קורס ניהול מוניטין באינטרנט
שומרים על תדמית חיובית
ניהול מוניטין ברשת מתמקד בפיקוח על המותג של עסקים, חברות וארגונים, בזירה הרוחשת של האינטרנט והרשתות החברתיות. הרשת יכולה לשמש לשיווק המותג ולקידום מידע חיובי אודותיו בקרב גולשים ברחבי העולם, אך ניתן גם להשתמש בה למטרות הפצת מידע שלילי. מנהלי המוניטין שואפים לעקוב אחר שימושים כאלה בשם המותג, ולצמצם אותם עד כמה שניתן.
קידום המידע החיובי אודות השם האישי או תדמית העסק במנועי החיפוש הוא כלי חשוב בדרך להצלחה מקצועית. מנהלי מוניטין יכולים לעבוד כעצמאיים או כשכירים, במסגרת אתרים וארגונים, וכן בפרויקטים ביחסי ציבור למגוון גופים ודמויות ציבוריות.
למי מיועדים הלימודים?
הקורס בניהול מוניטין מתאים לבעלי ניסיון מעשי במקצועות השיווק באינטרנט, יחסי הציבור, הדוברות, הייעוץ התקשורתי והפרסום. כמו כן, יכולים ללמוד בו בעלי הכשרה בכתיבת תוכן ובקופירייטינג, המחפשים להרחיב את אופקי התעסוקה שלהם. לרוב לא נדרש ידע קודם בתכנות.
תכנית הלימודים
בתחילת הקורס, מכירים המשתתפים את מנועי החיפוש השונים ואת הגורמים המשפיעים על פעולתם, ולומדים אודות דרכים בהן ניתן לנהל את התוצאות המתקבלות בחיפוש. בהמשך, הם מקבלים כלים לעריכת מסעות פרסום למגוון גורמים אישיים ועסקיים, ולדחיקה לשוליים של מידע שלילי שעלול לעלות במהלך הקמפיינים. בנוסף, הם סוקרים את החקיקה הרלוונטית הנוגעת למוניטין ולמיתוג עסקי. כמו כן, הם משפרים את כישוריהם בכתיבה שיווקית לפלטפורמות שונות כמו בלוגים, פורומים ומאגרי מידע שיתופיים.
מתכונת הלימוד
קורסים בניהול מוניטין מתפרשים על פני תקופה שבין חודשיים וחצי לחמישה חודשים. היקף ההכשרה נע בין 40 ל - 70 שעות אקדמיות. המפגשים מתנהלים ביום או ביומיים שבועיים, בדרך כלל בשעות הערב ואחר הצהריים.
הלימודים משלבים הרצאות עיוניות עם תרגול מעשי רב. הסטודנטים משתתפים בסדנאות, בהן מתנסים בשיווק וכתיבה לאינטרנט. לקראת סיום הקורס הם מתמקדים בעבודה על פרויקט הגמר שלהם, בליווי הצוות.
נושאי הלימוד
|
|
- ניהול תוצאות במנועי חיפוש
|
|
|
|
|
|
- מצבים בעייתיים מול לקוחות
|
|
|
|
|
|
- מיתוג אישי לעומת מיתוג עסקי
|
|
- שיקולים בבחירת שמות מותגים
|
|
- הפצת הודעות רשמיות לעיתונות
|
|
תנאי קבלה
על מנת להתקבל לקורס ניהול המוניטין, המועמדים נדרשים להיות בעלי שליטה ברמה טובה בקריאה ובכתיבה בשפה האנגלית. עליהם להכיר את יישומי המחשב ואת תוכנות אופיס, וכן להתמצא בשימוש באינטרנט, במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.
תעודה
משתתפים המסיימים בהצלחה את לימודיהם בתכנית, זכאים לקבל תעודת גמר, המוענקת מטעם מוסד הלימוד. כדי לקבל את התעודה, הם נדרשים להפגין נוכחות מלאה במפגשים, ולהגיש את עבודת הגמר בסיום הקורס.
מוסדות
מכללת HACKER U (רמת גן וחיפה): הקורס מספק למשתתפיו ידע תיאורטי רב בנושא מנועי החיפוש והכתיבה השיווקית, וכן מקיים סדנאות מעשיות רבות לתרגול. התכנים מותאמים הן לניהול קמפיינים עסקיים והן למיתוג אישי. המפגשים בקורס מתקיימים אחת לשבוע, במתכונת לימודי ערב, וכן בשעות הבוקר בסופי השבוע למעוניינים בכך.
SEO SIMPLE (ברחבי הארץ): קורס זה הוא פרי שיתוף פעולה בין חברת קידום אתרים לבין בית הספר למקצועות השיווק באינטרנט של מכללת ג'ון ברייס. התכנית מקיפה מגוון נושאים במציאה, הפצה, כתיבה, וניטור תכנים ברשת, ודרכים להתמודדות עם משברים בשיווק ברשתות החברתיות. הלימודים מתפרשים על פני 40 שעות אקדמיות ומתקיימים בשעות הערב, פעמיים בשבוע.