קורס מנהלי עבודה בבניין ביחידה ללימודי חוץ ביחידה ללימודי חוץ אשקלון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורס עבודה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על חוץ אשקלון - קורס מנהלי עבודה בבניין.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מנהלי עבודה בבניין ביחידה ללימודי חוץ אשקלון

 

ענף הבניין והנדל"ן, המתפתח בצעדי ענק בתקופה האחרונה, הוא בעל פוטנציאל לקידום הכלכלה הישראלית. על פי החוק הישראלי בראש כל אתר בנייה, חייב לעמוד מנהל עבודה מוסמך, אשר עבר הכשרה מטעם משרד הכלכלה.


מנהלי העבודה אחראים על הבנת התכניות ההנדסיות ועל תכנון מהלך העבודה לאורך שלביו השונים. כמו כן הם אמונים ישירות על יעילות צוות העובדים וכמובן על בטיחותם בזמן העבודה בשטח.


כדי לבצע את תפקידם נאמנה, עליהם להיות בעלי הבנה רחבה והיכרות מעמיקה עם החוקים. הקורס שמציעה היחידה ללימודי חוץ באשקלון מוכר על ידי משרד העבודה ובו יכולים עובדים בעלי וותק מתאים בתחום הבניין לקבל את הידע וההכשרה לשמש מנהלי עבודה מוסמכים בבניין.

 

 

תכנית הלימודים

 

תכנית הלימודים בקורס מותאמת לתכנית המאושרת על ידי אגף בכיר להכשרה מקצועית של משרד העבודה.


בתחילת קורס מנהלי עבודה בבניין, מתוודעים המשתתפים לכלים השונים ולחומרים בהם משתמשים באתר הבנייה. במקביל, הם סוקרים עקרונות בטיחות וחוקים לעבודה בגובה, החיוניים לשמירה על שלום צוות העובדים. בהמשך הם לומדים כיצד מארגנים ומנהלים אתר ואיך מתנהלים מול צוותי עבודה. לבסוף, מקבלים המשתתפים הכנה מקיפה לקראת בחינות ההסמכה החיצוניות של משרד הכלכלה, ובהזדמנות זו רוכשים ידע רב על העבודה באתר כמכלול ועל חובותיו של המנהל.


מתכונת הלימוד

 

היקף הקורס הוא כשנה והוא כולל 536 שעות אקדמיות, שיעורים מתקיימים בשעות אחר הצהריים פעמיים במהלך השבוע.
 

נושאי הלימוד

 

נושאי הלימוד מותאמים לתכנית המאושרת על ידי האגף הבכיר להכשרה מקצועית:

  • מלאכת הבנייה
  • עזרה ראשונה ובטיחות
  • ניהול ביצוע וארגון האתר
  • דיני עבודה וניהול עובדים
  • יציבות מבנים ותורת הבניה
  • טופוגרפיה וקריאת תכניות
  • ועוד
     

תנאי קבלה


הקורסים מיועדים לבעלי ניסיון בעבודה מעשית בבנייה, המעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול. הקבלה לקורס נקבעת על פי שיקולים של נציגי משרד הכלכלה וכפוף למעבר ועדת קבלה מצדו.


דרישות הסף משתנות בהתאם לרמת המסלול כאשר בשני המסלולים המועמדים צריכים להיות בעלי תעודת טפסנות - מסוג 3 או 5. אלו שאין בידם תעודת טפסנות צריכים לעבור הכשרה מתאימה לקבלת התעודה לפני קבלתם למסלול זה. אלו תנאי הקבלה במסלולים השונים:

 

מתקבלים מועמדים בעלי תעודת טפסנות סוג 3. הם צריכים להיות בוגרי 10 שנות לימוד לפחות וניסיון מוכח של שנתיים ומעלה בעבודות בניין ושלד אצל קבלנים רשומים בענפי הרחבת מבנים, דריכת בטון באתר, בטונים ושלדים או בריכות מים. הם צריכים גם להציג אישורי ותק מהקבלן המעסיק, אישורי דוח מעסיקים מהביטוח הלאומי ותעודת רישום בפנקס הקבלנים. בנוסף לכך, עליהם להיות בוגרי קורס הדרכה בגובה.

 

לחלופין, מתקבלים בעלי ניסיון מוכח של לפחות 5 שנים בעבודות בניין או שלד אצל קבלנים רשומים בענף ראשי, שלד ובטון, דריכת בטון, בריכות מים או הרחבת מבנים. על המועמדים להציג אישורי וותק מטעם הקבלן, אישור על דו"ח מעסיקים מביטוח לאומי ותעודת רישום בפנקס הקבלנים. כמו כן, יש צורך בתעודה המעידה על מעבר קורס הדרכה לעבודה בגובה כפי הנדרש, וכן יש לעבור וועדה מטעם משרד הכלכלה. 

 


תעודה

 

משתתפים המשלימים בהצלחה את הקורס, עוברים את מבחני הסיום ועומדים בדרישת נוכחות של 85% מהמפגשים זכאים לתעודת "מנהל עבודה בבניין" המוענקת על ידי האגף הבכיר להכשרה מקצועית במשרד העבודה.


בין הדרישות לקבלת הדיפלומה יש לעבור מבחנים חיצוניים במקצועות חומרי בניין, בטיחות למנהלי עבודה, תורת הבניין וארגון אתר וניהול ביצוע. יש לעבור גם מבנים פנימיים בכל המקצועות הנלמדים.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: היחידה ללימודי חוץ אשקלון

כלים שיעזרו לך לבחור