רוצה פרטים על קורס משא כבד?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס נהג משאית – חיפשת קורס נהגי רכב כבד?

רוצה לדעת על קורס משא כבד? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס נהיגה ברכב כבד - רישיון נהיגה דרגה C

 

לנהוג במשאית הגדולה

 

רכב כבד מוגדר כרכב שמשקלו מעל 12 טון, כאשר בדרך כלל מדובר במשאיות, במלגזות, בטרקטורים, במשאיות מנוף וכדומה. בעלי רישיון נהיגה לרכב משא כבד, יכולים להשתלב בתחומי הבניין, התעשייה, ההובלות ועוד. את רישיון הנהיגה ברכב המסחרי ניתן לרכוש בתקופה של כחצי שנה, לאחר שעוברים הכשרה עיונית, שיעורי נהיגה מעשיים ומבחנים חיצוניים מטעם משרד התחבורה.

 

על מנת להתחיל את התהליך להוצאת הרישיון, יש לפנות ראשית אל הזכיין, להצטייד בתעודת זהות או ברישיון נהיגה, ולהוציא טופס בקשה לרישיון נהיגה, המכונה טופס ירוק. אצל הזכיין עוברים בדיקת עיניים, ועם הטופס ניגשים לקופת חולים לבדיקות כלליות. עם הטופס המוחתם בידי הרופא והזכיין ניגשים אל אחד ממוסדות הלימוד, המפנה את המועמדים למבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. המבדקים כוללים ראיון עם פסיכולוג, המאבחן את הכשירות וההתאמה לנהיגה ברכב הכבד. תוצאות הבדיקה מגיעות בדרך כלל אל מוסד הלימוד, ואם הכל כשורה, ניתן להתחיל בהכשרה.

 

תכנית הלימודים

 

במהלך השיעורים העיוניים בקורס רכב כבד, הסטודנטים רוכשים בקיאות בכללי הנהיגה ובחוקי התעבורה, הם מכירים טכניקות לנהיגה בטיחותית ולומדים לנהוג בתנאים מכבידים. סטודנטים שהינם עולים חדשים, רשאים להשתתף בנוסף גם בשיעורים בהיקף של 200 שעות לימוד, המקנים מושגים טכניים בעברית.

 

מתכונת הלימוד

 

קורס רכב זה נלמד בדרך כלל בהיקף של 210 שעות עיוניות, הכוללות מבחנים פנימיים וחיצוניים, ולפחות 20 שיעורי נהיגה מעשיים.

 

נושאי לימוד

 

  • כיבוי אש
  • מסמכי הובלה
  • נהיגה נכונה
  • הכרת הרכב
  • טעינה ופריקה
  • דיני תעבורה
  • נהיגה מונעת    
  • גורם אנושי בנהיגה
  • ועוד
  • זיהום אוויר ואיכות הסביבה    
 

 

תנאי קבלה 

 

על מנת לקבל את רישיון הנהיגה ברכב המסחרי הכבד, המועמדים נדרשים להיות מעל גיל 19. בחלק ממוסדות הלימוד ניתן להשתתף בקורס רק מגיל 21 ומעלה. בנוסף, נדרש רישיון נהיגה לרכב משא קל עם ותק של שנה לפחות בנהיגה. בבתי הספר המחמירים יותר מקבלים רק מועמדים עם שלוש שנות ותק. כמו כן, המועמדים צריכים לעבור מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

 

תעודה

 

לבוגרי ההכשרה העיוניות והמעשית שעמדו בדרישות וסיימו בהצלחה, יוענק רישיון לנהיגת רכב משא כבד מטעם אגף הרישוי של משרד התחבורה. כדי לקבל היתר זה עליהם לעבור 3 מבחנים עיוניים חיצוניים ומספר בחינות פנימיות שעוסקות בחומר הנלמד בקורס.

 

 

מוסדות לימוד

 

  • מכללת עתיד ( ירכא, תל אביב, חיפה, באר שבע) - במכללות עתיד מתקיים נהגי רכב משא כבד. יש לציין כי המכללה מקיימת גם קורס משא כבד עיוני, הנערך בשלוחות תל אביב, חיפה, ובאר שבע בלבד.

 

  • המכללה למינהל (אילת בלבד) - במכללה מתקיים קורס עיוני לנהגי משא כבד. בקורס זה מקבלים הכנה לבחינות הממשלתיות הנחוצות בדרך לקבלת תעודת המקצוע.

 

  • מכללת לימודית (ירושלים) - במכללה זו מתקיים קורס שהיקפו 154 שעות אקדמיות. בתכנית לומדים לקראת החלק העיוני של הכשרת הנהגים ובמהלכה מקיפים שלל סוגיות בנהיגה נכונה ובטוחה.

  

  • בית ספר שרייבר (ראשון לציון) - מציע קורס בהיקף של 210 שעות לימוד, ומאפשר להשתתף במסלול בוקר הנמשך כחודשיים, או במסלול ערב בן ארבעה חודשים.

 

  • מכללת שבירו (באר שבע) - ניתן ללמוד בקורס עיוני בהיקף של 210 שעות אקדמיות; הקורס מקנה לבוגריו תעודת גמר מטעם משרד התחבורה המאפשרת המשך ללימוד נהיגה מעשי.

 

  • אגד המכללה (ירושלים) - מציעה קורס בפיקוח משרד התמ"ת בהיקף של 210 שעות. לבוגרי הקורס שעמדו בכל דרישות בהצלחה תוענק תעודת גמר מטעם משרד התמ"ת.

 

  • מכללת סלע דעת (ליד צומת כמון בצפון) - מאפשרת להשתתף בקורס עיוני בהיקף של 210 שעות, המתקיים שלוש פעמים בשבוע. הקורס כולל התנסות מודרכת והתמחות בסטאז'. לבוגרים תוענק תעודת גמר "נהג רכב משא כבד - חלק עיוני" מטעם משרד התמ"ת.

 

  • המסלול הנכון (פתח תקווה) – הקורס נלמד בהיקף של 210 שעות, ומתקיים במסלול בוקר הנמשך כחודשיים, או במסלול ערב המתפרש על פני ארבעה חודשים וחצי. לבוגרי הקורס תוענק תעודת גמר מטעם משרד התחבורה לצורך המשך לימוד הנהיגה המעשי. בית הספר מציע לתלמידי המכללה מסלול מעשי מסובסד.

 

  • דרכים 2000 (חיפה) – המכללה מאפשרת להשתתף בקורס הנלמד בהיקף של 174 שעות עיוניות, וכולל שמונה מקצועות ומבחנים פנימיים וחיצוניים. החלק המעשי נערך בבית הספר לנהיגה. לבוגרי הקורס שעברו בהצלחה את הבחינות תוענק תעודת גמר ממשלתית מטעם משרד התמ"ת.

 

  • חש"ן – בית הספר למקצועות התחבורה (חיפה) - מציע קורס המורכב מ - 174 שעות עיוניות ו - 20 שיעורי נהיגה מעשיים, וכולל גם מבחן נהיגה מעשי.

 

  • מכללת ניהולית (בית שמש) - מאפשרת להשתתף בקורס בן 210 שעות. ניתן ללמוד במסלול בוקר שנמשך כחודשיים, או במסלול ערב שנמשך ארבעה חודשים וחצי. לבוגרי הקורס שעמדו בהצלחה בדרישות המסלול, תוענק תעודת גמר מטעם משרד התמ"ת.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס משא כבד?

רוצה לדעת יותר על קורס משא כבד?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס משא כבד - פטור ממבחן הכרת הרכב עקב תעודת הנדסאי
קורס משא כבד במסלול בוקר בדרום
קורס משא כבד באזור אשדוד
קורס משא כבד מעל 12 טון - שעות הלימוד
קורס בוחן נהיגה לבעל רישיון למשא כבד ורכב ציבורי
קורס משא כבד באזור השרון
קורס משא כבד במרכז