קורס מנהלי תיק בחינוך Case Manager במכללת דוד ילין

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על דוד ילין - קורס Case Manager.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


קורס הכשרת מנהלי מקרה במכללה האקדמית לחינוך דוד ילין

 

קידום ילדים על הספקטרום האוטיסטי

 

תפקידם של מנהלי מקרה הוא לרכז כל מערכי האבחון, הסיוע והטיפול להם נדרשים ילדים ומבוגרים המתמודדים עם קשיים קוגניטיביים, נפשיים או התפתחותיים. כאשר מדובר בילדים, הם מסייעים בנוסף להורים ולמשפחות, וכן מספקים עזרה בכל הנוגע למסגרות החינוכיות של הצעירים.

 

 

הטיפול בילדים הנמצאים על הקשת האוטיסטית הוא מורכב, ומשתנה בהתאם לרמת התפקוד והתקשורת. הקורס במכללת דוד ילין נועד לספק כלים למטפלים ולאנשי חינוך לשמש מנהלי מקרה המתמחים בסיוע לילדים על הספקטרום האוטיסטי ולמתמודדים עם תסמונת אספרגר. באמצעות סיוע וליווי נכון, הם יכולים לתרום רבות לקידום הילדים מבחינה התפתחותית וחברתית, ולהקל על הוריהם מבחינת ההתנהלות מול המוסדות הרבים המטפלים בילדיהם.

 

תכנית הלימודים

 

בתחילת לימודיהם בקורס מנהלי מקרה Case Manager, מתוודעים המשתתפים לקשיי התפקוד הרגשיים והקוגניטיביים מהם סובלים ילדים עם תסמונת אספרגר, ומכירים את המצבים השונים המרכיבים את הרצף האוטיסטי. לאחר מכן, הם לומדים כיצד מנהלים ומתאמים את מגוון האבחונים והטיפולים להם נזקקים הילדים, וכיצד מתווכים בין המשפחה לבין גורמים במערכות החינוך והרווחה. כמו כן, הם סוקרים את גישות הטיפול השונות ואת השיקולים בבניית מערכי טיפול המותאמים אישית לצרכי הילדים. בנוסף, מעמיקים הסטודנטים במסגרות החינוך המיוחד, ובדרכים בהן ניתן לקדם את התלמידים מבחינה חברתית, רגשית ולימודית.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים בקורס מתפרשים על פני שנה אקדמית אחת וכוללים בסך הכל כ - 168 שעות. המפגשים נערכים אחת לשבוע, בשעות הבוקר ואחר הצהריים. בנוסף לשיעורים העיוניים, נדרשים המשתתפים לקחת חלק בפרקטיקום מעשי, בו הם מיישמים את עקרונות הגישה בעבודה מעשית עם ילדים, בליווי צוות ההוראה.

 

נושאי הלימוד

 

  • חיזוק מיומנויות חברתיות 
  • שגרת פעילות יומית 
  • הקניית כישורי שפה וחברה
  • בעיות בוויסות הרגשי
  • התפתחות קוגניטיבית של ילדים
  • קשיים מוטוריים נלווים
  • שיטות אבחון להפרעות תקשורת
  • ליווי מקצועי למשפחות
  • קבלת החלטות בשיתוף המשפחה
  • פסיכולוגיה התפתחותית    
  • שילוב בעלי תסמונת אספרגר בחינוך   
  • ועוד

 

סגל ההוראה

 

מרכזת הקורס היא בעלת הכשרה אקדמית בחינוך מיוחד ובייעוץ חינוכי, העוסקת גם בהנחיית קבוצות בגישה רב תרבותית, ומשמשת רכזת בעמותה ישראלית לחקר תסמונת אספרגר.

 

סגל הלימוד כולל גם: פסיכולוגית קלינית התפתחותית המתמחה באבחון ילדים על הספקטרום האוטיסטי בגילאי בית הספר; מרכזת כיתות תקשורת הפעילה במרכז התומך במסגרות חינוך מיוחד; נוירולוגי ורופא התפתחותי הפועל במרכז למידה וריפוי ועיסוק ללוקים באוטיזם; פסיכיאטר המתמחה בטיפול בהפרעות קשב בקרב צעירים, המנהל מחלקת ילדים ונוער בבית חולים גדול לבריאות הנפש; ועוד.

 

תנאי קבלה

 

מועמדים המעוניינים לקחת חלק בקורס, נדרשים להיות בעלי תואר ראשון לפחות במקצועות הפסיכולוגיה, בלימודי חינוך מיוחד, בייעוץ החינוכי, בקלינאות התקשורת או בעבודה הסוציאלית. עליהם להיות גם בעלי ניסיון של מספר שנים בעבודה חינוכית או טיפולית עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מתאימים העומדים בדרישות הסף מוזמנים לריאיון קבלה אישי הנערך במכללה.

 

תעודה

 

משתתפים המסיימים בהצלחה את לימודיהם בתכנית, זכאים לקבל תעודת גמר, המוענקת מטעם בית הספר ללימודי המשך של המכללה האקדמית לחינוך דוד ילין. 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

עוד מסלולי לימוד - המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין

פורום לימודי חינוך

התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
חינוך מיוחד התמחות בלקות שמיעה
שיר
1 תגובות
פסיכולוגיה וחינוך או חינוך חד חוגי
דוד
1 תגובות
איך כדאי לתרגל את מקצוע החינוך אחרי עזיבת התחום?
יעל
1 תגובות
יעוץ חינוכי או חינוך מיוחד?
אמירה
1 תגובות
לימוד טיפול ללוקים באוטיזם
שיפאא קעדאן
1 תגובות
ביסוס עבודת גמר בחינוך על עבודות קודמות
דוד רבני
1 תגובות
הרחבת הסמכה למדעים ביסודי מהתמחות מקרא וספרות ליסודי
סיון
1 תגובות
קבלה לתואר שני בלקויות למידה ואבחון דידקטי
שורוק
1 תגובות
באיזה מוסדות בלתי פורמליים יכול לעבוד יועץ חינוכי?
אוריין
1 תגובות
הרחבת הסמכה לגאוגרפיה או אנגלית
שרה שמע
1 תגובות
הסבה מגננת למורה לכיתות א וב
חן שי
1 תגובות
איזה ענף בתחום החינוך כדי לי ללמוד?
שרה
1 תגובות
תעודת הוראה בשיטת ה PBL
שיר
1 תגובות
לימודים בתחום הטיפול בילדים - תעודה או תואר?
מירי
2 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,744 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן947 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב962 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה