בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מכללות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על סם שפיגל - לימודי קולנוע וטלוויזיה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה בירושלים

 

בקדמת המסך

 

מאז שנוצר, תחום הקולנוע הוא אחד התחומים המעניינים ביותר והמבוקשים ביותר ללימוד מבין האמנויות השונות; ככל שחולפות השנים ועם התפתחות הטכנולוגיה והפיכתו של העולם לכפר גלובלי, תחום הקולנוע תופש יותר ויותר כיוונים ואפשרויות – טכנולוגיות ואחרות – והופך למקצועי ולמבוקש ביותר. יחד איתו, בעשורים האחרונים התפתח אף תחום הטלוויזיה, ובמקרים רבים הם תחומים משלימים או מקבילים. במרבית מוסדות הלימוד המכשירים סטודנטים בתחום הקולנוע – עושים זאת בד בבד עם הכשרה בתחומי העשייה האמנותית לטלוויזיה – שכן כיום הם חופפים במידה רבה. אחד מבתי הספר המובילים והידועים בתחומים אלה הוא בית הספר סם שפיגל בירושלים.

 

בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים הוא אחד מבתי הספר הוותיקים והמובילים בארץ בתחום זה – והוא נחשב למקצועי במיוחד בכל הקשור בהכשרה המעשית ללימודי קולנוע וטלוויזיה. בית הספר, הקרוי על שמו של מפיק הקולנוע ההוליוודי הידוע, הוקם בשנת 1989 בירושלים כעמותה ללא מטרות רווח והוא שם לו למטרה להיות מרכז הכשרה מקצועי בתחום הקולנוע. מאז, הכשיר בית הספר בוגרים רבים הממלאים בפועל תפקידים מרכזיים בעולמות הטלוויזיה והקולנוע, והוא נחשב לאחד הטובים לא רק בארץ, אלא אף בעולם כולו; סם שפיגל זכה 15 פעם בפרס בית הספר הטוב ביותר לתחום הקולנוע, נערכו לו רטרוספקטיבות במדינות רבות ברחבי העולם, וסרטיהם של בוגריו זכו במאות פרסים בין-לאומיים.

 

על הלימודים – ייחודיותו של בית הספר

 

סם שפיגל ידוע במקצועיותו ובשיטות העבודה הייחודיות לו, כמו גם בקושי להתקבל לשורותיו כתלמיד מן המניין – ועל כל אלה נשענים חלק מיוקרתו ומן המוניטין שלו. בית הספר מקבל מספר מצומצם של תלמידים בכל שנה, שכן הגישה העומדת בבסיס תפישתו היא כי יש לקבל את המתאימים ביותר לתחום – כך שצוות המורים יוכל להשקיע בהם ולהכשירם בליווי צמוד בכל הדרוש להפכם לאנשי מקצוע מובילים בתחום.

 

תכנית הלימודים בבית הספר מבוססת על שיטות ייחודיות שפותחו בו במהלך שנות פעילותו, וביניהן גישות מקוריות לז'אנרים שונים בתחום הקולנוע והטלוויזיה. כך, תכנית הלימודים המלאה היא עמוסה ואינטנסיבית, והיא כוללת לימודים תיאורטיים רבים, והתנסות מעשית ענפה בכל תחומי הקולנוע. הלימודים כוללים השתתפות סדנאית ולימוד מתוך חקירה ומתוך ניסיון, כך שהסטודנטים מחויבים להשתתף במספר רב של פרויקטים, בתפקידים שונים, במהלך שנות הלימודים – וכמובן, תחת הדרכה והנחייה של הצוות המקצועי, כדי לאפשר לימוד והפקת לקחים מקצועיים ומסקנות במהלך התהליכים השונים.

 

על תכניות הלימודים

 

בית הספר מציע שלוש תכניות לימודים מרכזיות:

 

  • לימודים במסלול המלא – לימודים אלה נמשכים כארבע שנים והם מכשירים את הלומדים בהם בכל תחומי העשייה הקולנועית והטלוויזיונית. כך, מי שלומד במסלול המלא זוכה בעצם להכיר ולהתנסות ואף להתמקצע בכל ענפיה של התעשייה הזו – החל מהפקה, דרך צילום, המשך בבימוי ובתסריטאות ועוד. מסלול זה מאפשר לסטודנט להכיר את מלוא הספקטרום של העולם הקולנועי מבחינה מקצועית, ותוך כדי הלימודים וההתנסות – לגלות מתוך ניסיון מה מתאים לו, באיזה תחום הוא הכי טוב, ולאן הוא מבקש להמשיך את דרכו המקצועית.

 

  • מגמת הפקה יוזמת – הלימודים במסלול זה נמשכים כשלוש שנים, והם כוללים במקרים רבים חפיפה בינם ובין הלימודים במסלול המלא. עם זאת, במסלול זה הדגש הוא כמובן על הפקה קולנועית ועל כל הכרוך בה כיום, והיא נועדה להכשיר מפיקים מוכשרים ומקצוענים בתחומי הטלוויזיה והקולנוע כמו גם עורכי תוכן, מנהלי בתי ספר בתחום, מנהלי ערוצי טלוויזיה וכדומה.

 

  • מגמת תסריטאות – מסלול זה נפרש על פני שנתיים בלבד והוא מתמקד בתחום הכתיבה התסריטאית. כך, לימודי תסריטאות כוללים סדנאות כתיבה רבות ובאוריינטציה מובהקת על תחום הכתיבה הקולנועית – התסריטאות – כתחום ייחודי שיש ללמוד אותו בנפרד.

 

עוד על תכניות הלימודים

 

בתחילתה של כל שנת לימודים, השבועיים הראשונים מיועדים ומיוחדים למרתון של סרטים ולשמיעת מגוון הרצאות בתחומים שונים, השייכים לכלל אוכלוסיית בית הספר על מסלוליה השונים; רק לאחר שבועיים אלה, עוברים התלמידים ללמוד בהתאם לתכנית הלימודים המסודרת של מגמת הלימוד שלהם. בנוסף, תכנית הלימודים בסם שפיגל מתעדכנת ומתחדשת כל העת, וצוות המורים כולל אנשים מן השורה הראשונה בתחום העשייה הקולנועית בארץ, כאלה העוסקים בפועל בתחום ולכן אף מעודכנים בנעשה בו ומלמדים מתוך ניסיונם ומתוך המתרחש בו בשטח בכל זמן. כמו כן, תכנית הלימודים כוללת מפגשים מעשיים, סדנאות אמן והרצאות עם אנשי מקצוע מתחומי הקולנוע והטלוויזיה השונים – אנשים מובילים בתחומם. כמובן שתכנית הלימודים כוללת הגשת פרויקט גמר מעשי על ידי כל אחד מן התלמידים בשנה האחרונה ללימודיו, ובתחום הלימודים המסוים שלו.

 

תהליך הקבלה למגמות השונות

 

בכל המגמות, תהליך הקבלה הוא מורכב ורב שלבים, והוא כולל הגשת טפסי הרשמה והכנת מבחני בית שאותם מגיש המועמד לבית הספר, ולאחר מכן – את שני השלבים הבאים: השלב הראשון הוא מבחני מיון הנערכים בבית הספר עצמו והם משתנים ממועד אחד לאחר, והשלב הבא אחריו – בהתחשב במעבר של מבחני המיון – הוא שלב הריאיון האישי, בפני ועדה בית ספרית. התנאים לקבלה כוללים אף התחשבות ניכרת בניסיון קודם בתחום הלימודים המבוקש או בתחומי הקולנוע והטלוויזיה בכלל וכך, המועמדים מביאים עמם לבחינות בבית הספר עבודות קודמות המעידות על ניסיונם בתחום.

 

בית הספר מקיים ימים פתוחים בתאריכים קבועים מראש בכל שנה, לכל אחת ממגמות הלימוד, ויש להירשם לימים אלה. בנוסף, ההרשמה ללימודים מתחילה בכל שנה בחודש אוקטובר והיא נמשכת עד חודש יוני.

 

שכר לימוד ועוד

 

שכר הלימוד הקבוע כרגע למסלולי הלימוד המלאים יותר – המסלול המלא וכן מסלול הפקה – הוא 16,000 ₪ לשנה, ואילו במסלול תסריטאות – שכר הלימוד עומד על כ – 13,000 ₪ לשנת לימודים. לסכומים אלה יש להוסיף את דמי ההרשמה וכן סכומים נוספים שהסטודנטים מתבקשים לשלם במהלך שנות הלימודים – כגון הרשמה לסינמטק, ספרי לימוד, השתתפות באירועים שונים ועוד. עם זאת, שכר לימוד זה משתנה מעט משנה לשנה ולכן יש לבדקו מול בית הספר בעת ההרשמה במועד המבוקש.

 

כדאי לדעת כי סם שפיגל מייחד מספר מסוים של מלגות מדי שנה – מסוגים שונים, ובתרומתן של קרנות שונות ושל ארגונים שונים. את התנאים לזכאות למלגות השונות יש לבדוק בבית הספר. זאת ועוד, שירות נוסף שמעניק בית הספר הוא שירות של טיפול וליווי פסיכולוגי לתלמידיו, בשיתוף שירותי הייעוץ לסטודנט של האוניברסיטה העברית; שירות זה מוצע לכל הסטודנטים בסבסוד ניכר של בית הספר.

 

לסיכום

 

בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים הוא אחד מבתי הספר המובילים, המקצועיים והידועים בתחומו – בארץ ובעולם; בית הספר זוכה בפרסים רבים וכך גם עבודות בוגריו, והאחרונים זוכים להשתלב בקלות במקצועות ובענפים השונים בתחומי הקולנוע והטלוויזיה. בשנים האחרונות פתח בית הספר ערוץ טלוויזיה אינטרנטי עצמאי משלו, הגביר והרחיב את פעילותו ואת מעורבותו הבין-לאומית בענפים אלה ואף הקים שני אולמות חדשים במתחם בית הספר עצמו – ועוד היד נטויה. תכניות הלימודים המוצעות בו נועדו להכשרה מעמיקה ומקיפה של הסטודנטים והן מתעדכנות ומשתנות כל העת, בהתאם להתרחשויות בתחום ולצעידה בד בבד עם המתרחש בעולם הרחב בענפי הקולנוע והטלוויזיה. כך, בוגרי בית הספר סם שפיגל זוכים לכל ההכשרה הנדרשת להם כדי לצאת לענפי התעשייה בתחומים משתנים ונדרשים אלה ולהתברג בהם בקלות ומתוך מקצועיות ניכרת – וניתן לומר כי הם, ועבודותיהם – בהחלט ממוקמים בקדמת המסך.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
חוות דעת של סטודנטים על סם שפיגל - לימודי קולנוע וטלוויזיה
התקבלו 3 דירוגיםבציון ממוצע: 4.7 מתוך 5
18/09/2017
5/ 4

סם שפיגל - לימודי קולנוע וטלוויזיה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

עוד לא התחלתי את שנת הלימדוים אז זה בעיה להגיד מה אני אוהבת או לא אוהבת במוסד הלימודים אבל אני צריכה קרא עוד...

על הקמפוס

סם שפיגל הוא בית הספר לקולנוע מספר 1 בארץ וזוכה תחרויות גם בחו"ל. לימודים ברמה הגבוה ביותר.

טיפים

להתחיל את מבחני הבית ברגע שנותנים לך אותם. לא לחפף. להיות כנה ואמיתי בכתיבה שלך. להתייעץ עם אנשים מה קרא עוד...

07/09/2017
5/ 5

סם שפיגל - לימודי קולנוע וטלוויזיה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מורים טובים, משמעת ורצינות, הכוונה ועדכניות מבחינת בית הספר שמבין את המדיה המשתנה.

על הקמפוס

אני מאד מרוצה ממסגרת הלימודים הזו, היא מאפשרת לי לקיים חיים מעבר לה, זה היה קריטריון מאד משמעותי מבח קרא עוד...

טיפים

לקחת ברצינות את הלימודים, לפנות להם את הזמן שצריך, מדובר במסגרת יותר תובענית ממה שנדמה בהתחלה וכדאי  קרא עוד...

20/07/2014
5/ 5

סם שפיגל - לימודי קולנוע וטלוויזיה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את המקצוענות, היחס האישי והתובענות הבלתי מתפשרת של המורים אשר מביאה להישגים אצל התלמידים.

על הקמפוס

ביה"ס הינו מוסד לימודים אשר מעמיד על נס את הצלחת תלמידיו, לכן, מעניק להם את התנאים המירביים להצלחה.  קרא עוד...

טיפים

אם ברצונכם ללמוד קולנוע וטלויזיה, סם-שפיגל הוא המקום בשבילכם. יש לשים לב כי הלימודים מקנים תעודת בוג קרא עוד...


לכל חוות הדעת