רוצה פרטים על מכינה במשפטים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מכינה ללימודי משפטים - למי זה טוב?

רוצה לדעת על מכינה במשפטים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה למשפטים - טיעונים לשיקולכם
 
מקצוע המשפטים נחשב למבוקש ויוקרתי בקרב צעירים רבים. כדי להתקבל ללימודים, נדרש ציון 90 לפחות בתעודת הבגרות, וציון פסיכומטרי הנע בין 600 - 680, קיימים מוסדות המאפשרים קבלה ללא ציון בפסיכומטרי. דרך נוספת להתקבל ללימודי משפטים היא להשתתף במכינה, המיועדת במיוחד למטרה זו, ומתאימה למועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה, ומעוניינים לשפר את סיכויי קבלתם לתואר.
 
מידע לשימושכם ולשיקולכם
 
קיימים מספר סוגי מסלולי מכינה אפשריים:
 
  • מכינה ייעודית: מיועדת למועמדים לחוג למשפטים בלבד, ובמהלכה נלמדים קורסים אקדמיים בתחום זה, לצד לימודי מקצועות היסוד. בדרך כלל מדובר במסלול ממוקד, שהיקפו קצר יחסית.
 
  • מכינה למדעי החברה והרוח: מכינה קדם אקדמית במדעי החברה או במדעי החברה והרוח המתאימה גם, אך לא רק, לתחום המשפטים. המסיימים יכולים לבחור להירשם לחוגים נוספים, כגון: ניהול, עבודה סוציאלית, ועוד. לפיכך, מי שלא הצליחו להתקבל ללימודי המשפטים, עדיין יכולים להשתמש בציוני המכינה הקדם אקדמית וללמוד מקצוע אחר.
 
מה לומדים?
 
במהלך המכינה, לומדים הסטודנטים קורסים במקצועות יסוד, כגון מתמטיקה ואנגלית, ולצידם קורסים אקדמיים במקצועות משפטיים. לרוב מדובר בקורסי יסוד הנלמדים במהלך שנה א', והשלמתם בהצלחה עשויה להקנות פטורים אקדמיים במהלך התואר. יש לציין כי היצע הקורסים משתנה בין המוסדות (לא כל הקורסים הבאים יילמדו בהכרח באותה המכינה), אולם לרוב נלמדים התחומים הבאים:
  • דיני עונשין.
  • שיטות מחקר.
  • תורת המשפט.
  • מבוא לסטטיסטיקה.
  • יסודות המקצוע המשפטי.
  • חברה ופוליטיקה בישראל.
  • מיומנויות כתיבה מדעית ואקדמית.
  • מתמטיקה (ברמת 3 או 4 יחידות לימוד).
  • אנגלית (ברמת 4 או 5 יחידות לימוד, או ברמת "טרום בסיסי").
 
היכן לומדים? 
  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון) - במסלול האקדמי המכללה למינהל מציעים את תכנית המכינה "שחקים" במסלול ייעודי לתואר ראשון במשפטים. תכנית זו מתאימה לבעלי בגרות מלאה, או מועמדים מגיל 30 ומעלה, שאינם עומדים בדרישות הקבלה לפקולטה למשפטים, ומעוניינים לשפר את סיכויי הקבלה. במכינה לומדים קורס אנגלית וקורסים אקדמיים שונים, בהם גם טעימות מקורסי יסוד במשפטים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן - מציעה מכינה קדם אקדמית למשפטים במסלול מדעי החברה. משך התכנית הוא שנה אקדמית אחת, והלימודים בה מתקיימים פעמיים בשבוע. במהלכה נערכים גם שיעורי תגבור ועזר ללא תוספת תשלום.

 

כמה זמן לומדים?


משך המכינה הינו כ - 4 חודשים וחצי, כולל תקופת המבחנים. הלימודים מתקיימים ביומיים עד ארבעה ימים בשבוע, במתכונת המשלבת לימודי יום עם לימודי ערב. במקרים שבהם הלימודים מתקיימים במסגרת מכינה ייעודית למדעי החברה והרוח, לרוב אורך התכנית בין 9 חודשים לשנה אחת.

 
מהם תנאי הקבלה?


תנאי הקבלה למכינה משתנים בין המוסדות, וכן מעת לעת. יש לעמוד בדרישות הבאות:

  • תעודת בגרות מלאה.
  • או - מועמדים מעל גיל 30 יכולים להתקבל על סמך מבחן מיון ובחינת אמיר"ם.
  • בגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות לימוד.


יש לציין, כי במכינה הייעודית לחברה ורוח של אוניברסיטת בר-אילן ניתן להתקבל גם על סמך 12 שנות לימוד, ובגרות חלקית (הכוללת לפחות 7 יחידות לימוד בציון עובר).

 

 

מלגות


סטודנטים הלומדים במכינה יכולים להסתייע במלגות שונות, וכן להיעזר בהסדרי המימון שמציעים המוסדות. מרבית המלגות למכינה מוענקות על סמך מצבם הסוציו אקונומי של הסטודנטים, מטעם המוסדות וכן מטעם גופים כגון האגף לחיילים משוחררים של משרד הביטחון.

 

קבלה לתואר לאחר המכינה
 
חשוב לדעת: הקבלה ללימודי משפטים לאחר ההשתתפות במכינה מותנית בציון מסוים, והיא אינה אוטומטית. כמו כן, גם אם ממוצע הציונים עומד בקריטריונים הנדרשים במוסד הלימוד, יתקבלו המועמדים בעלי הציונים הגבוהים ביותר. המכינות מציבות רף ציונים שבו יש לעמוד בכל אחד מן הקורסים הנלמדים, לרבות קורסי האנגלית, הקורסים המשפטיים, וכדומה. כמו כן, יש לעמוד בדרישות הנוכחות ובמטלות השונות במהלך התכנית. יש לציין כי בחלק מן המוסדות, תנאי נוסף הינו עמידה בממוצע ציונים גבוה במהלך שנה א' לתואר הראשון.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכינה במשפטים?

רוצה לדעת יותר על מכינה במשפטים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מכינה במשפטים