ללמוד במכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי חינוך והוראה?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על המכללה האקדמית הערבית לחינוך .

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל

 

קאדר אקדמי ומקצועי של אנשים טובים

 

המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל, הממוקמת בעיר חיפה, נוסדה שנה אחת בלבד לאחר קום המדינה, כגוף לימודי המציע השתלמויות למורים. עם השנים, צמחה המכללה והקימה גם מסלולים לתואר ראשון ולתואר שני, שזכו להכרה מצד המועצה להשכלה גבוהה בישראל. מתוך כלל אנשי החינוך בסקטור הערבי בישראל, בערך 65% למדו ובגרו במכללה הערבית לחינוך.

 

מוסד אקדמי זה פועל ברוח ההומניזם הרב תרבותי, ולכן לצד הקניית הידע והמודלים המערביים הנהוגים בתחום החינוך, מדגישים במכללה גם את הזיקה לערכים התרבותיים הערביים. בנוסף, תכניות הלימוד מעודכנות בהתאם לשיטות חדישות ומשוכללות להתמקצעות המורים ולשיפור איכות ההוראה בבתי הספר, כגון: למידת עמיתים, תקשוב ולמידה מרחוק. במהלך הלימודים בתכניות השונות הסטודנטים מקשיבים להרצאות, לוקחים חלק בסדנאות חווייתיות, מתנסים במעבדות ועוד. לאורך שלוש שנות הלימוד בתכניות לתואר ראשון, הסטודנטים עוברים התנסות מעשית במוסדות חינוך.

 

סגל המכללה

 

מנהל המכללה הוא אדם מרשים בעל תואר דוקטור בחינוך, שהתנסה בהוראה לתלמידי יסודי ולתלמידי תיכון גם יחד. את התואר השני שלו סיים, באופן מפתיע - בחוג ללשון עברית. בין המרצים הנוספים במכללה תוכלו למצוא גם: דוקטור להוראת מדעים וטכנולוגיה, שסיים תואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה ומשם עבר לתחום החינוך; החוקרת הערבייה הראשונה בישראל שזכתה למעמד פרופסור, ועוסקת במדעי ההתנהגות ובעבודה סוציאלית; חוקר יהודי העוסק בחקר התנ"ך תוך כדי התייחסות ללשונות שמיות עתיקות; ועוד.

 

מוסדות המכללה

 

במכללה האקדמית הערבית לחינוך פועלים: שלוש מעבדות מדעיות, ארבעה מכונים, שבעה מרכזים וספרייה. שלוש המעבדות הן – המעבדה לפיזיקה, המעבדה לביולוגיה והמעבדה למחשבים. המעבדות משמשות את הסטודנטים לביצוע ניסויים, להתנסות ותרגול ולהכנת חומרי הוראה. ארבעת המכונים עוסקים בקידום העשייה והמחקר בנושאים חברתיים חשובים, והם: המכון ללימודי מגדר, המכון למחקר רב תרבותי, המכון ללימודי השלום והמכון לחינוך לשוני.

 

שבעת המרכזים השונים פועלים על מנת לסייע לסטודנטים בתהליך הכשרתם המעשית בהוראה ובתהליך קידומם והתפתחותם המקצועית של המורים. כך, במרכז לספרות ילדים בערבית זוכות מורות, גננות ומדריכות קהילתיות להשתתף בסדנאות, בהשתלמויות, בכנסים ובמפגשים, בהם הן מרחיבות את היכרותם עם ספרות הילדים העכשווית, לומדות על הפעלות שניתן ליישם סביב סיפורים, ואף מודרכות בתהליכי יצירה משל עצמן. מרכזים נוספים הפועלים במכללה הם: המרכז לאבחון וטיפול בלקויות למידה, המרכז ללימודי אנגלית, המרכז ללמידה מרחוק, המרכז למתמטיקה ולמדעי המחשב, המרכז להוראה ולמידה, מרכז סאליס והספרייה.

 

אפשרויות לימוד

 

להלן אפשרויות הלימוד הקיימות במכללה:

 

  • חינוך מיוחדבתחום לימודי החינוך המיוחד, יכולים הסטודנטים לבחור ללמוד במסלול כללי של הוראה או להתמחות במקצועות מסוימים, מבין אלה: ערבית, עברית, מתמטיקה או מדעים. עליהם לבחור גם את קבוצת הגיל שאיתה ירצו לעבוד – גיל הרך (גננות), גילאי יסודי או גילאי על יסודי.

 

  • גננות – בתחום לימודי גננות ניתן לבחור בין מסלול הוראה כללי למסלול הוראת ערבית. מדובר בתכנית המייעדת את משתתפיה לעבודה עם ילדים מגיל לידה ועד גיל 6. במהלך הלימודים הסטודנטים משתתפים בחטיבת אמנויות, הכוללת: מוסיקה, תנועה, אמנות חזותית ודרמה.

 

  • חינוך יסודי – הסטודנטים במכללה יכולים לבחור להתמחות בהוראה בבתי הספר היסודיים, באחד מן המקצועות: ערבית, עברית, מתמטיקה או מדעים.

 

  • חינוך על יסודי – תכנית המכשירה את הסטודנטים לעבודה בחטיבות הביניים עם בני נוער בכיתות ז' עד י'. ניתן להתמחות באחד ממקצועות ההוראה: אנגלית, ערבית, עברית, ביולוגיה, מתמטיקה, כימיה או פיזיקה. במכללה קיים גם חוג מיוחד להוראת מדעי המחשב, שיכול לעניין מגוון של סטודנטים, ובמיוחד כאלה שבחרו להתמחות במקצוע מדעי.

 

  • תכניות ללימודי המשך - תואר שני בחינוך לשוני (הוראת ערבית או הוראת עברית), תואר שני בחינוך מדעי (מתמטיקה, מדעי החיים ומדעי החומר), השתלמויות והרחבת הסמכה.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.

חוות דעת של סטודנטים על המכללה האקדמית הערבית לחינוך

התקבלו 160 דירוגיםבציון ממוצע: 3.8 מתוך 5

המכללה האקדמית הערבית לחינוך
25/11/2018

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את האווירה הנוחה שבמכללה , את היחס הטוב

על הקמפוס

היחס מאוד טוב , אכפת להם מכל בעיה שנתקל בה הסטודנט

המכללה האקדמית הערבית לחינוך
06/11/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת את אווירת הלימודים ואני שואיפת להגשים את חלומותיי במסלול שבחרתי .

על הקמפוס

אני מרגישה שהוא מוכם לא מושקע ואין בו מרחק והוא מקום סגור מאוד .


לכל חוות הדעת
ssssssssss

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

מעל 28,834 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין657 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

  • 4.1

    המכללה האקדמית אשקלון454 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp