רוצה פרטים על קורס מדריכי עבודה בגובה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס מדריכי עבודה בגובה

רוצה לדעת על קורס מדריכי עבודה בגובה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מדריכי עבודה בגובה

  

עבודה בגובה כוללת מספר סוגי עבודות המתנהלות בגבהים כגון גולשי מעטפת, מתחזקי מבנים, מטפסי תרנים, עובדים על סולמות ומטלות נוספות שבן נדרש מן העובדים להיות בגובה של מעל 2 מטר תוך קיום סכנת נפילה.

עבודות מסוגים אלו נחשבות למסוכנות ביותר ומהוות גורם לתאונות עבודה שיכולות להסתיים במוות, בייחוד כאשר אינן מתבצעות בהתאם לנהלים וכללי הבטיחות. מדריכי העבודה בגובה צריכים לעבוד באחריות גבוהה ולקבל הכשרה מיוחדת לעבודתם.
 

במהלך הלימודים בקורס מדריכי עבודה שמים דגש על כללי הבטיחות המתאימים לכל המקצועות והעבודות השונות בגובה. מטרת הקורס היא להעניק לבוגרים את הכלים המקצועיים ביותר להעברת קורסים לעבודה בגובה לפועלים באתרים השונים במוסדות ואירגונים. הקורס מתנהל בפיקוח של משרד העבודה.

 

 

למי מיועד הקורס?

 

הקורס מיועד לעוסקים בעבודה בגובה, לגולשי מעטפת, מטפסים על סולמות, במות, גגות ועוד. הוא מתאים בעיקר לאחראים על בטיחות וזהירות, למנהלי עבודה או לכל מי שעוסק בעבודה בגובה והוא בעל ניסיון של שנתיים לפחות בתחום, בהתאם לתקנה 48 א-2.

 

מה לומדים בקורס?

 

מטרת לימודי ההדרכה היא הכשרת הבוגרים להדרכת תחום העבודה בגובה בהתאם לדרישות החוק. המשתתפים לומדים על תהליכי העבודה על פיגומים, גגות, סולמות ומשטחי הרמה. כמו כן, נלמדים תהליכי בנייה של מערכי הדרכה ארגוניים יעילים ואיכותיים, שאותם ניתן להעביר לעובדים.

 

נושאי הלימוד

  • בימות הרמה
  • קונסטרוקציות
  • פיגומים ללא בנייה
  • בניית מערכי הדרכה
  • גגות שטוחים ותלולים
  • סולמות ניידים וקבועים
  • עבודה בחללים מוקפים
  • ועוד

 

כמה זמן לומדים?

 

היקף ההכשרה הוא כ - 7 מפגשים. מדובר בלימודים מעשיים בעיקרם, וממוקמים באתר עבודה מיוחד המאפשר תרגול עבודות גובה מגוונות.
 

היכן לומדים?

 

בצפון

 

  • הנדסה בגובה (חיפה, לוד): היקפו של הקורס 7 מפגשים והוא מוכר לימי כשירות לממונים. קורסים נוספים הנלמדים בחברה זו כוללים ממונה בטיחות, מטפסי תרנים, גולשי מעטפת, מעליתנים, הכשרות חשמלאים ועוד.

 

  • מכללת כרמל בטיחות (חיפה): הקורס נערך בפיקוח של מינהל הבטיחות של משרד העבודה. היקפו 7 מפגשים בשעות הבוקר והצהריים, יומיים במהלך השבוע. במוסד הלימוד ניתן לקחת חלק בהכשרות בענפים נוספים כגון בניין, תעשייה, חשמל, כיבוי אש, תחבורה וריתוך.

 

  • פז בטיחות (חיפה): חברה זו עורכת קורסים וימי עיון בתחום הבטיחות. נערכות הכשרות כגון ממונה בטיחות, חשמלאים, רכזי נגישות, ארגונומיה, כיבוי אש ועוד.

 

בדרום

 

  • מכללת באר הדרכות (באר שבע): הקורס מתקיים בפיקוח משרד העבודה ומקיף את נהלי הבטיחות והתקנות הנדרשות במקצוע. במכללה ניתן לקחת חלק בהשתלמויות והכשרות נוספות כגון פיגומים, בימות הרמה, בטיחות, אש ועוד.

 

  • מכללת שבירו (באר שבע): המכללה עורכת קורסים במקצועות הבנין והבטיחות. קורס זה נערך במתכונת בוקר, כאשר קיימים גם מסלולי ריענון המיועדים למדריכים פעילים.

 

במרכז

 

  • המרכז להדרכות בגובה (תל אביב, יפו, גבעת שמואל): במרכז זה נערכות הכשרות והשתלמויות לעובדים, הקורסים מתקיימים במספר ערים במרכז ובהן תל אביב, יפו, גבעת שמואל ועוד.

 

בשרון

 

  • רקסיו ואן (נתניה): חברת Resue One מתמחה בתחום האיתור והחילוץ וכן עורכת הכשרות מקצועיות שונות. מסלול מדריכי עבודה בגובה כולל 7 מפגשים בשעות הבוקר.


 כיצד בוחרים מוסד לימודים מתאים?

 

ניתן למנוע רמות מן התאונות המתרחשות בענף הבניין דרך הדרכה נכונה ומקצועית. זוהי הסיבה שחשוב שההדרכות תתבצענה על ידי אנשים מוסמכים ובעלי תעודות מוכרות. כדאי להירשם לקורס שמעבירים אותו אנשים מקצועיים בתחום, לקורס המכשיר את בוגריו באופן המקצועי ביותר ובהתאם לתקנות ודרישות החוק. 

 

מהו קהל היעד והאם יש תנאי קבלה?

 

הלימודים בקורס מתאימים לעובדים מקצועיים ומנוסים בתחום העבודה בגובה (לפחות שנתיים נסיון), לאנשים הממונים על בטיחות עובדים, למנהלי עבודה ועוד.

 

במסגרת תנאי הקבלה, על המועמדים להיות מנהלי עבודה בבנייה, או ממונה בטיחות עם אישור כשירות בתוקף בשנתיים הקודמות להכשרה, או בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בתחומי הגובה ושימוש בציוד מגן אישי.
 

דרושים - מהן אפשרויות התעסוקה?

בתום הלימודים יוכלו הבוגרים להשתלב כמדריכים מקצועיים ומיומנים לעבודות שונות בגובה. התפקיד נדרש במגוון ארגונים וחברות בתחום הבניין והתשתיות וכן בחברות הנדסה ואצל קבלנים. הבוגרים יכולים להשתלב במדריכים ויועצים או לחלופין להקים עסקים עצמאיים להדרכת עובדים.

 

מחיר - כמה זה עולה?

 

עלות ההכשרה משתנה בין המוסדות, בדרך כלל מחיר הקורס נע בין 2,500 - 3,500 שקלים, אולם קיימות הכשרות שעלותן גבוהה מטווח זה. כמו כן, העלות משתנה בהתאם לסוג המסגרת שבה נלמד הקורס, כגון קורסים במסגרת ייעודית לארגונים או לתלמידים פרטיים. קורסים לריענון והשתלמויות כרוכים בעלות נמוכה יותר בדרך כלל, העומדת על כמה מאות שקלים עד אלף שקלים.

 

מבחן מדריך עבודה בגובה


בסיום הקורס, וכחלק מן התנאים לקבלת ההסמכה, על המשתתפים לעבור מבחנים בנושאים הנלמדים. אלה כוללים בחינות עיוניות ובחינות מעשיות. מי שעוברים את הבחינות זכאים לקבל תעודה וכן להירשם במרשם נותני השירותים של משרד העבודה. יש לציין כי תוקפה של הכשרה זו הוא שנתיים ולאחר מכן יש לעבור יום ריענון כדי לתקף אותה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מדריכי עבודה בגובה?

רוצה לדעת יותר על קורס מדריכי עבודה בגובה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
שעות וימים של קורס מדריכי עבודה בגובה
קורס מדריך עבודה בגובה