רוצה פרטים על קורס מדריכי נוער בסיכון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הדרכת נוער וקידום נוער בסיכון

רוצה לדעת על קורס מדריכי נוער בסיכון? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס מדריכי נוער וקידום נוער בסיכון

 

לא לוקחים סיכון, לוקחים את הנוער לידיים

 

בני נוער רבים מכל קצוות האוכלוסייה הם בעלי סיכון גבוה לנשור מהמסגרות החינוכיות בהן הם מצויים, אם בגין ציונים נמוכים ואי עמידה בסטנדרטים של מערכת החינוך, ואם בשל בעיות רגשיות והתנהגותיות. אותם בני נוער מוגדרים כ"נוער בסיכון" או "נוער בהדרה", כיוון שקיים חשש גדול, שאם וכאשר ייפלטו ממערכת החינוך, יהיו מועדים להתמכרויות, לאלימות ולפשע, ויהוו סכנה לציבור.

 

תופעת האלימות אינה חדשה בישראל ומוכרת לכולנו, אך לאחרונה אנו עדים לתופעות מחרידות, כמו למשל - התעללות של בני נוער בזקנים חסרי ישע ואפילו בניצולי שואה, אונס קבוצתי של קטינות ומקרים נוראיים נוספים. השאלה המתבקשת היא - מה ניתן לעשות בכדי לשנות את המצב ולהבטיח שתופעות מזעזעות אלו לא תחזורנה על עצמן?

 

מחקרים רבים מעידים על כך, שחלק מהותי בחינוך הילדים שייך לבית, וכי למחנכים בבתי הספר יש רק חלק מזערי בהחדרת כלי מוטיבציה לשינוי אצל התלמידים. יחד עם זאת, קיימים אינספור סיפורי הצלחה של אנשים שהגיעו מבתים קשים, ממשפחות אלימות ומרקע סוציו אקונומי רעוע, ופילסו את דרכם להישגים ראויים להערכה ולהערצה, וזאת בזכות התעקשות של מורה או מדריך חברתי אחד, שלא וויתר, והאמין בהם לאורך כל הדרך הקשה והמסובכת.

 

 

איך תוכלו לקבל הכשרה כמדריכי נוער?

 

בישראל קיימים מסלולים מגוונים להכשרת מדריכי נוער ועובדי קידום נוער בסיכון. כולם פועלים למען מטרה מקודשת אחת, והיא לתת בידכם את הכלים לסייע לילדים ולנערים להתגבר על הקשיים שנובעים מסיבות ומגורמים שונים, להחזיר אותם לתלם ולהשיב אותם למסלול החיוני של החיים. בין מסלולי הלימוד ניתן למצוא קורסים המיועדים למורים ולמחנכים בבתי ספר, תכניות מיוחדות לטיפול באמצעות מסעות בטבע, הכשרות להתערבויות מחוץ לבית הספר ועוד.

 

למי זה מתאים?

 

הקורסים מיועדים למורים, למדריכים, ליועצים חינוכיים ולמטפלים, שבמסגרת עבודתם הם נחשפים לבני נוער בסיכון. ההכשרה מעניקה ידע מקיף בתחום וכלים יישומיים לעבודה בפועל.

 

 

תכנית הלימודים

 

במסגרת תכנית הלימודים בקורס מדריכי נוער וקידום נוער בסיכון הסטודנטים נחשפים למגוון רחב של גישות פסיכולוגיות וסוציולוגיות. הם רוכשים כלים מקצועיים לסיוע לנערים בסיכון ומיישמים את החומר הנלמד במסגרת התמחות מעשית. תכני הקורס כוללים נושאים כגון: חוק ושירותים לילדים ונוער בסיכון, התערבות טיפולית הלכה למעשה, מין ומיניות, קורבנות ילדים, בניית מודל לחיקוי, העצמה אישית, השלכות של עלייה והגירה, ועוד.

 

תנאי קבלה

 

ברוב מוסדות הלימוד נדרש תואר אקדמי בתחום רלוונטי כמו – לימודי חינוך והוראה, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, ייעוץ חינוכי, וכדומה. כמו כן, נדרש ניסיון מעשי במסגרות חינוכיות.

 

מוסדות לימוד

 

  • המכללה האקדמית אורנים (קריית טבעון) - מוצעת התמחות נוער בסיכון במסגרת לימודי חינוך חברתי קהילתי (חינוך בלתי פורמלי) לתואר ראשון.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי, היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך - מציעה תכנית לימודים תלת סמסטריאלית, הכוללת התנסות  מעשית. לבוגרים מוענקת תעודה מטעם המכללה. במוסד זה מתקיימת גם תכנית בהנחיית קבוצות נוער בסיכון

 

  • המכללה האקדמית וינגייט - מאפשרת להשתתף בקורס לטיפול באמצעות הרפתקה ומסעות בטבע. הטיפול מתאים גם לעבודה עם נוער בסיכון. הקורס הוא חווייתי ומשלב סיורים בשטח ופעילויות ספורט אתגרי. בוגרי הקורס זכאים לתעודת מדריך לטיפול באמצעות הרפתקה ומסע בטבע מטעם המכללה האקדמית בוינגייט.

 

  • המכללה האקדמית אורנים, מרכז מיתרים - מציע מספר אפשרויות לימוד, וביניהן: תואר שני .M.Ed בחינוך והוראה לתלמידים בהדרה; קורס שנתי לצוותי מורים המתקיים בתוך בתי הספר; הכשרת מנחים לליווי צוותים חינוכיים בעבודה עם נוער בסיכון; ותכנית רב שנתית להתערבויות בבתי ספר.

 

  • מכללת קיי (באר שבע) - מציעה קורס עובדי ורכזי נוער בסיכון המקיף 510 שעות אקדמיות ונלמד אחת לשבוע בשעות הבוקר. הקורס כולל פן מעשי, והוא מוכר לצורך קבלת גמול ממשרד החינוך. התעודה בסיומו היא תעודת "עובד חינוך" בהתמחות נוער בסיכון.

 

  • משרד החינוך, מינהל חברה ונוער - מאפשר להשתתף בקורסי הכשרה מגוונים, המיועדים לאנשי חינוך מנוסים שמעוניינים לקבל הסמכה מקצועית וממוקדת בעבודה עם נוער בסיכון. בין הקורסים: קורס מנהלי קידום נוער, קורס הכוון למנהלי יחידות נוער, קורס למניעת שימוש בסמים ובאלכוהול ועוד.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס מדריכי נוער בסיכון?

רוצה לדעת יותר על קורס מדריכי נוער בסיכון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודים ותעסוקה בתחום נוער בסיכון
איזה תואר מתאים לעבודה בחינוך בלתי פורמלי עם נוער בסיכון?
תואר ראשון בחינוך פורמלי או נוער בסיכון
מה ללמוד כדי לעבוד עם נוער בסיכון?
לימודי קידום נוער - עבודה עם נוער בסיכון
מה אפשר ללמוד כדי לעבוד עם נוער בסיכון?
תואר ראשון בקידום נוער בסיכון