רוצה פרטים על קורס כתיבה טכנית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס כתיבה טכנית

רוצה לדעת על קורס כתיבה טכנית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס כתיבה טכנית

 

מרבית החומר המקצועי בתחום המדעים, העסקים והאלקטרוניקה כתוב בשפת האנגלית. בשנים האחרונות, כאשר עולם ההיי טק, הטכנולוגיה והאינטרנט תפס תאוצה, הדרישה לכותבים טכניים ברמה גבוהה תפסה תאוצה גם היא. קורס כתיבה טכנית מלמד איך כותבים בצורה נכונה וברמה גבוהה. בכדי לכתוב בצורה שכזו, השפה המדוברת לא מספיקה ודרושה שפה מקצועית ורהוטה.

 

 

מהי כתיבה טכנית?

 

כתיבה טכנית מקצועית חוסכת לארגון זמן ומשאבים כספיים בכך שהיא פוטרת את השימוש במערך התמיכה הטכנית של החברה. מסמך טכני כלשהוא ,המצורף בדרך כלל למוצרי חומרה ותוכנה, חייב להיות מוצג באופן מדויק, שימושי וידידותי למשתמש. מסמך זה מהווה מרכיב הכרחי בכל ערכה, ואופן השימוש במוצר ותפעולו הנכון, תלוי במידה רבה ברמת המקצועיות בה נכתב המדריך למשתמש או ספר ההוראות. כתיבה טכנית מקצועית ואיכותית קובעת לכן את תדמית המוצר ואת תדמית החברה.

 

בין סוגי המסמכים אותם מפיקים הכתבים הטכניים ניתן לציין את: המדריכים למשתמש, כתיבת ספרי מפעיל, מצגות טכניות ועסקיות, ספרי אחזקה, כתיבת נהלים ותהליכי עבודה, קטלוגים, מענה למכרזים, ספרי התקנה ותחזוקה, תיעוד לחומרה ותוכנה, הפקות לומדה, רישומי פטנט ועוד.

 

מכאן ניתן להבין כי הקורסים בכתיבה טכנית מתמקדים בעקרונות הכתיבה הטכנית אך עם זאת מעניקים למשתתפים ידע בתחום הכתיבה השיווקית .

 

מטרת הלימודים

 

קורס כתיבה טכנית שואף להכשיר בעלי מקצועות טכניים ומדעיים בהפקה, תרגום וכתיבה של חומרים טכניים בצורה מקצועית. מהנדסים והנדסאים, לדוגמא ,יוכלו להפיק דו"חות טכניים משופרים, מצגות משכנעות, ולהגיש הצעות מחיר טובות יותר. בנוסף לכך, קורס כתיבה טכנית נועד להכשיר כתבים טכניים מתחילים ,להקנות להם את יסודות הכתיבה הטכנית ולהכינם להשתלבות בתחום.

 

הקורס מסייע לפיתוח מיומנויות כתיבה, עריכה והגהה של טקסטים מקצועיים בפורמטים שונים. קורס כתיבה טכנית מכשיר בצורה יעילה ומקצועית את הכותב לרמת כתיבה גבוהה יותר, משפר את נהירות הכתיבה ומשפר את טכניקות חיפוש המידע באינטרנט. מרבית קורסי כתיבה טכנית הם בשפה האנגלית, וזאת מכיוון שיש דרישה עצומה לתרגום מאמרים משפה זו. כתיבה טכנית באנגלית מאפשרת תרגום מקצועי ורהוט לממשקים שונים מחו"ל, ומציגה את המוצר כאיכותי יותר.

 

יחד עם זאת, קיימת כמות בלתי מוגבלת של טקסטים בעברית ותכנים מקצועיים המחייבים צורת כתיבה גבוהה הכוללת עקרונות כתיבה נכונים.

 

מה לומדים?

 

 

מרבית קורסי הכתיבה הטכנית הם קורסים באנגלית. קורס זה מקנה מיומנויות מעשיות בשיפור יכולות הכתיבה לרמה מקצועית וגבוהה, באנגלית ובעברית ושם דגש על שימוש בשפה גבוהה ומושגים מקצועיים במגוון רחב של נושאים. בקורס זה יוכשרו הבגרים לבעלי מקצועות טכניים ומדעיים ליצירה ותרגום מקצועי של חומרים כתובים, לדוגמא: ספרי התקנה, הוראות, הדרכה, נהלים, תהליכי עבודה וכו'.

 

קורס כתיבה טכנית כולל פיתוח מיומנויות כתיבה, שכתוב, עריכה והגהה של טקסטים ברמה גבוהה, הסברת מונחים טכניים בשפה ברורה לקהל הרחב, שימוש בעזרים ויזואליים, מידענות ותחקיר, חיפוש המידע באינטרנט ועוד. מעבר לנושאים אלו, קורס זה משפר את יכולות הכתיבה ומעלה את ביטחון הסטודנט בשפה בצורה משמעותית.

 

קהל יעד

 

קורס כתיבה טכנית מתאים לאלו המעוניינים ברכישת ידע בכתיבה לשם התמקצעות או לשם שיפור והרחבת הידע שכבר קיים.

קורס זה מתאים במיוחד לאנשי מדעים, מהנדסים, אנשי עסקים והיי טק, המעוניינים לרכוש כלים ומיומנויות לשיפור הכתיבה, בעברית או באנגלית.

 

 

היכן לומדים?

 

קורס כתיבה טכנית ניתן למצוא במכללות ברחבי הארץ, ביניהם: קאמרה אובסקורה, ביירון סמינרס, איילת צורי- קורסים בכתיבה ועוד. אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי תקשורת, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

תנאי קבלה

 

קהל היעד הוא אנשים העוסקים בשפה טכנית מורכבת, אנשים המעוניינים לעשות הסבה מקצועית ולעבוד ככתבים טכניים.
העבודה בתחום דורשת אמינות והבנה בכל תחומי הכתיבה עליהם הכתב הטכני כותב.

 

אפשרויות תעסוקה

 

תחומי הכתיבה הטכנית בהם יכולים הבוגרים להשתלב הם: תוכנה, חומרה, אלקטרוניקה, חשמל, תעופה, עסקים, ביוטכנולוגיה, רובוטיקה ועוד. מעבר לתחומי הכתיבה הטכנולוגיים דרושים כתבים טכנולוגיים גם לאינטרנט ואפילו לקולנוע ולטלוויזיה.

 

  • מתעניינים גם בתרגום טכני וכללי? קראו על שכר תרגום

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס כתיבה טכנית?

רוצה לדעת יותר על קורס כתיבה טכנית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס כתיבה טכנית - למי מתאים?