רוצה פרטים על עיצוב ואמנות לדתיים ולחרדים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים בתחום האמנות והעיצוב למגזר הדתי והחרדי

רוצה לדעת על עיצוב ואמנות לדתיים ולחרדים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי עיצוב ואמנות לחרדים ולדתיים


בצלאל בן אורי היה האמן הראשון המוזכר בתנ"ך, הוא נבחר לבנות את המשכן וגילה כוחות יצירתיים בהקמתו, תוך צירוף אותיות שנמסרו לו מן השמיים. דמותו נתפסת כאב טיפוס של האמן והיא מייצגת את העיבוד הנפשי שחווה האמן מן המחשבה אל הפועל. בית הספר לאמנות בצלאל נקרא על שמו ודמותו מופיעה בסיפור "עגונות" של ש"י עגנון, והיא מעוצבת בדמות האמן האידיאלי.

 

למה לדתיים ללמוד אמנות?


התנ"ך מלא בדימויים עשירים ובדמיון פורה, אך עם זאת עם השנים הפכה הספרות היהודית לאפרורית ויבשה. סטודנטים לאמנות במסלול לדתיים וחרדים יכולים להחיות את הדימויים היהודיים ואת הביטויים הקדומים ולתת להם פרשנות עכשווית ואישית. האמנות משקפת את עולמם הפנימי של יוצריה, את התפיסה הייחודית והאמונות. היא משקפת גם את אורח החיים במגזר הדתי ומאפשרת לטפל בסוגיות מהותיות המעסיקות את הציבור הדתי, ולשתף אותן עם הקהל הרחב.


הלימודים מיועדים לאנשים המעוניינים להשתלב בשיח התרבותי כאמנים בארץ ובעולם ולאנשים שרוצים לעסוק בהוראת האמנות במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות. אין זה סוד כי אמנים בארץ אינם מרווחים הרבה כסף, ואף לעיתים נקלעים לקשיים כלכליים, אך עם זאת כיום מוצעים המון מקצועות אמנותיים המאפשרים להתפרנס בכבוד, כמו: צילום אירועים, עיצוב גרפי, עיצוב אתרים, עריכת וידאו ועוד מקצועות רבים מעולם העיצוב.

 

ללמוד עיצוב ואמנות עם חילוניים


סטודנט לתואר שני בקולנוע באוניברסיטת תל אביב, מספר כי הוא נחשב ל"חריג", בין הסטודנטים החילוניים במסלול. הוא מתאר חוויה עשירה ומלאה ומציג את היתרונות והחסרונות בלימודים בחברה החילונית. לדבריו, מצד אחד הוא לא הרגיש בנוח להתבטא בחופשיות, בנושאים "בוערים" כמו פוליטיקה וכיבוש, ומצד שני ההבעה האמנותית שלו היתה מקורית וייחודית וחבריו לכיתה הסתקרנו לשמוע את דעותיו.


תכניות באמנות לדתיים


הסטודנטים במסלולים המגוונים נחשפים לעולם האמנות העכשווי ומגבשים שפה וסגנון ייחודים להם, תוך שמירה על הזהות היהודית וחיבור למקורות, ועם נגישות לשפה האוניברסאלית של התרבות. על מנת להיפתח לגישות שונות ולא להיסגר רק בעולם הדתי, סגל המרצים מורכב ממורים דתיים וחילוניים והתכנים התיאורטיים והמעשיים מונחים על ידי אמנים מובילים מסגנונות שונים, בעלי ניסיון עשיר בעשייה ובהוראה.

 


מסלולי הלימוד פתוחים גם לסטודנטים חילוניים המעוניינים ללמוד אמנות באווירה תורנית ולספוג את השראתם מהעולם היהודי. במהלך ההכשרה הסטודנטים נחשפים לזרמים מרכזיים ושוליים בעולם האמנות, הם יוצאים לסיורים מודרכים במוזיאונים ובגלריות ונפגשים עם אמנים, אוצרים, בעלי גלריות ומבקרי אמנות.

 


מוסדות הלימוד לדתיים וחרדים

אספקלריא - תיאטרון אספקלריא מקיים מסלול תלת שנתי ללימודי משחק, המתנהל בקבוצות נפרדות לנשים וגברים ולצידו קורסים למתחילים ולמתקדמים, מסלול ליצנות רפואית, לימודי מחזאות, אימפרוביזציה ועוד. בוגרי המסלול יוכלו להשתלב בהצגות ובפעילויותיו השונות של התיאטרון.


מרכז ההדרכה פרוג (בני ברק) - המרכז מציע הכשרה תיאורטית ומעשית בתחומים הבאים: עיצוב פנים, עיצוב גרפי, צילום, בניית אתרים, אנימציה, עריכת וידאו, פרסום, פוטושופ ועימוד. הלימודים מוכרים על ידי משרד התמ"ת ומעניקים למשתתפים מיומנויות טכניות לצד פיתוח חשיבה מקורית וייחודית.


המרכז החרדי להכשרה מקצועית - במוסד ניתן ללמוד במסלולים הבאים: הנדסאי אדריכלות, הנדסאי עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, עיצוב גרפי, עיצוב אתרים ופרסום. במרכז שומרים על מקצועיות ואיכות ומקפידים על אוירה תורנית. קיימים סניפים: בירושלים, בית שמש, בני ברק, מודיעין עילית, חיפה ואשדוד.


פרדס – בית הספר הגבוה לאמנות (גבעת וושינגטון) - מאפשר להשתתף בתכנית בת ארבע שנים בתחומי האמנות. במוסד קיימות סדנאות יצירה בעלות ציוד מתקדם והסטודנטים זוכים ללווי אישי ונהנים ממפגש עם אמנים מובילים. בנוסף מוצעים מעונות בקמפוס במחיר מוזל, יחד עם הסטודנטים של “מזמור”, המגורים המשותפים מתקיימים באווירה של כפר אמנים.


מזמור - בית ספר גבוה למוזיקה (גבעת וושינגטון) - מציע הכשרה תיאורטית ומעשית בנגינה, הלחנה ועיבוד בסגנונות שונים ומגוונים תוך הקפדה על איכות של אתיקה ואסתטיקה.


מכללת אמונה – בית הספר לאמנויות (ירושלים) - מציעה מסלול לתואר ראשון בלימודי חינוך עם התמחות באמנות, עיצוב גרפי ותיאטרון, לצד העמקה בלימודי יהדות.


מעלה – בית הספר לטלוויזיה לקולנוע ולאמנויות (ירושלים) - לבית הספר "מעלה" שלוחה לציבור החרדי, מדובר על שלוחה נפרדת לנשים חרדיות, שבה הן יכולות ללמוד במסלול לימודי תעודה בתחום הקולנוע, הכולל התמחות בתחומים כגון צילום, בימוי, כתיבה, הפקה, ועריכה. משך הלימודים שנתיים.


אשת חיל – המכללה החרדית ללימודי אומנות (בני ברק) - המכללה מוכרת על ידי משרד החינוך ומציעה סדנאות וקורסים בתחומים שונים כגון: עיצוב קירות ותפאורות, אמנות התבליט וגם הכשרות להדרכת אמנויות.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על עיצוב ואמנות לדתיים ולחרדים?

רוצה לדעת יותר על עיצוב ואמנות לדתיים ולחרדים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי מדעי המחשב - מסלול לחרדים
האם בית המורה בבני ברק מוכר במשרד החינוך?
בית המורה בבני ברק
מה ההבדל בין תואר MED ל MA?
חוות דעת על מכללת בית רבקה בכפר חבד
לימודי פסיכודרמה לתואר ראשון במלכות
האם יש לימודי פיזיותרפיה במסגרת חרדית?