קורס פסיכולוגיה חיובית למורים במכללה האקדמית אורנים - לימודי חוץ

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורסים בפסיכולוגיה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על אורנים לימודי חוץ - פסיכולוגיה חיובית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פסיכולוגיה חיובית לאנשי חינוך – היחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים

 

מדעי האושר

 

העולם מורכב מטוב ומרע, אך תמיד קל יותר לשקוע ברע, בתחושת הכאב, העלבון, חוסר האמפתיה מצד הסביבה. אך למעשה, יש המון טוב בעולם, רק צריך להיות מודעים אליו ולהדגיש אותו. זהו למעשה הבסיס היישומי של הפסיכולוגיה החיובית.

 

פסיכולוגיה חיובית היא תחום פסיכולוגי אשר עוסק בחקר של האושר ושל תחושת השגשוג בקרב אנשים. אסכולה פסיכולוגית זו אינה עוסקת בהפרעות נפשיות, אלא באיתור של חוזקות ותכונות חיוביות וטיפוחן. כך, למעשה, זוהי שיטה מונעת אשר מטרתה לעודד את החוסן הנפשי בקרב אוכלוסייה בריאה ולאו דווקא לטיפול בקשיים נפשיים מסוגים שונים.

 

המורים והמחנכים בישראל ניצבים כל יום מול קשיים ולחצים שונים, אם מצד התלמידים, אם מצד הורי התלמידים ואם מצד המערכת עצמה – הרכזת, המנהלת, בדיקת מבחנים, הכנת מערכי שיעור, התמודדות עם בעיות לימודיות או חברתיות של תלמידים באופן פרטני, וכל זאת מבלי להתחשב בחיים האישיים שיש למורה – משפחה, מערכות יחסים זוגיות, מצב כלכלי, אפשרויות קידום, שחיקה מהעבודה וכדומה.

 

לאור זאת, נראה כי כל מורה ואיש חינוך יכול להרוויח מאימוץ הגישה של הפסיכולוגיה החיובית. השיטה עוסקת קודם כל בהכרת העצמי – איתור של נקודות החוזקה ושל התכונות החיוביות, הכרה בהן וטיפוחן. בקורס פסיכולוגיה חיובית לומדים כיצד למצוא תכונות חיוביות אלו ובד ובד עובדים על יכולת האסרטיביות, התמודדות הן מול העצמי והן מול האחר במצבי לחץ, והחשוב מכל – מימוש העצמי.

 

ברכישת כלים אלה וביישום השיטה ניצב מורה חדש, איש חינוך חסין ותקיף שיודע להתמודד עם עצמו בעזרת טיפוח התכונות החזקות שלו. מורה כזה טוב יותר בכיתה, אך יתרה מכך, הוא יכול להנחיל את הגישה לתלמידים שלו, לחזק את הביטחון העצמי שלהם ולעודד אותם למצוא את התכונות החיוביות שיש בכל אחד ואחד מהם ולטפח אותן.

 

 

תכנית הלימודים

 

קורס פסיכולוגיה חיובית לאנשי חינוך ביחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים שם דגש על אסרטיביות, התמודדות עם לחצים ומימוש העצמי. הקורס שם לו למטרה לפתח מודעות עצמית גבוהה דרך מסע לתוך העצמי – into-me-see. הקורס מתקיים באווירה מקבלת ואינטימית אשר מאפשרת לפתח כישורי תקשורת לייצור "שני מנצחים".

 

במהלך הקורס המשתתפים לומדים על העצמה אישית, על זיהוי התכונות החזקות של כל אחד ואחד ועל הכלים לטיפוחן בשגרה היומיומית. המשתתפים לומדים על שיטות להתמודדות עם סיטואציות שמזמנות לחץ וקשיים כמו הורות, עבודה ומערכות יחסים זוגיות. לשם כך הם לומדים על מושגים ומונחים שילוו אותם לאורך הדרך ושמסייעים להתמודד אותן הסיטואציות שמצריכות את היישום בפועל של הפסיכולוגיה החיובית. הקורס למעשה מאפשר למשתתפים להיות המאמנים האישיים של עצמם ושל אחרים.

 

מתכונת הלימוד

 

מתכונת הלימוד היא חצי שנתית בהיקף של 56 שעות לימוד אקדמיות. המפגשים נערכים אחת לשבוע בשעות הבוקר. הקורס מוכר לגמול לקידום מקצועי במסגרת "אופק חדש" בהיקף של 30 עד 60 שעות.


נושאי לימוד

 

  • כלים לאסרטיביות
  • פיתוח מודעות עצמית
  • הפקת משאבים מאילוצים
  • מבלבול ללבלוב ולשלוות נפש
  • מיומנות התקשורת הבין אישית    

 

על מוסד הלימודים

 

היחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים הוא מוסד ללימודים ולהכשרות אשר דוגל בשילוב של לימודים תיאורטיים עם לימודים מעשיים. תכניות הלימוד של היחידה נבנו בגישה חדשנית ויצירתית אשר מאפשרות לכל אחד לפתח את ארגז הכלים המקצועי שבידיו ולרכוש מיומנויות חדשות למען התחלה של כיוון מקצועי חדש. המרצים של היחידה הם אנשי אקדמיה שלהם הניסיון המעשי והמיומנויות הנדרשות להעשרת התלמידים ולסייע להם להשתלב בשוק העבודה.

 

ביחידה אפשר ללמוד במגוון קורסים והשתלמויות לפיתוח מקצועי של אנשי הוראה וכן תכניות לימוד להסבת מקצוע לתחום הטיפולי. בין הקורסים שהיחידה מציעה אפשר ללמוד קורס הכשרת מנחי קבוצות, קורס מדריכים ליצירה, אמנות ומלאכת יד במסגרות החינוך הבלתי פורמאלי, קורס התמקצעות להוראת תלמידים מצטיינים ומחוננים וקורס של"ח וידיעת הארץ לתעודת הוראה שנייה.

 

תנאי קבלה

 

קורס פסיכולוגיה חיובית לאנשי חינוך מיועד לעובדי הוראה ולאנשים אשר עוסקים בתחום החינוך במסגרות השונות.

 

תעודה

 

משתתפי הקורס שנוכחים בכל המפגשים ומגישים את עבודת הגמר מקבלים תעודת סיום קורס פסיכולוגיה חיובית מטעם היחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית אורנים - היחידה ללימודי חוץ

עוד מסלולי לימוד - לימודי תעודה - אורנים

כלים שיעזרו לך לבחור