לימודי תואר שני בניהול מערכות חינוך באוניברסיטת בר אילן

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על ניהול מערכות חינוך לתואר שני - בר אילן.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


תואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך באוניברסיטת בר אילן
 
אנשי חזון בחינוך
 
תואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך באוניברסיטת בר אילן, הוא מסלול לימודים שבו מתמקדים בידע מן התחומים הפוליטיים, הכלכליים, המנהליים והפדגוגיים – לצורך הכשרת אנשי חינוך בכירים שמסוגלים להוביל מערכות מסוגים שונים. במסגרת הלימודים במסלול זה לתואר שני בחינוך, ניתן להתמחות בניהול מערכות חינוך בלתי פורמליות, או במינהל החינוך. מטרת הלימודים בשני נתיבי ההתמחות היא פיתוח המנהיגות החינוכית אצל הסטודנטים, ומתן כלים מעודכנים לשם כך, וכן פיתוח כלי המחקר והיישום החינוכיים, שבהם ישתמשו הבוגרים במסגרת תפקידים שונים.
 
התמחות במינהל החינוך
 
במסלול התמחות זה לתואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך ניתן ללמוד במסלול מחקרי (הכולל כתיבת תזה), בהיקף של 36 שעות סמסטריאליות, או במסלול עיוני (ללא תזה), בהיקף של 44 שעות סמסטריאליות.
 
במסגרת הלימודים במסלול זה מקבלים ידע מתחום ההתנהגות הארגונית במערכת החינוך, לומדים שיטות למדידה ולהערכה במוסדות חינוך, ומוכשרים לקבל החלטות בצורה מותאמת לארגונים חינוכיים, בהתחשב בכלל המרכיבים הקיימים בהם. כמו כן, הסטודנטים לומדים כיצד מפתחים מנהיגות בתוך המערכת עצמה, ואיך מקדמים יזמות בעת הדרכת צוותים. בנוסף, הם מכירים אסכולות שונות שבאמצעותן ניתן להביא את בית הספר למקום שבו הוא פועל כארגון אפקטיבי, לומדים כיצד מיישמים חזון ארגוני באופן מעשי באמצעות תכניות הלימודים ועוד.
 
התמחות בניהול מערכות חינוך בלתי פורמליות
 
במסלול זה מתמקדים הסטודנטים בשלושה נושאים מרכזיים: קהילה, חינוך נוער ומיומנויות ניהול. הלימודים מבוססים על מחקרים מעודכנים שנערכו בתחום החינוך הבלתי פורמלי – בארץ ובעולם כולו, ומתוכם מקבלים הסטודנטים כלים יישומיים אפקטיביים.
 
בתחום הניהול, הסטודנטים לומדים נושאים ככלכלת החינוך, פיתוח מנהלים והנחיית קבוצות. בתחום חינוך הנוער לומדים הסטודנטים להכיר את גורמי הסיכון הקיימים כיום בקרב הנוער בחברה הישראלית, לומדים כיצד מתמודדים עם נוער במצבי סיכון שונים, ואף כיצד מחנכים בימינו לדמוקרטיה ולערכים. בתחום הקהילה, הסטודנטים לומדים כיצד להתבונן בקשרים שבין חינוך וקהילה מנקודת מבט חברתית, איך בונים תכניות התערבות בחינוך, וכן כיצד יוצרים תכניות המותאמות לקהלי יעד שונים, כשביניהם גם הגיל השלישי, למשל.
 
במסגרת הלימודים במסלול זה מתנסים הסטודנטים בסדנאות מעשיות לפיתוח אישי ומקצועי, ומשתתפים בפרקטיקום בהנחיית קבוצות וניהול צוותים. ניתן ללמוד במסלול מחקרי, בהיקף של 32 שעות סמסטריאליות, או במסלול שאינו מחקרי, בהיקף של 42 שעות סמסטריאליות. הלימודים נפרשים על פני שנתיים, ומתקיימים במתכונת של יום לימודים אחד מרוכז וארוך בכל שבוע, בתוספת יום אחד בשעות אחר הצהריים והערב בלבד.
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
ללימודים במסלול לתואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך בבר אילן, יתקבלו מועמדים בעלי ממוצע של 80 לפחות בלימודי התואר הראשון. בחלק מן המקרים, ובדרך כלל בהיעדר תואר ראשון בחינוך, יידרשו הסטודנטים להשלים קורסים שונים כתנאי לקבלה בפועל ללימודי התואר השני. את קורסי ההשלמה יש לסיים בממוצע מינימלי של 85.
 
אפשרויות התעסוקה
 
בתום הלימודים לתואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך בבר אילן יוכלו הבוגרים להשתלב במחקר הקשור בתחומי מערכות חינוכיות והחינוך הבלתי פורמלי, ויוכלו להשתלב במגוון תפקידים בכירים במערכות החינוך השונות. בין השאר, הם יוכלו להוביל צוותים, לנהל מחלקות חינוכיות במוסדות שונים, להדריך מורים, לעסוק בהערכה או בפיקוח, ולהשתלב בניהול מערכות חינוך בלתי פורמליות בקיבוצים, בפנימיות, במתנ"סים ועוד. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר אילן

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר אילן

חוות דעת של סטודנטים על ניהול מערכות חינוך לתואר שני - בר אילן

התקבלו 4 דירוגיםבציון ממוצע: 4.0 מתוך 5

אוניברסיטת בר אילן
12/06/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת מאוד את המקצועיות, אווירה,אגודת הסטודנטים ואת רמת ההוראה.

על הקמפוס

קמפוס מצויין עם מרצים מעולים ותומכים והספק לימודי מצויין

טיפים

ממליצה בחום על המוסד האקדמי - אווירה תומכת ורמת הוראה גבוהה.

אוניברסיטת בר אילן
30/03/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהב: אנשים חברותיים, מזכירות רצינית, שירותים ממוחשבים נוחים. לא אוהב: חלק מהמרצים לא מקצועיים, הת קרא עוד...

על הקמפוס

אני לומד תואר שני בניהול מערכות חינוך בלתי פורמאליות. יש הרבה מרצים עם שם בינלאומי בתחומם והרבה מהמר קרא עוד...

טיפים

צריך לבוא בראש פתוח, אם הרצון הוא להצליח צריך לדעת שצריך להשקיע כדי לקבל ציונים גבוהים. רוב המחלקה ה קרא עוד...


לכל חוות הדעת

סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

מה חושבים הסטודנטים על אוניברסיטת בר אילן

באיזו מידה היה קשה להתקבל ללימודים?

דרג את מידת שביעות רצונך ממוסד הלימודים והמסלול

באיזו מידה עמד מוסד הלימודים במה שהבטיח לנרשמים?

באיזו מידה היית ממליצ/ה לחבריך ללמוד במוסד לימודים זה?

האם היית ממשיך/ה ללימודי המשך באותו מוסד לימודים?

באיזו מידה את/ה מרוצה מהקפיטריה בקמפוס?

באיזו מידה את/ה מרוצה מדרכי ההגעה/ מקומות חניה?

באיזו מידה את/ה מרוצה משירותי המזכירות של מוסד הלימודים?

עוד דברים שהסטודנטים מספרים על אוניברסיטת בר אילן

באיזו מידה מעבירים המרצים את החומר בצורה מעניינת ומובנת?
במידה סבירה 50
במידה רבה מאד 50
במידה והנך עובד/ת, האם תחום התעסוקה שלך קשור לתחום הלימודים שלך?
במידה מועטה מאד 100
האם לדעתך ניתן לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה במסלול בו הינך לומד?
במידה מועטה מאד 100
מהי רמת הקושי של הלימודים?
במידה סבירה 50
במידה רבה 50
עד כמה חברותיים הסטודנטים במסלול הלימודים?
במידה רבה מאד 100
עד כמה נותנים המרצים יחס אישי לתלמידים?
במידה סבירה 50
במידה רבה מאד 50

פורום לימודי חינוך

התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
חינוך מיוחד התמחות בלקות שמיעה
שיר
1 תגובות
פסיכולוגיה וחינוך או חינוך חד חוגי
דוד
1 תגובות
איך כדאי לתרגל את מקצוע החינוך אחרי עזיבת התחום?
יעל
1 תגובות
יעוץ חינוכי או חינוך מיוחד?
אמירה
1 תגובות
לימוד טיפול ללוקים באוטיזם
שיפאא קעדאן
1 תגובות
ביסוס עבודת גמר בחינוך על עבודות קודמות
דוד רבני
1 תגובות
הרחבת הסמכה למדעים ביסודי מהתמחות מקרא וספרות ליסודי
סיון
1 תגובות
קבלה לתואר שני בלקויות למידה ואבחון דידקטי
שורוק
1 תגובות
באיזה מוסדות בלתי פורמליים יכול לעבוד יועץ חינוכי?
אוריין
1 תגובות
הרחבת הסמכה לגאוגרפיה או אנגלית
שרה שמע
1 תגובות
הסבה מגננת למורה לכיתות א וב
חן שי
1 תגובות
איזה ענף בתחום החינוך כדי לי ללמוד?
שרה
1 תגובות
תעודת הוראה בשיטת ה PBL
שיר
1 תגובות
לימודים בתחום הטיפול בילדים - תעודה או תואר?
מירי
2 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,744 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת חיפה1,563 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין657 חוות דעת

  • 4.1

    הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל546 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה