לימודי תקשורת וכלכלה לתואר ראשון באוניברסיטת בר אילן

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר בתקשורת?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על בר אילן - עיתונאות כלכלית .

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי עיתונאות כלכלית באוניברסיטת בר אילן

 

בעלי המאה והדעה

 

הקשר בין אמצעי התקשורת לכלכלה משפיע רבות על החברה, ומחקרים רבים לאורך הדורות עסקו בו. כבר במאה התשע עשרה, הוגים ידועים כמו קארל מארקס הצביעו על "משולש" הכולל את התקשורת הכלכלה והפוליטיקה, ועל השפעותיו על חיי היום יום, בטענה שבעלי אמצעי התקשורת הם הקובעים את אופי המסרים שהיא מעבירה להמונים.

 

התפתחות המדיה החדשה והאינטרנט בשנים האחרונות הפכה את העולם ל"כפר גלובלי", בו כלכלות המדינות השונות משפיעות זו על זו, והמסחר והפרסום נערכים בקנה מידה עולמי. העיתונות הכלכלית מנסה לעשות סדר בתחום המסועף הזה, וכדי לעסוק ולהתמצא בה יש צורך בידע נרחב.

 

אוניברסיטת בר אילן מקיימת מסלול ללימודי תקשורת המתמקד בעיתונאות כלכלית, שנועד להכשיר פרשנים וכתבים למדורי הכלכלה השונים. כמו כן, הוא מקנה כלים לתפקידי ניהול בתחום המדיה, ומפתח את המיומנויות הנחוצות לאחיזה בתפקידים בכירים אלו.

 

תכנית הלימודים

 

בתחילת הלימודים, הסטודנטים סוקרים תיאוריות הנוגעות לתקשורת ההמונים בישראל ובעולם, ולדרכי התהוותן לאורך השנים. במקביל, הם מקבלים כלים ומודלים מתחום הכלכלה, החשבונאות, והסטטיסטיקה המהווים בסיס חיוני להבנת התקשורת הפיננסית. הם מתעדכנים בכותרות ובידיעות של מדורי הכלכלה המובילים, ודנים בסוגיות אלו בכיתה. בהמשך, הם לומדים על היבטים כלכליים בעבודה ובתקצוב של אמצעי התקשורת השונים, כמו עיתונות, סלולר, חדשות ואינטרנט. לבסוף, מקבלים הסטודנטים כלים חשובים לתפקידי ניהול בערוצי התקשורת השונים.

 

 

מתכונת הלימוד

 

לימודי עיתונאות כלכלית בבר אילן מתפרשים על פני שלוש שנים. זוהי תכנית דו חוגית, והסטודנטים נדרשים לקחת חלק בקורסים מתחום התקשורת והכלכלה. הם משתתפים בהרצאות חובה עיוניות, ובסדנאות מעשיות. כמו כן, הם לוקחים חלק במספר סיורים הנערכים במערכות עיתונים, וכן בסמינריונים, בהם מתקיימים מפגשים עם מגוון אנשי תקשורת וכלכלנים.

 

נושאי הלימוד

 

  • קופירייטינג ומדיה חדשה
  • צנזורה כלכלית
  • מודלים של מימון המונים
  • צרכנות סמויה ברשת
  • מודלים באקונומטריה
  • סמארטפונים ואיסוף מידע
  • סטטיסטיקה לכלכלנים
  • כלכלה ותקשורת המונים בישראל
  • קביעת תקציבי פרסום
  • תעשיית הסטארט אפ הישראלית
  • מחקר כמותי בתקשורת
  • מדיה מתפשטת וכלכלת הסחורות
  • שימוש ברגשות בפרסום  
  • התפתחות תאגידי תקשורת בעולם
  • ועוד
  • אמצעי פיקוח על תקשורת דיגיטלית     
 

 

סגל הוראה

 

בין המרצים ניתן למצוא: פרופסור שמחקריו עוסקים במנגנוני פיקוח על ענף התקשורת, המשמש גם כתב בכיר ועורך בעיתון מוביל; דוקטור למדעי המדינה שמחקריה עוסקים בין היתר בשיטות ליזמות עסקית במדיה החדשה; בעלת תואר פרופסור לכלכלה שמחקריה עוסקים בסטטיסטיקה השוואתית ומודלים כלכליים בישראל; יועצת שיווק ופרסום בכירה במגוון חברות במשק ומומחית לתורת המיתוג; ועוד.

 

תנאי קבלה

 

מועמדים המעוניינים להתקבל ללימודי עיתונאות כלכלית בבר אילן, נדרשים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה בממוצע ציונים של 94 לפחות, כמו גם ציון 640 ומעלה בפסיכומטרי.

 

תעודה

 

סטודנטים המסיימים בהצלחה את לימודיהם זכאים לקבל תואר ראשון בתקשורת (לימודי כלכלה ועיתונאות) מטעם אוניברסיטת בר אילן ברמת גן. המתקבלים למסלול המואץ לתעודת הוראה, זכאים לקבלה יחד עם התואר הראשון.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר אילן

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר אילן

ssssssssss

פורום לימודי תקשורת

תכנית לימודי תואר ראשון בתקשורת
קרן נועם
ללא תגובה
לימודי ערב לתואר בתקשורת
שחר תבור
1 תגובות
קורס עריכת וידיאו ועיצוב מוזיקה
שיראל
1 תגובות
לימודי צילום ועריכת וידאו
שרון
1 תגובות
דו חוגי בתקשורת ומנהל עסקים
רות
1 תגובות
תנאי קבלה והתמחויות בתחום התקשורת
רפאל וידל
2 תגובות
לימודי תקשורת לבנות בלבד
שילת אורם
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,956 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין658 חוות דעת

  • 4.0

    המרכז האקדמי לב1,451 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב966 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר בתקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לעיתים באופן תאורטי ולעיתים באופן מעשי, תחום המשיק לערוצי התקשורת הדיגיטלית והפרסום לצד עיתונאות, רדיו, טלוויזיה ועד שיווק.
מהעוסקים בתחום התקשורת נדרשת יכולת אנליטית לוגית, יכולת מילולית (בכתב ובע"פ) ברמה גבוהה. ידיעת שפה זרה אחת או יותר ברמה טובה מהווה יתרון.
תחומי העניין של העוסקים בתקשורת הינם רבים ומגוונים אך כוללים בעיקר עניין בתחומי חברה, תרבות ואומנות, לעיתים מופיע גם התחום העסקי בפרופיל המתעניינים בתקשורת.
תכונות האישיות – פתיחות בין אישית ויכולת יצירת קשר בקלות, רגישות, יצירתיות, עצמאות. תכונות כמו בטחון עצמי, יכולת עמידה מול קהל, כריזמה, אחריות וגמישות מחשבתית מהווה יתרון.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
Whatsapp Whatsapp