קורס מודדים מוסמכים בטכניון - היחידה ללימודי המשך

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תעודה, מקצוע? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על הטכניון - קורס מודדים .

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מודדים מוסמכים ביחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ בטכניון

 

המסלול אינו פעיל, למסלולים נוספים של היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ בטכניון - לחצו כאן

 

אנחנו על המפה

 

מודדים מוסמכים אחראיים על מדידה של שטחים באמצעים טכנולוגיים שונים ועל מסירתן של חוות דעת, המשמשות אנשי מקצוע בתחום המשפטים ובעולם הבנייה. בדוחות המדידה שהם מפיקים נעזרים למשל, בעת חלוקת מגרשים, לצורך חישובי ארנונה ולשם הפקת תכניות בנייה. מתוקף תפקידם, על המודדים לעבוד בדיוק רב, ולהכיר את המכשור העדכני ביותר.

 

ביחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של הטכניון מציעים תכנית הסבה להכשרת מודדים מוסמכים, המיועדת לבעלי הכשרה קודמת בהנדסה ובגיאו - אינפורמציה. מסלול זה, פרי שיתוף פעולה בין הפקולטה להנדסה אזרחית לבין מרכז המיפוי בישראל, נועד לספק למשתתפים את כל הידע התיאורטי והכלים המעשיים להשתלבות בענף מבוקש.

 

 

תכנית הלימודים

 

בתחילת התכנית רוכשים המשתתפים כלים חיוניים במתמטיקה ובסטטיסטיקה. לאחר מכן, הם מעמיקים בתהליכי מדידה של תנאי קרקע שונים ובתרגום הממצאים למיפוי בתוכנות שונות. הם סוקרים בהרחבה דרכים מגוונות לביצוע המדידות הללו, בין היתר דרך ביצוע תצלומי אוויר וסריקות לייזר. בהמשך, הם בוחנים סוגיות של חלוקת קרקע ורישום קרקעות ולומדים אודות דיני מקרקעין ורכוש בישראל.

 

מתכונת הלימוד

 

לימודי התעודה במדידות מתפרשים על פני פרק זמן של כשנתיים. השיעורים מתקיימים פעמיים בשבוע, באחד הימים לומדים בקמפוס בחיפה וביום השני בקמפוס בתל אביב . תכנית הלימודים היא מובנית וכוללת גם לימודים בסמסטר קיץ. כמו כן, מתקיימים במסגרת הקורס שלושה מחנות לימוד מרוכזים שנמשכים בין שבועיים לשלושה שבועות רצופים. המחנות נערכים בקמפוס חיפה ובקמפוס תל אביב.

 

נושאי הלימוד

  • יישומים בסטטיסטיקה
  • חוקי תנועה של לוויינים
  • משוואות תנאי עם נעלמים
  • עקרונות הראיה המרחבית
  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי
  • מערכות קואורדינטות אסטרונומיות    

 

תנאי קבלה

 

לקורס מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון במקצועות ההנדסה, המדעים המדויקים, האדריכלות ומדעי החברה, שממוצע הציונים שלהם הוא 75 לפחות. מתאימים העומדים בדרישות הסף מוזמנים לריאיון שנערך בפני ועדת קבלה.

 

סגל הוראה

 

היועץ האקדמי של התכנית להסבת אקדמאים הוא מומחה להנדסת תחבורה ולגיאו - אינפורמציה, אשר מתמקד במחקריו במערכות לייזר למיפוי ולניתוח של מרחבים.

 

עוד כולל סגל המרצים בתכנית: פרופסור שחוקר מערכות ניווט עולמיות, שפרסם מספר מאמרים בנושא מדידות באמצעות מערכות GPS; מומחה לפוטוגרמטריה אשר עוסק במחקריו בשילוב מודלים דיגיטליים של הצגת פני שטח, והשתתף בכנסים בינלאומיים הנוגעים לטופוגרפיה; חוקר בעל תואר פרופסור אשר שימש בעבר כמדען הראשי של המרכז למיפוי ישראל, ומתמחה במאפייני מיפוי של שכונות ובינוי; ועוד.

 

תעודה

 

משתתפים המסיימים בהצלחה את לימודיהם ועומדים בכל דרישות הקורס זכאים לקבל תעודת גמר, המוענקת מטעם הטכניון - היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ. כדי לקבל את הדיפלומה, נדרשים התלמידים להפגין נוכחות ב - 80 אחוזים מהמפגשים לפחות, לעבור את כל המבחנים בציון גבוה מ - 65, ולהשלים את מחנות הלימוד המרוכזים.

 

לאחר מעבר של בחינות הסמכה שנערכות בטכניון, והשלמה של סטאז' מעשי שמתפרש על פני כשנתיים, זכאים הבוגרים גם לקבלת תעודת "מודד מוסמך", המוענקת מטעם המרכז למיפוי ישראל.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: הטכניון - היחידה ללימודי חוץ | לימודי המשך בטכניון

עוד מסלולי לימוד - הטכניון - לימודי חוץ והמשך

כלים שיעזרו לך לבחור