לימודי חינוך במכללת עמק יזרעאל

לימודי חינוך במכללת עמק יזרעאל

תואר ראשון בחינוך במכללה האקדמית עמק יזרעאל

 

הלימודים בחוג לחינוך במכללה האקדמית עמק יזרעאל מעניקים לסטודנטים הכשרה תיאורטית ומעשית בתחום חשוב מאוד בחברה הישראלית, תחום אשר יש לו השפעה גדולה על עתידנו.

 

הלימודים מכשירים את הסטודנטים לעבוד כמורים וכבעלי תפקידים נוספים במערכת החינוך, אך לא פחות חשוב, נותנים להם גם ידע חשוב בחינוך אשר יעזור להם בחייהם הפרטיים. וכאזרחים מעורבים. במסגרת תכנית הלימודים יעסקו הסטודנטים בלימוד של התיאוריות ושיטות המחקר המתקדמות ביותר בתחום, ויפתחו חשיבה מדעית מודרנית ותפיסה חינוכית המתאימה למאה העשרים ואחת.


מה לומדים?

 

בחוג לחינוך מקנים לסטודנטים השכלה אקדמית מקיפה ומיומנויות לעשייה חינוכית משמעותית. הלימודים מכינים את הסטודנטים לאופי האינטר דיסציפלינרי של המקצוע, המשלב ענפים שונים ובהם פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה, לימודי ילדים, ועוד. התכנית משלבת בין לימוד עיוני, למידה חווייתית, והתנסות אישית.


בין מטרות הלימודים לפתח חשיבה רציונלית וביקורתית, תוך בחינת אידיאולוגיות, תיאוריות, ערכים, ותפיסות חינוכיות. כמו כן, הלימודים שואפים לטפח ריבוי של אינטליגנציות בחינוך, תוך למידה של גישות יצירתיות וטיפוליות. הלימודים חושפים את הסטודנטים לסוגים שונים של מערכות חינוכיות לרבות דמוקרטי, לא פורמלי, ועוד.
 

התמחויות


במהלך לימודיהם, הסטודנטים יכולים לבחור התמחות אחת מבין שלוש. הבחירה בהתמחות איננה חובה, ניתן ללמוד קורסי בחירה מתוך כלל קורסי הבחירה בתכנית, מלבד הבוחרים בהתמחות נוער בסיכון, המשולבת עם לימודי קרימינולוגיה.


ההתמחויות הן:

  • ייעוץ חינוכי וחינוך מיוחד – ההתמחות מכינה את הסטודנטים להמשיך לתואר שני בייעוץ חינוכי, וחושפת אותם לכלים לסיוע חינוכי בתחומים שונים כגון לקויות למידה, חינוך מיוחד, וראיון פרטני.
  • נוער בסיכון וחינוך בלתי פורמלי – ההתמחות מיועדת לשילוב עם החוג לקרימינולוגיה. היא מכשירה את הסטודנטים לעבודה בחינוך הבלתי פורמלי ובקהילה, כגון בפנימיות, בעבודה עם ילדים במוסדות גמילה, ועוד.
  • חינוך פעוטות – ההתמחות מתמקדת בעבודה חינוכית עם פעוטות מגיל לידה עד שלוש שנים. מטרתה הכשרת צוותים חינוכיים לעבודה איכותית עם פעוטות, באופן המתכתב עם מגמות עולמיות של השקעה במשאבים ופיתוח תכניות חינוכיות בתחום זה.

 

מסלול ישיר לתואר שני בייעוץ חינוכי


התואר הראשון בחוג לחינוך מהווה בסיס לתואר שני בייעוץ חינוכי. האקדמית עמק יזרעאל מאפשר לסטודנטים הלומדים בחוג לחינוך בשילוב חוג נוסף ללמוד במסלול ישיר לתואר שני בייעוץ חינוכי. במסלול זה משלימים תואר ראשון ותואר שני בתוך 4 שנים בלבד.

 

נושאי לימוד

 

  • מבוא לאנתרופולוגיה
  • מבוא לפילוסופיה
  • סוגיות בחינוך המיוחד
  • מבוא לסוציולוגיה
  • פיתוח תכניות לימודים
  • מבוא לפסיכולוגיה     
  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • ועוד
  • היבטים תרבותיים וחברתיים במוסדות חינוך     
 


תנאי קבלה

תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך במכללת עמק יזרעאל הם זכאות לבגרות וציון פסיכומטרי.

 

אפשרויות תעסוקה

 

תכנית זו עונה על כל דרישות המל"ג, היא מאפשרת כניסה לעבודה במסגרות חינוכיות מגוונות לרבות חינוך פורמלי, החינוך הבלתי פורמלי, והחינוך האלטרנטיבי. אחרי סיום הלימודים, הסטודנטים יכולים להשתלב בתפקידים חינוכיים משמעותיים, ולהוות עתודת מנהיגות חינוכית שברשותה הידע והכלים להצעיד דימה את מערכת החינוך הישראלית.


שכר לימוד ומלגות

שכר הלימוד במכללת עמק יזרעאל הוא שכר לימוד אוניברסיטאי. שכר הלימוד נקבע מדי שנה על ידי רשויות המדינה בהתאם לקריטריונים שונים. בנוסף, על מנת לסייע לסטודנטים בתשלום שכר הלימוד, מעניקה המכללה מלגות שונות על פי קריטריונים מגוונים.

 

 

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית עמק יזרעאל