואי חשבון. "ככל שהמשק מתפתח יותר המשקל של המקצועות הפיננסיים עולה מבחינת שכר ממוצע והיקף המשרות... היו קרא עוד...
פרופסור ירון זליכה
החשב הכלכלי במשרד האוצר בדימוס
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

שאלות הגולשים בנושא
כדאי ללמוד יעוץ פנסיוני / השקעות?
קורס ייעוץ השקעות- מקצועית א
הוצאת רישיון דואלי שיווק פנסיוני/יעוץ השקעות
האם כדאי ללמוד קורס ייעוץ פנסיוני והשקעות מבחינת שוק העבודה?
קורס יעוץ השקעות לבעלי תואר ראשון
לימודי המשך -ניהול תיקי השקעות
קורס פיננסי/טכנולוגי