מכללת מטריקס גרינטק קולג'

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מכללות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מכללת מטריקס גרינטק קולג'.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכללת מטריקס גרינטק קולג'

 

מטריקס גרינטק קולג' היא מכללה העוסקת בחינוך, בהכשרה, ובהסבה למקצועות הקלינטק. המכללה נוסדה במטרה לקדם את תעשיית הקלינטק בישראל ולהוביל אותה לתפקד כמעצמה מובילה בתעשיית הקלינטק העולמית. קורסי ההכשרה וההסבה המוצעים במכללה כוללים מקצועות המקדמים שמירה על הסביבה ופיתוח טכנולוגיות ירוקות וזאת מתוך אמונה כי מקצועות עתיד סביבתיים הם הבסיס לחיזוק הכלכלה הישראלית, ליצירת תשתית לעצמאות אנרגטית ולשימור המשאבים העתידיים.

 

קורסים בתחום האנרגיה / קורסים אנרגטיים

 

תחום האנרגיה וההתייעלות האנרגטית תופס בשנים האחרונות תאוצה בשוק וזאת בשל בעלייה בכמות הפרויקטים הגדולים הדורשים התייעלות אנרגטית וחסכון אנרגטי, מבנים אלה כוללים לדוגמא בתי חולים, מפעלים ומלונות. הצורך הגובר בהתייעלות אנרגטית ובחסכון בעלויות האנרגיה מחייבים מהעוסקים בתחזוקה, בניהול מבנים ובניהול מערכות מבנים לרכוש ידע וכלים מקצועיים שדרושים לצורך ליווי פרויקטי התייעלות ולצורך תחזוקה יעילה של הפעילות השוטפת. מכללת מטריקס גרינטק קולג' נענתה לדרישה הגוברת בשוק ופתחה מגוון רחב של מסלולים שנועדו להכשיר כוח אדם מקצועי לתחום האנרגיה.

 

חוק שימור האנרגיה, קובע שסכום האנרגיה של גופים במערכת הוא גודל קבוע ועל פיו האנרגיה למעשה רק משנה את פניה. קלינטק הוא מונח כללי המגדיר מוצרים שעשויים לשפר את הביצועים התפעוליים, וכן את רמת היעילות או היצרנות בעוד הם מפחיתים את צריכת האנרגיה, כמו גם את העלויות, התשומות, הפסולת או הזיהום.

 

השימוש במונח קלינטק מתייחס בדרך כלל למערך ההשקעות בטכנולוגיות נקיות ולא לשימוש בטכנולוגיות עצמן. מוקדי ההשקעות באים לידי ביטוי לדוגמא בתחום התפלת מים, בטכנולוגיות ייצור יעילות אקולוגית, וכן באנרגיה מתחדשת, באנרגיה ירוקה, בטכנולוגיות חוסכות אנרגיה, וכן הלאה. בהמשך מובאת הרשימה המלאה של הקורסים המתקיימים במטריקס גרינטק קולג'.

 

קורסים בתחום הסביבה / קורסים סביבתיים

 

בשנים האחרונות גברה המחויבות של ערים ורשויות מקומיות לשמור על הסביבה ולהתמודד עם מגוון רחב של סוגיות סביבתיות לרבות מיחזור, בנייה ירוקה, טיפול בפסולת, חסכון במים תחבורה עירונית, ועוד. מחויבות זו יצרה אתגרים סביבתיים חדשים והעלתה את הצורך של העוסקים בתחום להכיר ולהתמקצע במגוון פתרונות טכנולוגיים לטיפול בסוגיות סביבתיות.

 

את הידע הנרחב בתחום יוכלו מקבלי ההחלטות לרכוש באחד ממסלולי הלימוד המוצעים במכללת מטריקס גרינטק קולג' . ידע זה יאפשר להם לפעול באופן יעיל וחסכוני אם בהיבט הכלכלי ואם בהיבט הסביבתי.

 

איכות הסביבה עוסקת בכל הקשור ליחסי הגומלין בין האדם לבין סביבתו הטבעית. מדעי הסביבה מספקים למעשה מידע או פתרונות סביבתיים ועמם נמנים: מדעי האקולוגיה, מדעי האטמוספירה, מדעי כדור הארץ, הנדסת מים ועוד. בשנים האחרונות עלתה המודעת לתחום איכות הסביבה ועלה מספר האידאולוגיות הפוליטיות והחברתיות אשר קוראות להתחשבות בשיקולים סביבתיים במסגרת הפיתוח הכלכלי.

 

בד בבד התפתחה גם ההבנה כי בעיות סביבה נוגעות במידה רבה לבריאותם, לביטחונם ולאיכות חייהם של בני האדם. לאחרונה אנו עדים לעלייה בהתעניינות בקלינטק בקרב אוכלוסיות שונות ובהן צרכנים, משקיעים ומחוקקים, אשר מגלים עניין בפיתוח אנרגיות חלופיות ובאנרגיה מתחדשת. העניין הגובר בהשקעות בתחום הקלינטק הביא לפתיחה של קורסים שונים בתחום הסביבה.

 

קורסים בתחום הטכנולוגיה / קורסים טכנולוגיים

 

טכנולוגיה עוסקת בחיפוש פתרונות מעשיים שיספקו מענה לצרכים אנושיים, תוך שימוש בחידושי המדע. הטכנולוגיה נחלקת לתחומים רבים לרבות תחום האלקטרוניקה, הביוטכנולוגיה, הרובוטיקה, הננו-טכנולוגיות והקלינטק. שוק הקלינטק או בשמו הנוסף, קלין טקנולוג'י נאמד כיום בהיקף של מאות מיליארדי דולרים והוא ממשיך לתפוס תאוצה כל העת. כפועל יוצא מכך, עולה הביקוש לאנשים מיומנים ומוכשרים שיוכלו להשתלב בשוק ולתרום ממומחיותם לחסכון ולהתייעלות אנרגטית.

 

קלינטק הוא תחום טכנולוגי שנועד לספק מענה לפתרון בעיות הנובעות מהמשבר הסביבתי והגלובלי וזאת במטרה לשמו על משאבי כדור הארץ ולצמצם את הנזקים הסביבתיים. חברות קלינטק פועלות רבות לפיתוח מוצרים ושירותים בתחומי האנרגיה, המים, הפסולת, והמיחזור ובכך הן מהוות למעשה את מנוע הצמיחה העולמי.

 

התפתחויות אלה הולידו את הצורך באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בעלי ידע והבנה בתחומי הקלינטק שיוכלו להשתלב במגוון רחב של תפקידים ובכללם תפקידי ניהול, פיתוח, תכנון, מכירות, פיתוח עסקי ועוד.

 

מסלולי לימוד

 

רשימת מסלולי הלימוד הפועלים במכללה:

  • קורס הכשרת מתקיני גגות סולאריים
  • קורס תכנון וניהול פרוייקטים סולאריים
  • קורס להכשרת מומחים ארגוניים לחסכון באנרגיה
  • קורס להכשרת יועצים להתייעלות אנרגטית
  • קורס טכנולוגיות סביבה כאמצעי לקידום עיר ירוקה
  • קורס טכנאי קלינטק

 

קהלי היעד

 

מרבית מסלולי הלימוד מיועדים בעיקר לבעלי רקע טכני או הנדסי המעוניינים להשתלב בקריירה בתחום הקלינטק, אם בתפקידי מחקר ופיתוח ואם בתפקידי התקנה או תחזוקה של מערכות אנרגיה מתחדשות ומערכות טכנולוגיות נוספות.

 

סניפי המכללה

 

למטריקס גרינטק קולג' 4 קמפוסים ברחבי הארץ, בתל אביב, בחיפה, בהרצליה ובירושלים בהם מתקיימים מגוון רחב של מסלולי לימוד בתחום האנרגיה, הסביבה והטכנולוגיה.

 

שותפים עסקיים

 

למטריקס גרינטק קולג' כמה שותפים עסקיים שמסייעים לקידום מטרותיה והם:

  • Green agenda-sustainability solutions
  • Matrix- North Academy
  • התאחדות התעשיינים בישראל


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.