רוצה פרטים על קורס ליווי רוחני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס ליווי וייעוץ רוחני

רוצה לדעת על קורס ליווי רוחני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכשרת מלווים רוחניים

 

מחלות סופניות, תהליכי גסיסה ועמידה מול המוות הם מצבים מורכבים, המעלים דילמות ואתגרים. חולים רבים מוצאים עצמם שרויים בבלבול, במצוקה, ובתחושת בדידות, גם אם הם מוקפים בקרוביהם. ההתמודדות עם כאב, פחד, וחוסר אונים מציבה בפניהם שאלות שלא תמיד יש בכוחם להשיב עליהן.


מלווים רוחניים הינם אנשי מקצוע המעניקים תמיכה וייעוץ למטופלים בסוף חייהם. הם עובדים יחד עם הצוותים הרפואיים ונפגשים עם החולים ובני משפחותיהם, במטרה להקל על המציאות הכאובה בחודשי החיים האחרונים. מדובר במקצוע חדש באופן יחסי, שמתהווה בדתות ובזרמים השונים, וגם ביהדות. בארץ, הגוף האמון על הסמכת מלווים רוחניים הינו העמותה לליווי רוחני בישראל. גוף זה קובע את היקף ותכני ההכשרות, ועורך את בחינות ההסמכה.


קורס ליווי רוחני מספק למשתתפיו כלים הוליסטיים לליווי של אנשים במצבי מחלה, טראומה ומשבר. התכנית משלבת בין ידע ביהדות ובדתות אחרות, לבין כלים טיפוליים ועקרונות מן הרפואה המשלימה, שיחד מסייעים להקל על המטופלים מבחינה נפשית ואישית.


למי מיועדים הלימודים?

 

הקורסים מתאימים לבעלי רקע טיפולי, חינוכי, או קהילתי קודם, ובעלי ניסיון רלוונטי בעבודה עם אנשים המתמודדים עם שכול או אובדן. הם יכולים להתאים לקהלי היעד הבאים:

  • פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, ופסיכותרפיסטים בעלי רקע אקדמי מתאים.
  • רופאים ואנשי צוות פרא רפואיים, בעלי ניסיון בעבודה בהוספיס או במוסדות גריאטריים, המעוניינים בהרחבת הידע המקצועי בתחום ההתמודדות עם מוות ואובדן.
  • אנשי דת, מכל הדתות והזרמים, שברצונם לרכוש כלים לסייע לקהילותיהם.
  • אקדמאים בעלי ניסיון בעבודה עם אוכלוסיית הגיל השלישי, המעוניינים להעשיר ולהרחיב את סל הכלים הפרקטי שברשותם, ליישום בעבודתם.
  • פעילים חברתיים וקהילתיים, בעלי רקע אקדמי רלוונטי בענפי הטיפול או החינוך, שברצונם לרכוש כלים יישומיים לעבודה עם בני קהילתם.
     

מה לומדים?

 

המשתתפים בקורס מכירים את עקרונות הליווי הרוחני ואת דרכי העבודה לצד הצוות הרפואי במוסדות. בהמשך, הם מעמיקים במקורות היהודיים ולומדים על מנהגים ביהדות הקשורים להתמודדות עם מוות, אבל ומחלה. הם בוחנים מנהגי ביקור חולים וניחום אבלים, ודנים בחשיבות התפילה. יש לציין כי ישנם קורסים שבהם בוחנים את הנושא מנקודת מבט רב תרבותית, ודנים במנהגים רלוונטיים בדתות שונות, על זרמיהן. נוסף על כך, משתתפי הקורס רוכשים כלים הוליסטיים וטיפוליים, המאפשרים למטפלים להכיל ולתמוך בחולים, להאזין לסיפור חייהם ולמצוקתם, וכך לסייע להם בתהליך של סגירות מעגל.

 

משך הקורס ומתכונתו

 

קורס ליווי רוחני מתפרש על פני פרק זמן שבין שנה לשנתיים. במרבית התכניות, מתקיימים מפגשים אחת לשבוע, בשעות הבוקר או הערב, ובהם נערכים שיעורים עיוניים ודיונים בכיתה. חלק עיקרי מן הקורס מוקדש לעבודה מעשית במסגרת פרקטיקום. ההתנסות נערכת במוסדות רפואיים, בהוספיסים ובמחלקות אשפוז אונקולוגיות והמטולוגיות, שם התלמידים משתתפים בייעוץ ובהדרכה של כמה מטופלים, בליווי צוות ההוראה. במהלך הקורס הם גם משתתפים בסמינריונים ובמפגשי הדרכה אישיים.


נושאי הלימוד

  • יצירת מרחב רוחני.
  • עדות לסיפורי חיים.
  • תקשורת במצבי חולי.
  • טיפול פליאטיבי תומך.
  • יצירת תפילות אישיות.
  • מנהגי האבלות ביהדות.
  • ליווי לבני הגיל השלישי.
  • התמודדות עם ייסורים וסבל.
  • ליווי במצבי טראומה לאומית.
  • ועוד.


מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה הינם:

  • תואר ראשון מטעם מוסד מוכר, במקצועות הטיפול, החינוך, הרווחה, והמקצועות הרפואיים והפרא רפואיים.
  • או - לימודי תעודה וניסיון מקצועי עשיר ורלוונטי, לאחר דיון בכל מקרה לגופו.
  • ניסיון מקצועי משמעותי ורלוונטי בעבודה טיפולית, רוחנית, קהילתית, או חינוכית.
  • מילוי שאלונים אישיים והגשת קורות חיים, המעידים על הישגים מקצועיים ואקדמיים רלוונטיים.
  • ראיון אישי לבחינת היכולות האישיות, ההתאמה לתכנית, וכן ההתאמה לעיסוק במקצוע.
     

איזו תעודה מקבלים?


בתום עמידה בחובות הקורס, רשאים הבוגרים לגשת לוועדת ההסמכה של העמותה לליווי רוחני בישראל, שהינה הגוף האחראי על הסמכת אנשי המקצוע. יש לציין כי המעוניינים בתעודת מלווה רוחני מוסמך נדרשים להשלים גם תקופת פרקטיקום נוספת, בהתאם לדרישות העמותה, ולעבור ועדת הסמכה. העומדים בתהליך זה מקבלים תעודת מלווה רוחני מוסמך, ומכתב מסכם של הוועדה.
 

היכן לומדים? 

 

  • מכון שכטר למדעי היהדות (ירושלים): הקורס נערך במסגרת תכנית "מרפא" במכון שכטר, המשלבת הכשרה בליווי רוחני עם לימודים על יהדות ומורשת ישראל. המסלול כולל למידה קבוצתית והתנסות מעשית בהם רוכשים התלמידים כלים להעצמה רוחנית של מטופלים ומשפחותיהם. התכנית כוללת מפגש אחד בשבוע. ניתן גם לשלב את הקורס עם תואר שני בחינוך יהודי או תואר שני במשפחה וקהילה. משך התכנית שנתיים. 

 

  • המרכז הרפואי רמב"ם (חיפה): במכללת רמב"ם, המופעלת על ידי המרכז הרפואי, מתקיימת תכנית הכשרה דו שנתית, הנפתחת אחת לשנתיים. מושם דגש על הכשרה רב תרבותית, ושילוב הגישות לסבל של מגוון תחומי מדעי הרוח.

 

  • מכללת אלה (אור יהודה): מכללת אלה לפסיכותרפיה הוליסטית מציעה קורס חד שנתי להכשרת מדריכים לליווי תהליכי גסיסה ולהתמודדות עם משברים ואבל. התכנית מעניקה לתלמידיה כלים לליווי רוחני על פי היהדות, הבודהיזם וזרמים נוספים. הקורס כולל מפגש חד שבועי בשעות הבוקר, ויום נוסף שבו מתבצע הפרקטיקום.

 

  • קשובות - המרכז לליווי רוחני (תל אביב וטבריה): מוצעת תכנית דו שנתית, המשותפת למרכז הרפואי פוריה בטבריה ולמרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב) בתל אביב. התכנית מיועדת לאקדמאים בעלי ניסיון בתחומים קהילתיים, חינוכיים, וטיפוליים. מוסד הלימוד עורך גם השתלמויות לצוותים רפואיים ופרא רפואיים.

 

  • תכנית רקמה (צריפין): התכנית הינה פרי שיתוף פעולה בין בית הספר שמיר לסיעוד בבית החולים אסף הרופא, לבין ארגון "חברות". התכנית מתייחדת בשילוב אמנות כחלק מתהליך האימון הרוחני. משך התכנית שנתיים, המפגשים מתקיימים אחת לשבוע, בקבוצות קטנות.
     

מהן אפשרויות התעסוקה?


נכון להיום, מקצוע הליווי הרוחני אינו מהווה מקצוע מוכר בישראל. עם זאת, ישנם רבים העוסקים בו, במסגרות שונות. בוגרי הקורס יכולים להשתלב בבתי החולים, בבתי הוספיס, בבתי אבות, במרכזים גריאטריים, בשירותי הרווחה, במוסדות חינוכיים, ובמסגרות נוספות. כיום פועלים שירותים אלו במרבית בתי החולים הגדולים בישראל, בשאיפה להתרחב למוסדות נוספים. כמו כן, העוסקים בתחומי הטיפול והרווחה, והעובדים עם אנשים בגיל השלישי, יכולים לעשות שימוש בכלים הנלמדים ולשלבם במסגרת עבודתם השוטפת.


העמותה לליווי רוחני פועלת כיום לקידום ההכרה במקצוע בישראל, ולהסדרתו בחקיקה ובתקינה. בעמותה שואפים כי בכל בתי האבות ובתי החולים בישראל ניתן יהיה לקבל שירותים אלו, בפריסה ארצית.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס ליווי רוחני?

רוצה לדעת יותר על קורס ליווי רוחני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס ליווי רוחני - היכן ניתן ללמוד?
קורס ליווי רוחני
קורס ליווי רוחני מוסדות לימוד
קורס ליווי רוחני במכון מגיד
הרשמה לקורס ליווי רוחני
קורס ליווי רוחני באוניברסיטת חיפה
היכן ניתן ללמוד קורס ליווי רוחני?