רוצה פרטים על מכללות לחינוך מיוחד?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מכללות ללימודי חינוך מיוחד

רוצה לדעת על מכללות לחינוך מיוחד? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכללות לחינוך מיוחד

 

אוכלוסיית התלמידים בישראל כוללת גם תלמידים עם מוגבלויות שונות כגון אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, לקויות למידה, הפרעות קשב, ועוד. מטרת החינוך המיוחד לספק מענה לצורכי תלמידים אלו ולהקנות להם תמיכה וסיוע בתחום הלימודי והאישי. החינוך המיוחד מעוגן בחוק ולפיו כל תלמיד עם מוגבלות בין הגילים 3-21, אשר אובחנה אצלו מוגבלות כלשהי, זכאי לטיפולים במימון המדינה. אותם תלמידים זכאים לנוכחות מוגברת של אנשי מקצוע, וכן לטיפולים פסיכולוגיים, רפואיים, התפתחותיים, ועוד. 

 

  

לימודי חינוך מיוחד נשענים על קבלת השונות שבין התלמידים, תוך שילובם בחברה ובמסגות החינוך. מטרת תכניות אקדמיות אלו להכשיר אנשי חינוך מקצועיים שיוכלו להורות ולטפל בילדים עם מוגבלות הלומדים במסגרות החינוך המיוחד, הרגיל, והמשלב. הלימודים מכינים את הסטודנטים להשתלבות כאנשי הוראה בבתי ספר ובגני ילדים. מלבד עבודה כמורים, באפשרות הבוגרים למלא תפקידים כגון מורים להוראה מתקמת, יועצים, ועוד.

 

הלימודים מתקיימים במוסדות אקדמיים שונים, בהם אוניברסיטאות וכן מכללות אקדמיות. לימודי חינוך מיוחד במכללות השונות מכשירים אנשי חינוך והוראה לעבודה המותאמת לצורכיהם של התלמידים. הסטודנטים המתעתדים להשתלב כמורים לחינוך מיוחד יוכלו לספק לתלמידיהם את העזרה והסיוע הייחודי להם הם זקוקים ולסייע לחינוכם, להדרכתם ולפיתוח כישוריהם. היעד המרכזי בתוכנית הוא להוביל את התלמידים, על אף מוגבלויותיהם, להתפתחות אישית ולהשתלבות בחברה ובמעגל העבודה.

 

 

היכן לומדים?

 

להלן רשימת המכללות המציעות לימודי תואר ראשון בתחום החינוך המיוחד:

  • המכללה האקדמית צפת: מתקיימים לימודים לתואר B.A שהיקפם 3 שנים. הלימודים אינם כוללים תעודת הוראה.

 

  • מכללת אורנים (קריית טבעון): הלימודים לתואר B.Ed נפרסים על פני 4 שנים. ניתן להתמחות בתחום לקויות השפה. כמו כן, מוצעת תכנית לבעלי ניסיון של לפחות שנתיים בעבודה חינוכית.

 

  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל - צפון): הלימודים לתואר B.A מתקיימים במתכונת דו חוגית, הכוללת תעודת הוראה. משך הלימודים 3 שנים.

 

  • סמינר הקיבוצים (תל אביב): הסטודנטים משלבים לימודים בחוג לחינוך רגיל בבית הספר היסודי, או העל יסודי. כמו כן, עליהם לבחור בין ההתמחויות הבאות: ספרות, מקרא ותרבות ישראל, היסטוריה, מדעים, או מתמטיקה. נוסף על כך, הלימודים כוללים אשכול כבדי שמיעה וחרשים. לבוגרים מוענקות תעודת בשני האשכולות הבאים: הוראה מותאמת במתמטיקה, הוראה מותאמת בשפה.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (סמוך לכפר סבא): במהלך לימודיהם בהתמחות זו, יכולים הסטודנטים לבחור מבין המוקדים הבאים - ליקויי למידה, נכויות התפתחותיות, הפרעות רגשיות, ולקויות שפה וכבדי שמיעה. משך הלימודים ארבע שנים.

 

  • מכללת לוינסקי (תל אביב): בקמפוס לוינסקי של המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט מציעים תואר ראשון בתחום זה, בשילוב חינוך רגיל לבתי ספר יסודיים, בשילוב חינוך לגיל הרך, או בשילוב חינוך רגיל לבתי הספר העל יסודיים. משך הלימודים 4 שנים.

 

  • המכללה האקדמית קיי (באר שבע): בוגרי הלימודים במכללת קיי מקבלים תואר ראשון בחינוך מיוחד, תעודת הוראה, וכן תעודות הוראה מותאמת במתמטיקה ובשפה. משך הלימודים 4 שנים.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה): הלימודים מתקיימים כהתמחות במסגרת התואר הראשון בחינוך (B.A). משך הלימודים שלוש שנים. ישנה אפשרות ללמוד במסלול ישיר לתואר שני בייעוץ חינוכי שהיקפו 4 שנים, שבו ניתן ללמוד גם לתעודת הוראה בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה.
     

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי חינוך והוראה, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים לתואר B.Ed הינו ארבע שנים, כאשר השנה הרביעית מוקדשת ברובה לביצוע סטאז' במערכת החינוך. הלימודים לתואר B.A נפרסים על פני 3 שנים. הלימודים מתקיימים במתכונת בוקר, ונערכים בארבעה או בחמישה ימים במהלך השבוע.


מהם תנאי הקבלה?


תנאי הקבלה לחינוך מיוחד משתנים ממוסד למוסד ומעת לעת. ציון ההתאמה המבוקש במכללות השונות נע בין 540 - 580. כמו כן, יש צורך בבגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות ולעיתים גם במקצוע מורחב נוסף ברמת 5 יחידות. נוסף על כך, על המועמדים לעבור ראיון קבלה. בחלק מן המוסדות, ניסיון קודם בעבודה עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים יכול להוות יתרון למועמדים. ברבים מן המוסדות מאפשרים קבלת מועמדים גם ללא פסיכומטרי, על סמך בגרות מלאה ואיכותית, הממוצע משתנה בין המוסדות ונע בין 82 - 95. בדומה לאפשרות הקבלה על סמך ציון התאמה, גם במסלול זה יש לעבור ראיון ולהציג ציונים גבוהים בבגרות במתמטיקה ובאנגלית. נוסף על כך, יש לעבור מבחן אמי"ר לסיווג רמת האנגלית.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכללות לחינוך מיוחד?

רוצה לדעת יותר על מכללות לחינוך מיוחד?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מכללות לחינוך מיוחד
שאלות הגולשים בנושא
לימודי חינוך מיוחד במסגרת חרדית
לימודי חינוך מיוחד או ריפוי בעיסוק?
לימודי חינוך מיוחד - קבלה לבני 40 ומעלה
לימודי חינוך מיוחד לגיל הרך בצפון
לימודי חינוך מיוחד 2013
לימודי חינוך מיוחד ותרפיה באומנות - תנאי קבלה
מסלול מקוצר בלימודי חינוך מיוחד