תואר במערכות מידע במכללת עמק יזרעאל

שירות אישי - צור קשר
תואר במערכות מידע במכללת עמק יזרעאל

לימודי מערכות מידע B.Sc בעמק יזרעאל

 

מערכת המידע הינה מנגנון המסייע לקבל החלטות בצורה בהירה יותר במסגרת העבודה באירגון. מדובר במערכת ממוחשבת, בעזרתה מבצעים תהליכי תיכנון, ניתוח, פיקוח ובקרה של גורמים שונים באירגון כגון ניהול הכספים, ניהול המשאב האנושי ועוד.

 באמצעות המערכת ניתן לשפר את התנהלות האירגון, ובראש ובראשונה, את תפוקתו. פעולתה של המערכת מתבצעת על ידי המנהל המתפעל אותה (באמצעות דו"חות והתראות שהיא מפיקה), או באמצעות פעולות אוטומטיות מוגדרות מראש.

 

בחוג למערכות מידע באקדמית עמק יזרעאל ניתן ללמוד לתואר ראשון B.Sc, אשר מכשיר את הסטודנטים להשתלבות בתעסוקה בענף זה ולהמשך ללימודים מתקדמים. התכנית כוללת מגוון קורסים בתחומים כגון מדעי הנתונים, אפיון ופיתוח מערכות מידע, סייבר, ועוד.


תחום טכנולוגיות המידע הוא כיום אחד המקצועות המבוקשים בשוק התעסוקה. טכנולוגיות אלו קיימות בכל רבדי חיינו, והן ממומשות במגוון של פלטפורמות מחשוב.
 

תוכנית הלימודים

 

הלימודים מכינים את הסטודנטים לתעסוקה בתחום טכנולוגיות המידע. זהו תחום המחייב כישורים רב תחומיים לרבות ידע בטכנולוגיה, היכרות עם מתודולוגיות פיתוח מערכות המידע, ידע בניהול ארגונים והסביבה הכלכלית, ועוד. כמו כן, נחוצים כישורי יזמות ויצירתיות, הרלוונטיים לסביבת העבודה של ימינו.

 

התמחויות

 

  • Data Science – בהתמחות זו מכשירים אנשי מקצוע לפיתוח מערכות מידע המבוססות על ניתוח ועיבוד נתונים. הקורסים כוללים נושאים כגון למידה עמוקה, פיתוח בשפת פייתון, למידת מכונה, ויזואליזציה ובינה עסקית, מסדי נתונים, ועוד.
  • טכנולוגיות תוכנה – במסלול ההתמחות בטכנולוגיות תוכנה מכשירים את הסטודנטים להשתלבות בתעשיית התוכנה המקומית והעולמית, הסטודנטים לומדים תכנות מתקדם בשפות פייתון וג'אווה. כמו כן, נלמדים נושאים כגון תקשורת מחשבים, מערכות מבוזרות, טכנולוגיות אינטרנט, עיצוב ממש משתמש, סייבר ואבטחת מידע, ועוד.
     

התנסות מעשית


במהלך הלימודים משולבים תכנים חווייתיים ופרקטיים. בשנה ג' עורכים הסטודנטים פרויקט גמר, שבו הם מפתחים מערכת מידע או תוכנה.


כמו כן, מתקיים "פרויקט המתמחים", שבו משתלבים בחברות טכנולוגיות ומסחריות למשך שנה, בתפקידים שונים בענף מערכות המידע. מתקיימות גם סדנאות להכנה לשוק התעסוקה ולפיתוח של מיומנויות החשובות בארגונים.


מעבדת סייבר


במסגרת מקצועות הבחירה בתואר, הסטודנטים לוקחים חלק במעבדת סייבר, שבה מתנסים באופן מעשי במגוון נושאים רלוונטיים כגון הגנה מפני מתקפות סייבר, בדיקות חדירה לארגון, הגנה מפני הרצת קוד לא מורשה, ונושאים מבוקשים נוספים.

 

 

תנאי קבלה

 

  • תעודת בגרות מלאה.
  • מעבר הבחינה הפסיכומטרית.
  • בבחינת המועמדים יבחרו בעלי שיקלולי הציונים הגבוהים ביותר.

 

אפשרויות תעסוקה

 

הבוגרים יכולים להשתלב במגוון רחב של עסקים וארגונים, הן בתחום ההייטק והן בענפים נוספים כגון קמעונאות, בריאות, ועוד. הם רוכשים כלים וידע המאפשרים השתלבות בארגונים גדולים כגון אמזון וגוגל, וכן באפשרותם להשתלב בחברות סטארט אפ טכנולוגיות. מטרתם היא הפקת תובנות מנתונים באמצעות ניתוח תובנות על ידי הטמעה של אלגוריתמי מדע הנתונים במערכות המפותחות.


מדובר על מקצוע מבוקש במיוחד, המאפשר תעסוקה גם בתום תואר ראשון. הכישורים הפרקטיים והמשלימים והחשיפה לשטח יכולים לסייע לסטודנטים בהשתלבות בשוק התעסוקה.

שכר לימוד ומלגות

 

שכר הלימוד במכללה האקדמית עמק יזרעאל הינו שכר לימוד אוניברסיטאי, המתוקצב על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

 

המכללה מציעה שלושה סוגי מלגות: מלגות הצטיינות, מלגות סיוע דיקן ומלגות לעידוד מעורבות חברתית. כמו כן, ניתן להגיש בקשה למלגות מעורבות חברתית, מלגות לחיילים משוחררים ולמלגות לסיוע כלכלי.

 

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית עמק יזרעאל
חוות דעת של סטודנטים על לימודי מערכות מידע - עמק יזרעאל
התקבלו 26 דירוגיםבציון ממוצע: 3.6 מתוך 5
רותם

רותם

01/09/2019
5/ 4

המכללה האקדמית עמק יזרעאל

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהב את היחס לסטודנט

על הקמפוס

בגדול אווירה טובה, מרצים נחמדים ואכפתיים

טיפים

הכי חשוב זה ניסיון תעסוקתי

שיר

שיר

26/11/2018
5/ 4

המכללה האקדמית עמק יזרעאל

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את האוירה הכללית בקמפוס. אנשים טובים. אני לא אוהבת את האפשרויות תשלום למכללה , מצפים מאי קרא עוד...

על הקמפוס

עמק יזרעאל מקום נחמד , ספציפית החוג שאני לומדת בו קצת מנותק משאר החוגים כי רובם קשורים למדעי הרוח.  קרא עוד...

טיפים

להגיע מוכנים מנטלית לתואר ,בלי לחץ. ואם אפשר לחסוך קצת לפני כסף כדי שיקל על השנה הראשונה.

זכריא

זכריא

05/11/2018
5/ 3

המכללה האקדמית עמק יזרעאל

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

המרצים מתיחסים לכל הסטודנטים ומקום המכללה קרוב על הבית שלי מקום גדול ולא קשה לגיע לו

על הקמפוס

מקום טוב וגדול נקי יש אבטחה בכל המכללה וחניון גדול ויש חניון פנימי וחניון מחוץ השער נקי כל זמן

טיפים

מקום יפה ויחס טוב לסטודנטים חדשים עוזרים לסטודנטים בכל דבר נותנים שוערי עזר למי ישלו קושי בתחום מוענ קרא עוד...


לכל חוות הדעת