רוצה פרטים על נגינה על פסנתר וקלידים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימוד פסנתר וקלידים לתעודה ולתואר

רוצה לדעת על נגינה על פסנתר וקלידים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי קלידים ופסנתר לתואר ראשון ולמקצוע
 
תן לאצבעות
 
הקלידים נחשבים לאחד הכלים המלודיים ביותר, ולאחד מאלה המאפשרים הלחנה קלה יחסית של מוסיקה. מעניין לציין, כי גם מרבית המוסיקאים ש"הכלי שלהם" איננו פסנתר או אורגן, מלחינים פעמים רבות דווקא באמצעותו, ולא באמצעות כלי הנגינה שבו הם שולטים באופן הטוב ביותר. האפשרות "לראות את התמונה המלאה" ולשלב בין המלודיה ובין הליווי בשתי הידיים בו זמנית, וכן העובדה כי כל הצלילים בעצם פרושים לנגד עיניו של הנגן, אכן הופכים את הקלידים והפסנתר לאידיאליים עבור לימוד נגינה, ואף לצורך הלחנה.
 
על הלימודים
 
לימודי קלידים מוצעים בכמה בתי ספר מקצועיים כיום, המציעים לימודי נגינה על אורגן, פסנתר וסינתיסייזר. חלק מן המסלולים מתאימים למתחילים חסרי רקע, ובהם לומדים את יסודות הנגינה מן הבסיס. קורסים ברמות מתקדמות יותר מתמקדים בשכלול הטכניקות ויכולות הביצוע, וכן בלימוד אפשרויות מתקדמות של ביצוע – סגנונות מוזיקליים שונים, סוגי ליווי, העמקה במקצבים ובתיאוריה המוזיקלית, ואף הלחנה באמצעות שימוש באקורדים לליווי.
 
התכניות האקדמיות ללימודי קלידים ופסנתר מעניקות לתלמידים ידע מעמיק ורחב בתחומי התיאוריה של המוזיקה וביכולות הביצוע. תכניות אלה מיועדות לתלמידים בעלי ניסיון רב והתמחות בנגינה, ומטרתן לאפשר לתלמידים קריירה מקצועית בתחומים הקשורים בנגינה בפסנתר או בכלי מקלדת אחרים. בתכניות אלה קיים שילוב של לימוד עיוני, תרגול בלתי פוסק, סדנאות אומן, מופעים  ושיעורי נגינה פרטיים. לעיתים התכניות מסווגות למוסיקה קלאסית או קאמרית. הלימודים הם לקראת תואר ראשון במוסיקה או תואר שני.
 
נושאי הלימוד
 
מבין הנושאים בקורסים למתחילים:
 
  • קריאת אקורדים
  • מצלול
  • נגינה בסגנונות שונים
  • מקצבים
  • שילוב הרמוני בין מלודיה וליווי
  • קריאת תווים
  • סוגי ליווי – בלוקים, בס, ליווי, ארפז'ים
  • ועוד
 
במסלולים האקדמיים לומדים הסטודנטים באופן מעמיק גם תיאוריה מוסיקלית, רקע היסטורי, נושאים לבחירה והתמחויות בתחומים כגון: ניצוח, קומפוזיציה, ביצוע ועוד.
 
מוסדות לימוד אפשריים
 

 

  • DRUMMER – המרכז למוסיקה ולימודי נגינה – בית ספר זה נמצא בפתח תקווה. הלימודים בבית הספר נועדו להכנת תלמידים לבחינות הכניסה ללימודים בבתי ספר גבוהים למוזיקה. 

 

  • האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים – במסגרת הפקולטה לאמנויות הביצוע, מציעה האקדמיה לימודים גבוהים ב"חוג לכלי מקלדת". בחוג זה נלמדים הכלים פסנתר, צ'מבלו ועוגב במסלולים אקדמיים, והם כוללים לימוד תיאורטי, עבודה קבוצתית, ולימוד פרטני.

 

  • אוניברסיטת תל אביב – בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן מהטה - מציע מסלול ללימודי תואר ראשון במוזיקה במגמה האינסטרומנטלית – במסגרת המחלקה לכלי מקלדת.

 

תנאי הקבלה

 

לתכניות שאינן אקדמיות מתקבלים תלמידים בכל הרמות, ובכלל זה מתחילים ללא ידע מוקדם. עם זאת, חלק מתכניות אלה כן דורשות ידע מוקדם בתיאוריה מוזיקלית, וכן היכרות עם קריאת תווים, שפעמים רבות נחוצה לעוסקים בתחום המוזיקה הקלאסית. הקבלה למסלולים האקדמיים ללימודי קלידים דורשת כמובן ידע וניסיון מעשי מעמיקים, והמועמדים נדרשים לעבור בחינות קבלה מעשיות ותיאורטיות.

 

לסיכום

 

לימודי קלידים יעניקו לכם את האפשרות לפתח כישורי נגינה על פסנתר או על אורגן, מן הבסיס או "מהמקום בו הפסקתם". ההיכרות עם הנגינה בכלים אלה והשליטה בהם, מאפשרים לכל נגן ליצור באופן עצמאי החל משלבים מוקדמים ביותר בלימוד. לימודי קלידים ופסנתר מתקדמים מעניקים לבוגריהם את כרטיס הכניסה לעולם המוסיקה המקצועי העולמי, והם אף מאפשרים כניסה למסלולים אקדמיים מתקדמים יותר, כתואר שני במוזיקה – בביצוע, בניצוח או בהלחנה.

 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על נגינה על פסנתר וקלידים?

רוצה לדעת יותר על נגינה על פסנתר וקלידים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד נגינה על פסנתר וקלידים