קורס ארומתרפיה במכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית

 מכללת רידמן - קורס ארומתרפיה

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ארומתרפיה במכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית

טיפול בכוח הניחוח

הארומתרפיה הינה ענף מתוך רפואת הצמחים, אשר עושה שימוש בשמנים אתריים שונים למטרות טיפוליות. השמנים האתריים הם החלק הריחני בצמחים ומכאן קיבלה הארומתרפיה את שמה (ארומה- ריח, תרפיה- ריפוי). על פי התפיסה ההוליסטית, חוש הריח של האדם, שהוא הקדום ביותר מבין כל החושים, קשור למערכת הלימבית ועל כן תגובת המוח לריח היא מידית וללא כל עיבוד מנטלי.

תפיסה זו מניחה כי חוש הריח מהווה תפקיד חיוני בתהליכי הפגת מתח, רעב, ריכוז ועוררות מינית ומכאן שבאפשרותו להשיב לגוף את המצב של הרוגע והאיזון. השימוש בשמנים ארומטיים מצוי גם בתורה וגם בכתבים הודים וסינים עתיקים. שמנים ארומטיים, צמחיים ואתריים שימשו למטרות של ריפוי, טקסים, הנאה, תזונה טיפול. השפעתם העמוקה של השמנים האתריים על המערכת ההורמונאלית והמוח הובילה לשיטת ריפוי הוליסטית יעילה למניעה וטיפול בבעיות שניתן גם לשלב עם שיטות טיפול נוספות ברפואה האלטרנטיבית.


קורס ארומתרפיה של מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית מציע למטפלים להכיר לעומק את יכולות הריפוי של תמציות הצמחים הארומטיות ושל השמנים הטבעיים. המסלול מוצע בסניפי מוסד הלימוד בירושלים, בתל אביב, בבאר שבע, בחיפה ובכנרת.

תכנית הלימודים

הקורס מעניק ידע מקיף בהפקת שמנים, בתוכנות המאפיינות כל שמן, בשילובים השונים ובצורות שבהם ניתן להשתמש בהם ולהתאימם למטופלים באופן פרטני. במהלך הקורס המשתתפים יוצרים תרכובות של שמנים, תמציות ומשחות מחומרי גלם שונים. הם מכירים את סוגי שמני הבסיס כגון שמן שקדים, שומשום, חוחובה ונבט חיטה. לאחר מכן הם מתעמקים בדרך בה ניתן לשלב את השמנים כדי להתמודד עם בעיות פיזיות ונפשיות שונות כמו כאבים, בעיות עור ומועקה רגשית.

 

מתכונת הלימוד

הקורס כולל כ - 80 שעות לימוד. התכנית שמה דגש על התנסות חווייתית וכך לצד שיעורים עיוניים המשתתפים לוקחים חלק בתרגולים מעשיים שונים. מתקיימים גם שלושה שיעורי סטאז' בהם יכולים התלמידים ליישום את הטכניקות הנלמדות.


נושאי לימוד

 

  • בעיות ותופעות עוריות
  • התמודדות עם עצבנות
  • שימוש בשמן נבט חיטה
  • תערובות לטיפול במיגרנות
  • מקור השמן האתרי בצמחים    
  • שמני בסיס
  • טיפול בבעיות גב
  • ריפוי על פי מערכות
  • טכניקות עיסוי ארומטי    
  • ועוד

 

על מוסד הלימוד

 

זהו מוסד להכשרת אנשי מקצוע בענפי הרפואה הטבעית. במסגרת בית הספר ניתן ללמוד תוכניות לימודים האורכות ארבע שנות לימוד בתחומים כגון: הרבליסט קליני, נטורופתיה ND ותזונה טבעית. כמו כן מתקיים מגוון של קורסים שמאפשרים להרחיב את הידע בתחומים כגון: קורס אירידיולוגיה, קורס פרחי באך וקורס דמיון מודרך.

 

קהל היעד

 

מסלול זה מיועד למטפלים ברפואה משלימה שמעוניינים לרכוש יכולות תרפיה חדשות ולשלב את התמציות הארומטיות בקליניקות שלהם. התכנית מתאימה גם לחסרי ניסיון קודם בטיפול אלטרנטיבי שמעוניינים להשתלב בענף. תלמידי המסלולים לנטורופתיה, להילינג ולמטפלים רב תחומיים במגע יכולים לשלב קורס זה כקורס בחירה במסגרת לימודיהם.

 

תעודה

 

תלמידים שעומדים בכל דרישות המסלול מקבלים בסיומו תעודת סיום ארומתרפיה מטעם מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית. יש לציין שכדי לקבל את הדיפלומה עליהם להיות בוגרי קורס אנטומיה ופיזיולוגיה בהיקף של 100 שעות לימוד.

 


אפשרויות תעסוקה

בוגרי הקורס יכולים להשתלב בקליניקות פרטיות וציבוריות המעניקות שירות וטיפול באמצעות רפואה טבעית משלימה. כמו כן הם יכולים למלא תפקידי ייעוץ והדרכה בתחומי הקוסמטיקה והבריאות הטבעית, או לעסוק כמטפלים עצמאיים המתאימים תרכובת צמחים למטופלים.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת רידמן - לימודי רפואה משלימה

עוד מסלולי לימוד - מכללת רידמן - רפואה משלימה