רוצה פרטים על לימודי הנחיית הורים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הדרכת הורים - רוצה להיכנס למשפחה?

רוצה לדעת על לימודי הנחיית הורים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הורים – קורס הדרכת הורים (מנחי הורים)
 
בחיק המשפחה
 
כפי שקורה בחיים עצמם, תחום המשפחה הינו רחב וסבוך גם מבחינת אפשרויות הלימוד הקיימות בו. לפיכך, בטרם נספר לכם על קורס הדרכת הורים, נעשה לכם קצת סדר בבלגן על ידי כמה הבחנות והבדלות פשוטות. מה בין קורס הורים, קורס מנחי קבוצות ליווי להורים, קורס אימון הורים וקורס מנחי הורים?
 
ראשית, יש להבחין בין קורס מנחי קבוצות ליווי להורים לאחר לידה, ובין קורס הדרכת הורים. בעוד הקורס הראשון עוסק בהדרכה להורים לתינוקות, ומשיק בנקודות מסוימות לתחום הליווי ההתפתחותי (אך לא חופף לחלוטין), הקורס השני יכול לעסוק בהדרכת הורים לילדים בכל הגילאים ומכל הסוגים, ובכלל זה – בני נוער, הגיל הרך, תינוקות, ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, ילדים להורים גרושים, וכן הלאה.
 
שנית, יש להבדיל בין קורס הורים לקורס מנחי הורים. בקורס הורים נפגשים אנשים, הנתקלים בבעיות עם ילדיהם ומבקשים לקבל במסגרת הדרכתית, עצות וכלי התמודדות מפי מטפל מוסמך. המאמר הנוכחי עוסק בקורס מקצועי להכשרת מנחי הורים, המיועד למטפלים המעוניינים להרחיב את תחום עיסוקם וידיעותיהם, ולהיות אלה העומדים בראש אותן מסגרות הדרכתיות, אליהן מגיעים הורים לקבל עזרה וייעוץ.
 
בניגוד לקורס מאמני הורים, המתמקד בחיזוק הסמכות ההורית, קורס הנחיית הורים עוסק בשדה רחב יותר של התמודדויות, הכוללות היבטים רגשיים והתנהגותיים אצל ילדים ובני נוער, שאינם קשורים דווקא להצבת גבולות וקבלת מרות, אלא גם למצבי משפחה מיוחדים, הדורשים התייחסות רגישה ומדויקת לנושא ספציפי. ניתן להזכיר דוגמאות כגון: משפחה המורכבת משני בני זוג עם ילדים מנישואין קודמים, משפחה הכוללת שני בני זוג מאותו המין, חיי משפחה הכרוכים בנסיעות רבות המונעים השתלבות איתנה במערך חברתי, וכדומה.
 
 
על הקורס
 
הקורס מקנה כלים להנחיית קבוצות ולליווי אישי. בקורס מכירים המשתתפים שיטות לבניית תקשורת משפחתית מסוג חדש, לשיפור האווירה בבית ולחיזוק הסמכות ההורית. הלימודים כוללים התייחסות לגילאים שונים של ילדים, לסגנונות הורות מגוונים ולצרכים משפחתיים מסוימים. הקורס עוסק בקשיים הכרוכים במעבר ושינוי (מעבר דירה, עליה לכיתה א' וכדומה), בלידת אחים קטנים, בגירושין, בשילוב בין קריירה לאימהות ועוד.
  
נושאי לימוד מרכזיים בקורס
 
  • בניית תכנית עבודה
  • דוגמא אישית
  • הדרכה בחדר הטיפול
  • התנהגות הילד
  • מתבגרים עם ADHD
  • הדרכה פרטנית
  • העולם הרגשי של הילד
  • יחסי הורים ילדים
  • פיתוח כישורים חברתיים
  • טכניקות התערבות
  • מודלים בתפישה ההורית
  • התפתחות מוטורית     
  • סמים ואלכוהול בשימוש מתבגרים
  • ועוד
  • אלימות והתקפי זעם אצל בני נוער     
 
 
קהל יעד ותנאי קבלה
 
קהל היעד לקורס זה הוא, על פי רוב, בוגרי תואר ראשון לפחות, במקצועות הרווחה הכוללים: ייעוץ חינוכי, טיפול באמנות, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וטיפול משפחתי. לתכניות מסוימות אין כל דרישות קבלה, והן פתוחות לכל מי שמעוניין ללמוד ולהתמקצע. לתכניות אחרות מתקבלים אנשי מקצוע בעלי ניסיון מוכח בתחום הטיפול ובעלי המלצות בלבד. עליהם אף להגיש קורות חיים ולהגיע לראיון קבלה אישי.
 
 

קורסים למטפלים


חלק מן הקורסים בתחום מיועדים למטפלים מנוסים בעלי רקע רלוונטי. יכולים ללמוד בהם תרפיסטים ויועצים אשר עובדים עם משפחות וילדים וברצונם להרחיב את סל הכלים המקצועי שברשותם. מסלולים אלה יכולים להתאים לאנשי מקצוע כגון פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים משפחתיים, וכן לעוסקים במקצועות פרא רפואיים כגון ריפוי בעיסוק או קלינאות תקשורת. התכנים בקורסים מותאמים במיוחד לעולמם של מטפלים ולמקרים שבהם הם יכולים להיתקל בקליניקה, תוך היכרות עם טכניקות הדרכה והתערבות מתאימות.


לילדים עם צרכים מיוחדים


בהכשרות מסוימות, מתמקדים בעבודה עם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. בקורסים אלה מתוודעים לאתגרים הייחודיים שעמן מתמודדות משפחות שבהן ילדים עם מוגבלות ולומדים כלים שיכולים לסייע למשפחות לחוות תחושת מסוגלות, העצמה וצמיחה. ההתמקדות היא במוגבלות מסוגים שונים כגון הפרעות קשב וריכוז, קשיים רגשיים, מוגבלות קוגניטיבית ועוד. הכשרות אלה מיועדות למטפלים מנוסים בעלי תואר אקדמי במקצועות רלוונטיים.
 

מחיר - עלויות
 
שכר הלימוד משתנה ממוסד למוסד, המחיר עשוי לנוע בין 5,000 - 10,000 שקלים, אם כי העלות עשויה להיות גבוהה מטווח זה, או נמוכה ממנו. הגורמים המשפיעים על שכר הלימוד כוללים את אורך ההכשרה, התנסות מעשית, לימודים פרונטליים או מקוונים ועוד. במקרים מסוימים, כאשר תכניות הלימודים כוללות שני סמסטרים, או נושאים מרובים, ניתן להשיג פטור מלימוד של סמסטר אחד או חלק מן התכנית, על סמך ידע קודם, ואז גובה שכר הלימוד פוחת.
 
מוסדות לימוד

 

  • מכללת יוזמות (חיפה, תל אביב, ואונליין) - הקורס במכללת יוזמות מתקיים בתכנית הוליסטית המקיפה גישות ותיאוריות מגוונות. היקף הקורס 200 שעות אקדמיות.

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב) - במכללת סמינר הקיבוצים ניתן למצוא קורס הנחיית קבוצות הורים במסגרת לימודי התעודה. כמו כן, מתקיימות תכניות נוספות בתחום, האחת מתמקדת בעבודה עם הורים עולים חדשים והשניה בהנחיית הורים לילדים עם ADHD בגישת ההוראה המתקנת.

 

  • המכללה האקדמית ספיר - לימודי חוץ (שער הנגב) - במרכז ללימודי חוץ מתקיים קורס להכשרת מדריכי הורים ויועצי שינה.

 

  • המכללה האזורית צפת - הקורס נפרש על פני כ - 96 שעות. הוא מתאים לבעלי תואר בטיפול או חינוך וכולל תרגולים מעשיים של הנחיית הורים.
 
  • מכללת רותם (תל אביב) - מכללת רותם להכשרת מטפלים במשפחה ובנפש האדם מציעה קורס הדרכת הורים, בו אפשר לבחור להתמחות בילדים ובני נוער, או בילדים עם צרכים מיוחדים. היקפה של הכשרה זו הוא כ - 180 שעות. כמו כן, מוסד הלימוד מציע קורס אשר משולב בהכשרה בייעוץ שינה לתינוקות.
  
  • מכון אדלר (חיפה, הרצליה) – תכנית למטפלים ויועצים בתחום המשפחה, ללימוד גישת אדלר, הכוללת גם התנסות מעשית וניתוח מקרים העולים מן השטח. ניתן להשתתף בתכניות הפועלות בהרצליה ובחיפה. הקורס כולל 42 מפגשים, והשיעורים מתקיימים פעם או פעמיים בשבוע. הקורס מוכר לגמול השתלמות (לא לעובדי הוראה). בנוסף, בעלי תואר שני יכולים ללמוד הדרכת הורים במסגרת התמחות במסלול המקיף, התלת שנתי, לטיפול משפחתי וזוגי, המוצע במכון אדלר.

  

  • עידן ההורות (תל אביב) – מסלול הכולל תרגול רב, עבודה מול לקוחות ולימוד בגישת האינטליגנציה הרגשית. הקורס מוכר להשתלמות עובדי הוראה. בנוסף, ישנו קורס המשך, המתמקד בהנחיית הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. הלימודים מתקיימים בתל אביב.

 

  • מכללת מהות – מכללה לרפואה משלימה (תל אביב) – שם מציעים קורס המיועד הן להורים והן למטפלים, המקיף 60 שעות לימוד אקדמיות ב – 15 מפגשים. בקורס ניתנים כלי התמודדות להורים, וכן נלמדות שיטות ליווי למטפלים - לחיזוק המוטיבציה של הורים בשיתוף פעולה בתהליך הטיפולי של הילד.

 

  • התוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי (גבעתיים) – במסגרת זו מציעים מסלול הכשרה לטיפול זוגי והדרכת הורים בשיטת הפסיכולוגיה הקוגניטיבית ההתנהגותית (CBT). קורס זה עוסק בהשפעת הקשיים בזוגיות על התפקוד ההורי, וקושר בין שני התחומים לקבלת טיפול שלם. התכנית אורכת שנה אחת, והלימודים מתקיימים פעם אחת בשבוע בשעות הערב. הקורס מוכר לגמול השתלמות.

 

  • מכללת הנות – ביה"ס למקצועות הטיפול (חדרה) – במכללה זו פועל קורס להכשרת מנחי הורים, הפתוח לקהל הרחב, ולא רק למטפלים. במהלך התכנית המשתתפים מתנסים באופן מעשי בליווי ילד ובהדרכת הורים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי הנחיית הורים?

רוצה לדעת יותר על לימודי הנחיית הורים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי הנחיית הורים
שאלות הגולשים בנושא
היכן כדאי לעבור קורס הדרכת הורים?