לימודי תואר שני בניהול מערכות חינוך במכללת אורנים

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על ניהול מערכות חינוך לתואר שני - אורנים.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורנים
 
הקהילה איתך
 
התכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורנים היא תכנית שבה מכשירים מנהלי בתי ספר ובעלי תפקידים ניהוליים נוספים במערכת החינוך, בתחומי הפדגוגיה וההערכה. במסגרת המסלול מכשירים את הסטודנטים לפיתוח החשיבה המערכתית, מתוך הבנה של כלים חינוכיים מהיבטים שונים ומתוך ראיית הובלת הארגון, ופריצות הדרך הדרושות לו, כמוקד העשייה החינוכית ניהולית.
 
תכנית הלימודים
 
הלימודים במסלול לתואר שני בניהול מערכות חינוך מורכבים משיעורי יסוד, שיעורי חובה, שיעורי ליבה, ופרק התמחות בניהול בתי ספר ומוסדות חינוך או בניהול פדגוגי והערכה בחינוך. במהלך הלימודים הסטודנטים מקבלים כלים לבנייה של תכניות מערכתיות בית ספריות הבנויות על מנהיגות, שמטרתן לקשור ולחבר בין גורמי הפעילות השונים בבית הספר, ובין התהליכים השונים הכלולים בו. לצורך כך, הם לומדים כיצד רואים את החלקים ואת השלם, ואיך משלבים ביניהם בראייה הוליסטית שבה כל החלקים תומכים אלה באלה.
 
הסטודנטים לומדים לפתח, לשם כך, את זהותם המקצועית כמנהיגים ומובילים חינוכיים, משפיעים ומחויבים לפיתוח ולקידום המוסד החינוכי. הם מרחיבים את הידע התיאורטי שלמדו בתואר הראשון, מתוך התמקדות במתודולוגיות חינוכיות ומחקריות. הם לומדים כיצד מממשים מטרות, ואיך מפתחים את יכולות התקשורת האפקטיבית שלהם ואת יכולת קבלת ההחלטות. נוסף על כך, הם לומדים כיצד לאפשר לארגון לתפקד כארגון יעיל ומתפתח, מתוך עבודת צוות נכונה. תכנים נוספים שבהם עוסקים במסלול זה הם הכלה ושוויון בחינוך, הובלת שינויים בקהילה ועוד.
 
מתכונת הלימוד
 
במסגרת הלימודים במסלול זה לתואר שני בחינוך נדרשים הסטודנטים להגיש שתי עבודות סמינריוניות יישומיות, ולהשתתף בתהליך של התנסות שטח, הנערך בקבוצות למידה בתחומים הבאים: ארגון בית הספר, סביבת לימודים פיזית וטכנולוגית, פדגוגיה, והקשר שבין ההורים והקהילה ובין בית הספר. בתום הלימודים במסלול יש להגיש עבודת גמר יישומית – סמינריונית או מורחבת.
 
היקף הלימודים
 
התכנית נפרשת על פני שנתיים. במקרים מסוימים תיתכן פרישה על פני שלוש שנים. הלימודים מתקיימים במתכונת של יום אחד מלא בשבוע, בצירוף קורסים הנלמדים באמצעות האינטרנט. בבית הספר מציינים, כי קיימים קורסים שבהם ניתן ללמוד גם בימי שישי.
 
בראש התכנית
 
בראש התכנית לתואר שני בניהול מערכות חינוך במכללת אורנים עומד ד"ר איציק גונן, בעל דוקטורט בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. בין המומחיות המקצועיות והאקדמיות שלו נמצאים גם תחומים כמנהיגות בחינוך, מנהיגות קהילתית, פיתוח ובנייה של צוותים, תרבות ארגונית ועוד.
 
נושאי הלימוד
 
  • מנהיגות נשים בחינוך
  • הדרה בחינוך
  • הערכת תכניות בחינוך
  • למידה ארגונית
  • חדשנות ויזמות בחינוך
  • תורת הארגונים
  • קונפליקטים בארגוני חינוך
  • תיאוריות במנהיגות
  • ניהול בחינוך הבלתי פורמלי
  • הערכה בית ספרית
  • דילמות בתקשוב בבתי הספר
  • כלכלת חינוך ויישומה
  • תהליכי שינוי במערכת החינוך
  • קליטת מורים חדשים     
  • מנהיגות חינוכית במעגלים מערכתיים
  • ועוד
  • ניהול בתי ספר בסביבה רב תרבותית     
 
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
הלימודים בתכנית זו מתאימים לאנשי חינוך מן המערכות הפורמליות והבלתי פורמליות, שמבקשים לנהל מוסדות חינוך בפועל. לצורך הקבלה לתכנית, על המועמדים להיות בעלי תואר ראשון בממוצע מינימלי של 80, כאשר בעלי ממוצע 85 ומעלה יזכו לעדיפות בעת הקבלה. בנוסף, על המועמדים להיות בעלי תעודת הוראה, וניסיון מעשי של חמש שנים לפחות בעבודה חינוכית. כמו כן, הם נדרשים לעבור בהצלחה ריאיון קבלה אישי ולהציג ידע באנגלית ברמת "מתקדמים 2" לפחות.
 
אפשרויות התעסוקה
 
עם תום הלימודים בתכנית זו יזכו בוגריה בתואר שני M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך. כך, הם יוכלו להשתלב בניהול של בתי ספר ושל מוסדות חינוכיים מכל הסוגים, בכל גווני הקשת החינוכית, ובכלל זה מוסדות לחינוך בלתי פורמלי.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורנים - המכללה האקדמית לחינוך

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים

חוות דעת של סטודנטים על ניהול מערכות חינוך לתואר שני - אורנים

התקבלו 3 דירוגיםבציון ממוצע: 4.3 מתוך 5

מכללת אורנים
15/12/2018

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהב שאורנים הינו מוסד קטן ומשפחתי כך שהמרצים יכולים לתת יחס אישי לכל סטודנט. אני אוהבת את הטבע  קרא עוד...

על הקמפוס

חלק שלילי ביותר הוא כי השנה נסגרו כל הקפיטריות בקמפוס ונשארה רק קפיטריה אחת עם היצא מאוד מאוד עלוב.  קרא עוד...

טיפים

אני לומד בתואר בשני ונשארתי במשרה מלאה בעבודה כדי לממן את משפחתי אך הדבר מאוד מאוד מאוד קשה ואינטנסי קרא עוד...

מכללת אורנים
23/11/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

ההליכה .ישנה הרבה הליכה בין המבנים השונים בתוך הקמפוס. החנייה גם כן מאוד רחוקה ומפחידה

על הקמפוס

קמפוס ירוק.אך יש הרבה הליכה שמעיקה . המבני ללא מעליות וזה מאוד קשה

טיפים

ללמוד טוב .ולהשקיע.מי שניתנה לו הזדמנות ללמוד ולהכיר דברים חדשים כבר הרוויח


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

עיסוק בייעוץ חינוכי מבלי לעשות תואר ראשון ושני
לין בטיש
ללא תגובה
הסבה לחינוך מיוחד או הוראת אנגלית?
חלפון מיכל
1 תגובות
הנחיות לקבלה לתואר שלישי בחינוך
יפעת
1 תגובות
ניתן להוציא תעודת הוראה ללא בגרות?
נטלי
1 תגובות
צריך תואר שני כדי לעסוק באבחון פסיכו דידקטי?
הילה
1 תגובות
חייבים שנת סטאז לקבלת תואר?
סתיו
1 תגובות
האם אני יכולה לעמוד בלימודי חינוך
Edi
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,884 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר685 חוות דעת

  • 4.1

    שנקר, המכללה להנדסה ולעיצוב687 חוות דעת

  • 4.1

    הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל547 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp