המכללה העסקית - איגוד לשכת המסחר
שם מלא
אימייל
טלפון
אני מסכים לתנאי השימוש ומדיניות האתר
לימודים > קורס ניהול > מודיעין עסקי תחרותי - המכללה העסקית

קורס ניהול מודיעין תחרותי במכללה העסקית

שירות אישי - המכללה העסקית

מלא/י את פרטייך ונציג שירות יחזור אליך בהקדם

טלפון אימייל שם מלא
אני מסכים לתנאי השימוש ומדיניות פרטיות

קורס מודיעין תחרותי בעסקים במכללה העסקית

 

מידע חיוני בעידן השפע

 

כל ארגון נדרש לערוך מאמצים רבים כדי להכיר היטב את המהלכים השונים של יריביו העסקיים ולבצע פעולות ושינויים בהתאם לתנודות השוק, במטרה לשרוד ולהישאר רלוונטי לאורך זמן. עולם העסקים מאופיין כולו בזרימת ידע עצומה המהווה חלק בלתי נפרד ממערך העבודה. בכל עת מתבצע בארגונים איסוף נרחב של נתונים ועיבודם לצורך גיבוש אסטרטגיות, קבלת החלטות ניהוליות והתמודדות נבונה עם המציאות המשתנה.

 

המכללה העסקית של לשכת המסחר בתל אביב מציעה קורס מקצועי בנושא מודיעין תחרותי בעסקים. זהו תחום מקובל ולגיטימי, המתמקד באיסוף ידע גלוי על מתחרים. הידע מצוי באתרי אינטרנט ובמאגרי תוכן נוספים, וכולל מעקב אחר פרסומים פומביים בתקשורת, מציאת דפוסי התנהגות, ניתוח פעולות עסקיות, איתור קהלי יעד ועוד.

 

הקורס פתוח לקהל הרחב, אך מתאים במיוחד למנהלים בארגונים ובחברות עסקיות, לאנשי שיווק ופיתוח ולמנהלי מוצר, המעוניינים לרכוש כלים יישומיים בתחום איסוף ועיבוד המידע, ולסגל דרכי התמודדות עם התנאים המשתנים של השוק.

 

תכנית הלימודים

 

תכנית הלימודים בקורס מודיעין עסקי תחרותי במכללה העסקית מקנה ידע תיאורטי ומעשי בתחומי הפעילות הרלוונטיים ועוסקת בהחלטה המרכזית של בחירת יעדים ותחומי מעקב. במהלך הקורס המשתתפים נחשפים לטכניקות מגוונות לאיתור מידע פנים ארגוני ולאיסוף חיצוני של נתונים. הם לומדים כיצד ניתן לנתח את שיטות הפעולה של המתחרים, ואיך מנתבים את המידע לטובת ניהול הארגון.

 

 

מבנה הלימודים

 

הקורס מתפרש על פני עשרה מפגשים בני שלוש שעות כל אחד, הנערכים אחת לשבוע בשעות הערב. תכנית הלימודים משלבת הרצאות פרונטאליות בתחומים מגוונים, לצד תרגול מעשי בכיתת מחשבים. הסטודנטים משתתפים בדיונים, מציגים את התרגילים המעשיים ונהנים מהרצאות אורח להעשרת הידע. כמו כן, לאורך כל הקורס עומד לרשות הסטודנטים אתר לימודי, הכולל את כל הנושאים הרלוונטיים ומאפשר להם לחזור על החומר הנלמד בכיתה בקצב האישי, על פי הצורך.

 

 

נושאי לימוד

 

  • בניית אסטרטגיות חיפוש
  • איתור מידע חיצוני
  • התאמה לצרכי הלקוחות
  • עיבוד והפצת מידע
  • שיטות פעולה של מתחרים
  • הכרת מאגרי מידע
  • מתודולוגיות לאיסוף נתונים
  • הובלת תהליכי שינוי
  • מעקב אחר שינויים באתרים
  • תיקוף ובניית תוצרים
  • חדשנות ושיפורים טכנולוגיים
  • הטמעת דפוסי שימוש
  • מנועים וכלים לחיפוש באינטרנט
  • איסוף מידע פנים ארגוני     
  • השפעת הסביבה הפוליטית על הארגון     
  • ועוד

 

סגל המרצים

 

רכזת הקורס היא יועצת בכירה העוסקת בתהליכי פיתוח, תיעוד והפצה של מידע ארגוני, ועומדת בראש חברה, המתמחה בניהול ידע בארגונים ובעיבוד מידע הקיים מחוץ לארגון. מרצה נוסף המשתתף בקורס הוא יועץ לחברות עסקיות בתחום שיפור תהליכי המידע. אדם זה הוא המנכ"ל והבעלים של חברה העוסקת במחקרי שוק ובמודיעין תחרותי.

תעודה

 

משתתפים אשר מסיימים בהצלחה את הקורס ועומדים בכל חובותיהם הלימודיים מקבלים תעודת גמר שניתנת על ידי המכללה העסקית של איגוד לשכת המסחר.



עוד מסלולי לימוד - המכללה העסקית :





שאלות הגולשים מהפורומים שלנו - המכללה העסקית

 
  • התייעצות לגבי קורס שפות
  • (875 צפיות)
     
  • האם קורס מקצועי בהפקת אירועים מספיק לקבלה לעבודה?
  • (839 צפיות)
     
  • האם יש שלוחה של מכללת נתניה באזור חיפה?
  • (827 צפיות)
     
  • איפה ללמוד אנגלית עסקית תוך זמן קצר?
  • (509 צפיות)


     










    פורום לימודים  |  ימים פתוחים  |  תנאי קבלה  |  תנאי שימוש  |  מפת האתר  |  מגזין לימודים  |  צור קשר  |  English