קורסי כתיבה חשיפה האוניברסיטה הפתוחה

בית ספר חשיפה

אהבת? שתף ב:

קורסי כתיבה בבית הספר חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה

 

שיהיה מה לקרוא

 

זה לא נכון שאנשים לא קוראים. הישראלי הממוצע פותח את היום עם קפה ועיתון, עובר על העדכונים בפייסבוק, עוצר מידי פעם לקרוא מודעה מעניינת במיוחד ברחוב, ובודק את הדואר האלקטרוני. למעשה, אפילו כשהוא מגיע הביתה, מתיישב מול הטלוויזיה ומניח את הרגליים על ההדום, הוא קורא את כתוביות התרגום של הסדרה האהובה עליו. על מנת שיוכל להמשיך לקרוא, עומלים בבית הספר חשיפה על הכשרת כותבים לאמצעי התקשורת השונים. הקבלה למסלולים ללימודי כתיבה מותנית במילוי טופס אישי ובמעבר של ראיון עם המרכז המקצועי. הנה המידע לפניכם:

 

תיאור המסלולים

 

כתיבה יוצרת

 

בקורס הפתוח לכל מי שרוצה להתנסות בטקסט היצירתי, מעודדים את המשתתפים בשלב ראשון לכתוב באופן אינטואיטיבי מבלי להפעיל מנגנוני שפיטה ובקרה. בשלב השני עוסקים בתהליך בנייה של עלילה ובעיצוב דמויות לשם כתיבת סיפור קצר, רומן, תסריט או מחזה. במהלך התכנית הסטודנטים לומדים כיצד לקחת דימוי, רגש, חלום או כל חומר אחר המצוי בידם, ולהופכו לנושא ממנו מתפתח סיפור בעל מבנה מגובש. הם אף מוכשרים בבניית מתח, בכתיבת דיאלוגים ותיאורים, באפיון סגנוני ובשילוב אווירה מסוימת בסיפור. הלמידה כרוכה בתרגול מעשי רב, בהגשת מטלות ובקבלת משוב בקבוצה ובאופן אישי.

 

פרטים טכניים: מסלול כתיבה יוצרת מורכב משתי סדנאות בנות 14 מפגשים כל אחת. מדובר בקורס ערב, הנערך במפגשים חד שבועיים של שלוש שעות כל אחד.

 

כתיבה עיתונאית וניו מדיה

 

תכנית זו משלבת מיומנויות לסוגים שונים של כתיבה הנדרשות בשוק העבודה העכשווי, בתחומי העיתונות והשיווק באינטרנט וברשתות החברתיות. המשתתפים מתרגלים לחשוב כמו עיתונאים ולבצע תהליך של תחקיר, יצירת כותרות ופתיחים ודיווח. הם מתאמנים גם בכתיבה למגזין, לאתר, לבלוג, לפייסבוק ולטוויטר. כלי גוגל ודרכים למציאת עבודה הם שני היבטים חשובים נוספים להם ניתנת התייחסות בקורס.

 

פרטים טכניים: קורס כתיבה עיתונאית אורך כשלושה חודשים וחצי, בהם הכיתה נפגשת פעם בשבוע למשך שלוש שעות בערב.


קופירייטינג וכתיבה שיווקית

 

במסלול זה עוסקים בתהליכי החשיבה המובילים להמצאת הסלוגן, הג'ינגל, הפרסומת והמודעה הפרסומיים. הסטודנטים מבינים כיצד בחירת המסר הרצוי מבוססת על הגדרה מדויקת של קהל היעד, התנהגות הצרכנים ומניעיהם, הזירה התחרותית והיתרונות המיוחדים של המוצר או השירות להם נדרש הפרסום. המסר הוא רק השלב הראשון. כתיבה המצליחה לקלוע אל המסר ולהעבירו לקהל המתאים בדרך המיטבית ובפלטפורמות השונות של המדיה, היא המיומנות אותה מתרגלים הסטודנטים בקורס.

 

פרטים טכניים: קורס כתיבה שיווקית אורך ארבעה חודשים ונערך בשעות הערב במפגשים חד שבועיים בני שלוש שעות כל אחד. לתכנית מתקבלים על סמך ראיון אישי וביצוע מטלת כתיבה.

 

תסריטאות למתחילים

 

בקורס תסריטאות תלמדו את הפורמט המקובל של הכתיבה לטלוויזיה ולקולנוע, הכולל: לוקיישן, תיאור נרטיבי ודיאלוגים, וכן את המונחים המוכרים בתעשייה. על גבי זה תודרכו בתהליך הפיתוח שמרעיון (פיץ'), עבור בסיפור (סינופסיס) ועד לתסריט. יוקנו לכם מודלים קבועים עלילתיים שעובדים היטב על המסך, ותעבדו על אלמנטים מכריעים כקונפליקט פנימי וחיצוני, מכשולים, משברים ונקודות מפנה. במהלך המסלול תידרשו להגיש מטלות, ובסיומו תגישו תסריט גמר.

 

פרטים טכניים: התכנית ללימודי תסריטאות נמשכת כשלושה חודשים וחצי, וכוללת 14 מפגשים חד שבועיים בני שלוש שעות בערב.