קורס פסיכותרפיה לילדים ונוער בת.ל.מ - רשת ארצית לטיפול פסיכולוגי

רוצה לדעת על לימודים בנושאי עבודה סוציאלית? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי פסיכותרפיה ילדים ונוער - ת.ל.מ.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פסיכותרפיה וטיפול דינמי בילדים ונוער בת.ל.מ – רשת ארצית לטיפול פסיכולוגי

 

סביבה טיפולית

 

בת.ל.מ – רשת ארצית לטיפול פסיכולוגי מציעים תכנית הכשרה לטיפול בפסיכותרפיה בהתמחות ילדים ונוער. הלימודים מיועדים לאנשים המגיעים מתחומי הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית, הטיפול באמנויות והטיפול בעזרת בעלי חיים. ההכשרה הבסיסית בטיפול דינמי אורכת שנתיים, ולאחר מכן ניתן להמשיך ללמוד שנה נוספת, או שמלכתחילה ניתן להירשם למסלול של שלוש שנים (פסיכותרפיה), שבמסגרתו משתתפים בסדנה סיום מיוחדת.

 

את התכנית מנהל מומחה לפסיכולוגיה קלינית וחינוכית בעל ניסיון רב בטיפול בילדים ונוער ובעל ניסיון בהוראה במדרשה הארצית לפסיכולוגים חינוכיים. בנוסף, ישנה מרכזת אקדמית ללימודים, שהיא בעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית של הילד. המרצים בתכנית מתמחים בטיפול בקו (Co Therapy). 

 

תכנית הלימודים

 

בתכנית ללימודי פסיכותרפיה הסטודנטים מקבלים מענה לשאלות יסודיות הקשורות בתהליך התערבות, כגון: כיצד מתחילים טיפול. איך מתבצע Setting של טיפול? כיצד עובדים עם הורים ומשלבים אותם בצורה נכונה ובונה בתהליך הטיפולי? בנוסף, הסטודנטים לומדים ידע נרחב מאסכולות שונות בעולם הפסיכולוגיה – בדגש על הפסיכולוגיה של הילד, ובכלל זה לומדים את התיאוריות של וויניקוט, מלאני קליין, פרויד ואחרים.

 

בתכנית בת.ל.מ מודגש הקשר שבין המטפל ובין הילד והוריו – כלומר, הקשר המערכתי, לצד הקשר הפרטני עם הילד עצמו. בנוסף, מודגשים מוטיבים כמתן כבוד לתהליך הטיפולי, וטיפוח החיבור הרגשי בין המטפל והמטופל. הסטודנטים מתנסים בסמינרים קליניים, לומדים טכניקות ספציפיות לעבודה עם נוער ועוסקים בפסיכופתולוגיה של מתבגרים. מבין הסדנאות הנלמדות במסלול נמצאות גם כאלו העוסקות בקשיי ויסות אצל ילדים, במיניות בקרב ילדים ומתבגרים ועוד.

 

מתכונת הלימודים

 

הלימודים מתקיימים בקבוצה קטנה וקבועה, כאשר צוות מנחים צמוד מלווה את הסטודנטים לאורך כל המסלול. בסוף כל שנה משתתפים תלמידי המסלול התלת שנתי בסדנה בת יומיים, ואילו הסטודנטים במסלול השני יכולים לבחור להשתתף בה, בתשלום. בשתי התכניות מחויבים הסטודנטים לעבור תהליך של הדרכה אישית מקצועית. תלמידי המסלול התלת שנתי מחויבים לבחור מדריך מן התכנית בת.ל.מ, ואילו תלמידי מסלול השנתיים יכולים גם לבחור מדריך ממקום עבודתם או ממסגרות אחרות.

 

היקף הלימודים

 
היקף התכנית התלת שנתית ללימודי פסיכותרפיה בת.ל.מ הוא 504 שעות לימוד אקדמיות, הנפרשות על פני 28 מפגשים בשנה. הלימודים מתקיימים ביום מרוכז בשבוע. התכנית הדו שנתית מקיפה 312 שעות לימוד אקדמיות, ב – 26 מפגשים בכל שנת לימודים.
 
נושאי הלימוד
 
  • תהליכי העברה והעברה נגדית
  • השלכות הוריות
  • תפישת המשחק בגישה הקלסית
  • הקשבה טיפולית
  • קשיים בעבודת המטפל מול הורים
  • קונפליקטים בגיל ההתבגרות
  • היבטיו ההתפתחותיים של המשחק
  • זהות ושייכות בגיל ההתבגרות
  • סגנונות התקשרות בין הורים וילדים
  • הפרעות חשיבה בגיל הנעורים     
  • חשיבותו של המשחק ומשמעויותיו בטיפול
  • ועוד
  • פסיכופתולוגיה תיאורית של הפרעות אפקטיביות     
 
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
לימודי פסיכותרפיה בתכנית התלת שנתית מתאימים לפסיכולוגים מכל תחומי הטיפול, וכן לעובדים סוציאליים בעלי תואר שני ולמטפלים באמנויות בעלי תואר שני מוכר. לתכנית הדו שנתית יתקבלו אנשי מקצוע העוסקים בפסיכולוגיה, בעבודה סוציאלית, בתרפיה באמנות ובטיפול באמצעות בעלי חיים. מועמדים לתכנית נדרשים לשלוח קורות חיים בצירוף תעודות רלוונטיות ודמי הרשמה. לאחר מכן, יתבקשו המועמדים שנרשמו לעבור ריאיון קבלה אישי.
 
דרישות המסלול
 
בכדי לסיים בהצלחה את הלימודים בת.ל.מ ולזכות בתעודת גמר, נדרשים הסטודנטים להיות נוכחים בכל המפגשים, להשתתף בהצגת המקרים בסמינרים הקליניים ולהגיש עבודת סיום. בנוסף, הם נדרשים לעבור 120 שעות הדרכה, ולהשתתף בתהליכי טיפול של ילדים והורים במהלך המסלול. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.