לימודי אבחון דידקטי וקידום למידה בית ספרי במכללה האקדמית לחינוך על שם קיי

שירות אישי - צור קשר

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי

אהבת? שתף ב:

קורס מורה מאבחן דידקטי ומקדם למידה בבית הספר במכללת קיי

 

יחיד ומיוחד

 

אבחון דידקטי הוא תהליך שנועד לעזור לילדים החווים קשיים שונים בלימודים באמצעות יצירת מפה מדויקת של נקודות החולשה והחוזק. בהמשך לאבחון ניתן לבנות לכל אחד מהילדים תכניות התקדמות אישיות שתאפשרנה לצמצמם את הפער בינם לבין חבריהם ולממש את הפוטנציאל הייחודי שלהם. לימודי תעודה בחינוך במסלול זה במכללת קיי מיועדים למורים וותיקים המעוניינים להתמחות באבחון ולכהן בתפקיד של מקדם למידה בית ספרי. הם מתאימים גם לפסיכולוגים, מרפאים בעיסוק וקלינאי תקשורת המבקשים להרחיב את תחום עיסוקם.

 

תכנית הלימודים

 

מטרת הקורס באבחון דידקטי היא להכשיר אנשי הוראה שיתמחו בעבודה עם בני נוער וילדים עם לקויות למידה והפרעות קשב. במהלך הלימודים הם יכירו מגוון רחב של ליקויי למידה ותקשורת, ויקבלו כלים להערכה של מיומנויות קריאה, כתיבה וחשבון באמצעות כלים מתוקננים. הם ילמדו לאתר קשיים ונקודות חוזק ויתנסו בבניית תכניות אישיות מתאימות. בנוסף, הם ידעו כיצד להתאים אסטרטגיות שונות כך שיוכלו להיות משובצים בתפקיד של מקדם למידה בבית הספר – הפעלת תהליכים לוגיסטיים לאיתור תלמידים בעלי לקויות, תיאום בין גורמים חינוכיים והפצת המודעות לשינויי מדיניות של משרד החינוך.

 

מתכונת הלימוד

 

התכנית כוללת יום לימודים אחד בשבוע ונמשכת לאורך שנתיים. היא כורכת בין העמקה תיאורטית בתחום לבין התנסות מעשית מונחית. המשתתפים יידרשו לקחת חלק בהעברת אבחונים ובבנייה של תכניות הוראה וכן יהיה עליהם להגיש מטלות שונות בכתב. חלק מהתכנים יילמדו במסגרת של ימים מרוכזים תוך כדי חופשת הקיץ.

 

 

נושאי הלימוד

 

  • חשיבות השפה בדיווח
  • המודל האקולוגי ללמידה
  • אסטרטגיות למידה כלליות
  • Cross Battery Assessment
  • היבטים התפתחותיים וחינוכיים
  • אבחון לקויות בשלבי חיים שונים
  • היבטים רגשיים של לקות למידה וקשב
  • תפקודים קוגניטיביים בתהליך הלמידה
  • זהות מקצועית
  • גישות לאבחון
  • אתיקה מקצועית
  • הערכה מוצלבת
  • חידושים במחקר
  • הצוות הרב מקצועי
  • ועוד
 

 

סגל ההוראה

 

ראש התכנית היא חוקרת בכירה בתחום לקויות הלמידה המתמחה במיוחד בחקר לקויות שפתיות בקרב ילדים ומבוגרים. עוד מלמדים: פסיכולוגית קלינית שהיא גם מדריכה בפסיכותרפיה העוסקת בהכשרת סגל ובטיפול משפחתי, ששימשה בעבר כראש המגמה לפסיכולוגיה התפתחותית ומטפלת גם בנפגעי טראומה; ודוקטור לריפוי בעיסוק שזכתה במלגה על מחקרה בו עסקה בבניית מודל אלטרנטיבי לאיתור עוצמות ונקודות תורפה בתפקוד של מבוגרים בעלי לקויות למידה.

 

תנאי קבלה

 

מועמדים מתאימים לתכנית הינם בעלי תואר ראשון לפחות האוחזים גם בתעודת הוראה. נדרש מהם וותק של חמש שנים לכל הפחות בהוראה של השפה העברית. כל הנרשמים יזומנו לוועדת קבלה.

 

תעודה

 

עמידה בחובות המסלול תקנה לבוגרים תעודת גמר בהערכה דידקטית של יכולות למידה ובהוראה מתקנת בחשבון, קריאה, כתיבה וכן הסמכה לביצוע תפקיד מקדם למידה. יש לציין כי על פי החוק במדינת ישראל טרם נקבע מיהו הגוף האחראי להסדיר את הכשרתם של המאבחנים והקורס מספק "הכשרה מתאימה" בהתאם למתווה הקיים.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי

שירות אישי חינם!

נציגנו עומדים לשירותכם