מכינה קדם אקדמית באוניברסיטת בן-גוריון

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מכינה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מכינה קדם אקדמית - אוניברסיטת בן-גוריון.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינה קדם אקדמית של אוניברסיטת בן-גוריון

 

המרכז ללימודים קדם אקדמיים באוניבסיטת בן-גוריון מהווה מסגרת לימודים אשר מכינה מועמדים לקראת לימודי התואר הראשון. תוכנית הלימודים מותאמת לצרכים של סטודנטים המעוניינים ללמוד בפקולטות למדעי הרוח והחברה, הפקולטה לניהול, מדעי הטבע ומדעי ההנדסה.

 

לימודי מכינה קדם אקדמית מאפשרים לתלמידים לשפר את ציוני הבגרויות שלהם, להעלות את הסיכוי להתקבל לאוניברסיטה, תוך הכנה וסיוע בלימודיהם האקדמיים. המרכז ללימודי המכינה האקדמית, שהוקם עם פתיחתה של האוניברסיטה, צבר ניסיון רב שנים שהוכיח כי הלימודים במכינות מאפשר לסטודנטים לההתקבל ולהצליח במהלך לימודיהם האקדמיים.

 

במהלך הלימודים הסטודנט רוכש ידע נרחב לצד כלים ומימנויות למידה, שיאפשרו להם להתמודד עם הדירשות האקדמיות, כמו גם לבחור את מסלול הלימודים המתאים ביותר עבורם. הבוגרים המצטיינים יזכו לעדיפות בקבלה לאוניברסיטה ויוכלו להינות ממלגות לימודים בגובה השכר לימוד של המכינה. (מלגות שיתפרסו לאורך שלוש שנות הלימודים האקדמיים).

 

מסלולי לימוד

 

במסגרת הלימודים במכינה הקדם אקדמית של אוניברסיטת בן-גוריון ניתן למצוא את מסלולי הלימוד הבאים:

 

  • מכינה למדעי ההנדסה ומדעי הטבע - מיועדת למתעניינים בתואר ראשון בהנדסה ומדעי הטבע. תוכנית הלימודים הינה בהיקף של 9 חודשים. הלימודים במסלול זה כוללים את המקצועות הבאים: מתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד, פיסיקה ברמת חמש יחידות לימוד ואנגלית ברמת ארבע או חמש יחידות לימוד.

 

  • מכינה למדעי הרוח והחברה - מתעניינים בלימודי תואר ראשון בתחומי מדעי הרוח ומדעי החברה. תוכנית הלימודים נימשכת 9 חודשים. הלימודים במסלול זה כוללים את המקצועות הבאים: מתמטיקה ברמת שלוש או ארבע יחידות לימוד, אנגלית ברמת ארבע או חמש יחידות לימוד, לשון עברית, היסטוריה, מבוא לסטטיסטיקה, כתיבה מדעית ויסודות בכלכלת ישראל.

 

  • מכינה מקוצרת במדעי ההנדסה ומדעי הטבע - מיועדת למעומדים אשר מעוניינים להתקבל ללימודי תואר ראשון במדעי ההנדסה או מדעי הטבע ורוצים לשפר או לרענן את מקצועות הבגרות הרלוונטים. תוכנית הלימודים במסלול זה הינה בהיקף של שישה חודשי לימוד במתכונת של 28 שעות שבועיות. הלימודים במסלול זה כוללים את המקצועות הבאים: מתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד ופיסיקה ברמת חמש יחידות לימוד.

 

בסיום לימודי המכינה תוענק לכל סטודנט תעודת סיום, גיליון ציונים המכינה וגליון ציוני בחינות הבגרות.

 

* בנוסף, המרכז מציע לסטודנטים במכינה קורס הכנה למבחן הפסיכומטרי בנוסף לתוכנית הלימודים ובתוספת תשלום.

 

 

תנאי הקבלה

 

להלן תנאי הקבלה ללימודים במכינה הקדם אקדמית:

 

  • תנאי הקבלה למכינה למדעי ההנדסה ומדעי הטבע הינם: בעלי תעודת בגרות מלאה או חלקית, ציון פסיכומטרי 500 ומעלה וראיון אישי.

 

  • תנאי הקבלה למכינה למדעי הרוח ומדעי החברה הינם: בוגרי חטיבה עליונה (תיכון) הזכאים לתעודת בגרות מלאה או חלקית וציון פסיכומטרי 450 ומעלה.

 

  • תנאי הקבלה למכינה מקוצרת לרענון במדעי ההנדסה ומדעי הטבע הינם: בעלי תעודת בגרות מלאה הכוללת ארבע או חמש יחידות לימוד במקצועות מתמטיקה ואנגלית ובנוסף בגרות בציון עובר בפיסיקה.

 

בוגרי המכינה האקדמית שעמדו בכל הדרישות והשלימו את מקצועות הבגרות החסרים להם וזכאים לתעודת בגרות מלאה יכולים להירשם ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון בהתאם לתנאי הקבלה של הפקולטה או המחלקה המבוקשת אך אין זה מבטיח קבלה אוטומטית.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בן-גוריון

כלים שיעזרו לך לבחור