רוצה פרטים על קורס מנחי סדנאות כתיבה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכשרת מנחים לסדנאות כתיבה

רוצה לדעת על קורס מנחי סדנאות כתיבה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מנחי סדנאות כתיבה

 

כולם רוצים לכתוב

 

אנחנו חיים בחברה שמקדשת את המימוש העצמי ואת האינדיבידואל. כולנו רוצים להיות מיוחדים, מחפשים דרכים להביע את עצמנו, ומספרים על זה בפייסבוק לכל העולם. אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים, הוא לכתוב. הסיכוי להתפרנס מכתיבה הוא קלוש, זה לא סוד, אבל לחלום מותר. פריחתן של סדנאות וקורסים ללימוד כתיבה בישראל בעשור האחרון מוכיחה מעבר לכל ספק: ספרים, תסריטים, מחזות...לא משנה מה. כולם היום רוצים לכתוב, ומחפשים מישהו שילמד אותם לעשות זאת.

 

למי מיועדים הלימודים?

 

קורסים להכשרת מנחי סדנאות כתיבה מיועדים לאנשים כותבים המעוניינים להפוך את אהבתם לכתיבה למקור פרנסה וכן לבוגרי לימודים בתחום הנחיית הקבוצות המבקשים לפנות לקהלי יעד חדשים. הם מתאימים גם לאנשים חסרי ניסיון קודם בהנחיה.

 

תכנית הלימודים

 

משתתפי הקורס להכשרת מנחי סדנאות כתיבה רוכשים במהלך הכשרתם ידע מעשי רב. הם מפתחים יכולת הקשבה, מתנסים בהעברת ביקורת ולומדים כיצד להתאים את לימודי הכתיבה לקהלי יעד שונים. הם מעמיקים במשמעותם של תהליכי יצירה בכלל ושל תהליכי כתיבה בפרט. במקביל, הם מתוועדים לטכניקות בתחום הנחיית הקבוצות ומתנסים בחוויית ההנחיה בעצמם במסגרת של סימולציות.

 

פן נוסף של הלמידה בקורס מתייחס לתהליך שעוברים המשתתפים בעצמם כאנשים כותבים. הם מבצעים מטלות מגוונות לשכלול הכתיבה ופיתוח הדמיון, תוך התבוננות בתהליכי היצירה האישיים שלהם. הם מנהלים יומני מעקב, מפתחים את קולם הייחודי ומקבלים משוב מחברי הקבוצה על כתיבתם.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים במסלול להכשרת מנחי סדנאות כתיבה מתפרשים על פני שנה אקדמית אחת, כאשר כל מפגש אורך כארבע שעות לימוד אקדמיות. דרכי הלמידה בקורסים מגוונות וכוללות התנסויות בכתיבה ובקריאה, עבודה בקבוצות קטנות, דיונים במליאה, מצגות, הרצאות, צפייה בסרטים, ניתוחי מקרים בכיתה ועוד. לאורך כל הדרך נדרשת מהמשתתפים נכונות לקחת חלק בתהליך הקבוצתי, לשתף, להקשיב ולהיות פעילים.

 

 

נושאי הלימוד

 

  • יצירת בטחון במנחה ובקבוצה
  • מציאת הקול הפנימי
  • העברת משוב ויצירת ביקורת בונה
  • ניסוח משימות כתיבה
  • דרכים שונות לומר "אני" בטקסטים
  • גישות לניתוח טקסטים
  • חשיבה על העצמי באמצעות דמויות
  • עקרונות בהנחיית קבוצות
  • עבודה עם רגשות ויחסים עם הזולת
  • שימוש במטאפורות ומשמעותם של שמות
  • טכניקות לפיתוח יצירתיות     
  • משימות כתיבה המבוססות על קריאת טקסטים
  • ועוד
  • תכנון מפגשי כתיבה חד פעמיים וסדנאות תהליך     
 

 

שכר לימוד

 

עלותו של קורס שנתי להכשרת מנחי סדנאות כתיבה הינה כ - 3,500 שקלים, כאשר לעיתים יש להוסיף לסכום זה גם את עלותם של דמי הרשמה. עובדי הוראה בשבתון המשתתפים בקורס רשאים להגיש בקשה לאישור לימודים ולקבל החזר חלקי של שכר הלימוד.

 

 

תנאי קבלה

 

הקבלה ללימודים בקורס אינה מושתתת על הכשרה אקדמית קודמת, ואף לא על הצגה של דוגמאות כתיבה, אך עשויה להיות כרוכה במעבר של ריאיון אישי.

 

מוסדות לימוד

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) – הקורס להכשרת מנחי סדנאות כתיבה מתקיים במסגרת היחידה לפיתוח מקצועי של האוניברסיטה. מנחת התכנית היא דוקטור לספרות ומאמנת אישית בשיטת NLP, מנחת סדנאות כתיבה במגוון מסגרות ומרצה במכללת לוינסקי. לפני מספר שנים אף שימשה כראש התכנית ללימודי טקסט של האוניברסיטה הפתוחה. הקורס נערך במתכונת חד שבועית בשעות הבוקר ובסופו מקבלים המשתתפים תעודת גמר וציון.

 

  • מוזות (הרצליה) – מוזות הוא מרכז שהקימה פסיכותרפיסטית וותיקה, שהיא גם מנחת קבוצות ובעלת תואר שני בביבליותרפיה. בעברה הייתה מורה לפסיכולוגיה וכיום היא מטפלת בהבעה ויצירה בקליניקה פרטית, מנחת סדנאות כתיבה וקבוצות טיפוליות. את ההכשרה למנחי סדנאות כתיבה היא מעבירה על פי שיטה ייחודית שפיתחה, המשלבת טכניקות מהתחום הטיפולי. שיעורי הקורס הסדירים מתקיימים בשעות הערב, ואליהם מתווספת סדנת כתיבה מרוכזת, המתפרשת על פני סוף שבוע שלם אחד.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מנחי סדנאות כתיבה?

רוצה לדעת יותר על קורס מנחי סדנאות כתיבה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
כמה מרוויח יועץ תזונה בכיר?
לימודי תעודה מעשיים לבעלי תואר בשיווק
לימודי מדעי המחשב - מסלול לחרדים
תזונה והרגלי אכילה נכונים
האם בית המורה בבני ברק מוכר במשרד החינוך?
עלות קורס רשיון אוטובוס
קורס מנב"טים - תנאי קבלה