רוצה פרטים על ניהול בית ספר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס מנהלים בחינוך - לקחת אחריות על הדורות הבאים

רוצה לדעת על ניהול בית ספר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מנהלי בתי ספר

 

מי מכוון את התנועה ומי נושא באחריות?

 

ניהול בתי ספר הוא מקצוע הדורש אחריות, מיומנות וניסיון, לצד ידע חינוכי ופסיכולוגי ויכולת התמודדות עם סיטואציות אדמיניסטרטיביות מורכבות. מנהל בית הספר אחראי במידה רבה לעיצוב דמות המוסד, לרבות חזונו, אופן התנהלותו, רמת הישגיו, וכתוצאה מכך - המוניטין שלו. יצירת מוניטין מרשים לבית ספר היא דבר חשוב משום שהיא יוצרת ביקוש לאותו מוסד לימוד. הדרך להשגת שם טוב היא בדרך כלל העמדת בוגרים אשר לא רק הגיעו להישגים מרשימים, אלא אף יכולים להצביע על תקופת הלימודים בבית הספר כמשמעותית וכבעלת השפעה על חייהם.

 

 

איך הופכים למנהלים בחינוך?

 

על מנת לעבוד כמנהל/ת בית ספר יש להציג אחד מן ההישגים הבאים: תעודת סיום של קורס מנהלי בתי ספר או תואר שני במנהל חינוך. על מנהלי בית ספר להיות בעלי אופי יזמי עם ראיה לטווח רחוק, ויכולת התמודדות עם מצבים בלתי צפויים תוך הפעלת שיקול דעת זהיר. עליהם לעודד ולדרבן את צוות המורים, ובמקביל ליצור אווירה של סקרנות ואחריות חברתית בקרב התלמידים. אנשי חינוך רבים הפנימו, כי המאה ה - 21 מציעה הזדמנויות חדשות ומרתקות, וכי יש לעשות מאמץ מיוחד על מנת לנצלן.

 

על הקורס

 

קורס מנהלי בתי ספר נועד להעניק בידי הפונים אליהם כלים להתמודדות בהצלחה עם סיטואציות מאתגרות, וכך לייצר עתודה ניהולית שתמשיך להוביל את תחום החינוך בישראל ותסייע לו להגיע להישגים חדשים. משרד החינוך מפעיל את מכון "אבני ראשה" למנהיגות בית ספרית, שמטרתו קידום מערכת החינוך על ידי העצמה והכשרה של דור מנהלים ומנהלות חדש, אקטיבי ויצירתי. מכון "אבני ראשה" מפקח ואחראי על התכניות השונות להכשרת מנהלי בתי ספר.

 

תכנית הלימודים

 

תכניות הלימוד מקיפות את נושאי הליבה הדרושים לעבודה בתחום, ומעניקות ליווי אישי לכל משתתף. ההנחיה נעשית על ידי אנשי ונשות מקצוע ואקדמיה, לרבות מנהלים/ות מנוסים ופעילים, המתמחים בתחומים, כגון: מנהל חינוכי, פילוסופיה וסוציולוגיה של החינוך, התנהגות ארגונית, פסיכולוגיה, ריכוז תהליכי הערכה ומדידה בבית הספר, כלים ממוחשבים בניהול ועוד. הקורס מדגיש את מהות בית הספר כארגון הנמצא בתהליך למידה, וכולל התנסויות מעשיות כתצפיות וכניהול מונחה, וכהובלת פרוייקט יישומי.

 

קהל היעד ותנאי קבלה

 

קורס מנהלי בתי ספר מיועד לעובדי הוראה מנוסים ופעילים, אשר הפגינו יכולות יוזמה והשפעה, ומעוניינים להגיע לעמדות ניהול במערכת החינוך. על המועמדים להציג רקע מעשי בן ארבע שנים לפחות, לצד הכשרה אקדמית מתקדמת בדמות תואר שני ותעודת הוראה. כמו כן, יש להגיש המלצה ממנהל/ת בית הספר בו עובד/ת המועמד/ת, המלצת המפקח/ת האזורי/ת, חיבור הצהרת כוונות המתאר עשייה וחזון עתידי, ולעבור ראיון אישי.

 

 

נושאי לימוד

 

  • ניהול תקציב ומשאבים
  • מיומנויות ניהול
  • עיצוב מדיניות בית ספר ותכנון ארוך טווח
  • הנהגת צוות מורים
  • פיתוח מנהיגות ואידאולוגיה חינוכית פדגוגית 
  • ניהול היבטים ארגוניים     
  • פיתוח וניהול קשרים עם ארגונים, גופים ואישים מחוץ לבית הספר     
  • ועוד

 

משך הקורס, עלויות ותעודה

 

רוב הקורסים הם דו שנתיים ומתקיימים אחת לשבוע במשך יום מלא. שכר הלימוד הוא 2,200 ש"ח לשנה (אם כי מחולקים גמולי השתלמות על פי חישוב אישי). בסוף המסלול ניתנת תעודת הכשרה בניהול בית ספר המוכרת על ידי משרד החינוך.

 

 

מוסדות לימוד

 

קורס מנהלי בתי ספר מתקיים במוסדות הבאים:

 

  • האוניברסיטה הפתוחה
  • המכללה האקדמית אחוה - היחידה ללימודי תעודה
  • אוניברסיטת חיפה (הלימודים מתקיימים ב"קמפוס הנמל" בחיפה)
  • המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין
  • מכללת אורות ישראל (לימודים לדתיים בהפרדה בין נשים לגברים)
  • אוניברסיטת בר אילן
  • מכללה ירושלים (לימודים לדתיים, נשים וגברים בנפרד)
  • מכללת שאנן

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ניהול בית ספר?

רוצה לדעת יותר על ניהול בית ספר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
הרשמה לקורס הכשרת מנהלי בתי ספר
קורס מנהלי בתי ספר - תנאי קבלה
קורס להכשרת מנהלי בתי ספר
קבלה לקורס מנהלי בתי ספר