קורס פיתוח משחקי מחשב חשיפה האוניברסיטה הפתוחה

בית ספר חשיפה

אהבת? שתף ב:

קורס פיתוח משחקי מחשב בבית הספר חשיפה

 

העולם מאז הפק-מן

 

בתחילת שנות השמונים הפק-מן כבש בסערה את עולם המשחקים. הוא הומצא ביפן, ומהר מאוד הגיע לארצות הברית, התפזר ברחבי העולם וגרם לאינספור ילדים ומבוגרים להתמכר בהנאה לפה שנפתח ונסגר, ובולע את כל מה שנקרה בדרכו. את ההשראה לצורתו של הפק-מן קיבל המעצב היפני ממגש פיצה, שבו חסר משולש אחד, ועד היום הוא מהווה אייקון תרבותי ודוגמא לקלאסיקה בעולם המדיה החדש.

 

אם יש לכם רעיון למשחק הבא שיכבוש את העולם, ואתם מעוניינים לדעת איך מפתחים את הרעיון והופכים אותו לממשי, קורס פיתוח משחקי מחשב בבית הספר חשיפה, יכול להתאים לכם. ההכשרה מיועדת לאנשים בעלי חשיבה מקורית ויצירתית וחוש טכני מפותח, המעוניינים להשתלב בתעשיית המשחקים הווירטואליים ובתחומי המדיה, היזמות והפרסום.

 

תכנית הלימודים

 

הקורס מקנה למשתתפיו ידע תיאורטי מקיף וכלים מעשיים בעיצוב ופיתוח משחקים, בבניית אפליקציות לטלפונים חכמים וביצירת עולמות וירטואליים, החל משלב הרעיון ועד שלב ההפקה בפועל. במהלך הלימודים הסטודנטים מוכשרים לבנות את מנועי המשחק, מתנסים בעבודה בתלת מימד, משתמשים בתוכנת פלאש ובונים אב טיפוס. בנוסף, הסטודנטים נחשפים אל עקרונות וכלי המידול, ומתנסים בטכניקות מידול שונות ומגוונות, הם מכירים את מרכיבי השפה החזותית ואת כללי העיצוב לאנימציה, מנתחים את המאפיינים והמרכיבים של משחקים בז'אנרים שונים, ועוד.

 

מתכונת הלימוד

 

התכנית נלמדת בהיקף של 612 שעות אקדמיות, מתפרשת על פני שלושה סמסטרים רצופים, ונערכת במתכונת בוקר דו שבועית. בנוסף, מוקדשות עוד 160 שעות לתרגול. במהלך הקורס הסטודנטים משתתפים בסדנאות למתחילים ולמתקדמים בפיתוח משחקים ותהליכי הפקה, הם מתרגלים ומתנסים בעבודת מעבדה, ונפגשים עם מומחים בתחומי המשחקים והיזמות העסקית. לקראת תום הקורס הסטודנטים מבצעים פרויקט גמר, המיישם את כל החומר הנרכש וכולל פיתוח דמו למשחק מחשב, ובנוסף הם מגישים מסמך עיצוב.

 

סטודנטים המעוניינים לרכוש הבנה רחבה יותר, מוזמנים להשתתף גם בקורסי ערב, המקנים ידע יישומי בעיצוב סאונד דיגיטלי ופסקול והבנה מקיפה בתחום החזותי של המדיום הקולנועי ובתחום האנימציה.

 

נושאי לימוד

 

  • קומפוזיציה של הפריים
  • Flash
  • עיצוב שלבים במשחקים
  • טופולוגיה
  • הצגת קונספט באנימציה
  • Maya1-3
  • זרימה וצמצום אינפורמציה
  • PhotoShop
  • משחקים מרובי משתתפים
  • תסריטאות למשחקי מחשב
  • Action Script
  • קונפליקט בין פרוטגוניסט ובין אנטגוניסט
  • תזמון של סצנה
  • מקומם של משחקים ברשתות חברתיות
  • כתיבת סטורי בורד     
  • מידול וטקסטורה של אובייקטים מורכבים     
  • ועוד

 

סגל הוראה

 

במסלול מלמדים מרצים מתחומים שונים, וביניהם תוכלו לפגוש: מהנדס חווית משתמש, בוגר מגמת תקשורת חזותית של המכון הטכנולוגי בחולון, שמשמש כמפתח ומעצב משחקים לחברות הכבלים בארה"ב ובישראל; מפתח ראשי של משחקי פלש בוגר מכללת שנקר; מנהל משחקים ותוכן לילדים בפורטל וואלה!, ששימש כמפיק אחראי, בין השאר, בפירמות סוני אריקסון, סופרגול, הפסטיגל ועוד; מאייר ואנימטור בוגר האקדמיה בצלאל, שפעל כמנהל צוות בסטודיו "פיל אנימציה"; ועוד.

 

תנאי קבלה

 

המועמדים לקורס זה בבית הספר חשיפה, נדרשים להיות בעלי ידע בסיסי ביישומי מחשב ובשפה האנגלית ולעבור ראיון קבלה אישי, לצורך בדיקת התאמה לקורס.