לימודי תואר שני בניהול מערכות חינוך במכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על ניהול מערכות חינוך לתואר שני - מכללת סכנין.

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בניהול מערכות חינוך במכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה
 
מורכבות בחינוך
 
במסלול ללימודי תואר שני בניהול מערכות חינוך במכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה, מתמקדים בהקניית כלים תיאורטיים ויישומיים כדי להכשיר מנהלים ובעלי תפקידים בכירים במערכת החינוך הערבית במדינת ישראל, מתוך הבנת צרכיה הספציפיים בחברה הרב תרבותית.
 
תכנית הלימודים
 
במסגרת הלימודים בתכנית זו לתואר שני בחינוך הסטודנטים מכירים היבטים שונים של מערכת החינוך הערבית במדינה, ובכלל זה גם את המשמעויות של היותה חברה מסורתית, את הפרספקטיבה החברתית ואת נקודות המבט הפוליטיות והתרבותיות. כמו כן, הם לומדים להכיר היבטים מוסריים הקשורים בהנהגה של מערכות חינוך במגזר זה.
 
בנוסף, הסטודנטים רוכשים מיומנויות ניהול וארגון, ובכלל זה גם לומדים כיצד מפתחים תרבות ארגונית במערכות חינוכיות, מבינים את תפקידו המורכב של המנהל במערכת החינוך הערבית בישראל, ומכירים אסכולות הנוגעות לעיצוב תכניות חינוכיות המותאמות למערכת זו, כמו גם את הרפורמות ואת החידושים. היבט נוסף שנלמד במסלול הוא שילוב הטכנולוגיות המתקדמות בתכניות הלימוד, שימוש במערכי למידה אינטראקטיביים ועוד.
 
מתכונת הלימוד
 
התכנית לתואר שני בניהול מערכות חינוך מורכבת מלימודי בסיס ומלימודי התמחות, כאשר במסגרת ההתמחויות מגישים הסטודנטים פרויקט גמר יישומי. לאחר הגשת הפרויקט עוברים הסטודנטים בחינה בעל פה על ידי שני בוחנים, שבה הם נדרשים להגן על הפרויקט. משך הלימודים הוא שנתיים, והם כוללים היקף של 44 שעות סמסטריאליות. תכנית הלימוד כוללת גם סמינרים וסדנאות מעשיות. בין הסדנאות נכללות גם סדנה לניתוח אירועים בבתי ספר, וסדנה המלווה את כתיבת הפרויקט.
 
נושאי הלימוד
 
  • תיאוריות במינהל החינוך
  • מנהיגות חינוכית
  • החברה הערבית בישראל
  • התקציב ככלי ניהולי
  • מינהל בית ספרי ממוחשב
  • בית הספר והקהילה
  • סביבות לימוד עתירות טכנולוגיה
  • משאבי אנוש בחינוך
  • מערכת החינוך הערבית בישראל
  • דרכי מדידה והערכה
  • שינויים וחידושים במערכות חינוכיות
  • החברה הרב תרבותית
  • מינהל ומנהיגות בתרבויות אסלאמיות
  • אתיקה ארגונית בחינוך     
  • מדיניות וביצוע במערכת החינוך בישראל
  • ועוד
  • תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ושילובם במערכת החינוך     
 
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
הלימודים בתואר שני בניהול מערכות חינוך במכללת סכנין מתאימים למורים או לבעלי תפקידים חינוכיים אחרים. ללימודים במסלול יתקבלו מועמדים בעלי תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה (B.A. בחינוך, או B.Ed) בציון מינימלי של 80 לפחות. בנוסף, נדרשות שלוש שנים לפחות של ניסיון מעשי בהוראה או בחינוך. כמו כן, המועמדים נדרשים להגיש שני מכתבי המלצה מקצועיים, לעבור בחינת ידע בשפה האנגלית ולעבור בהצלחה ריאיון קבלה אישי.
 
אפשרויות התעסוקה
 
בתום הלימודים במסלול זה במכללת סכנין, ועם קבלת התואר השני M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך, יוכלו הבוגרים להשתלב בתפקידים בכירים במערכות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, בעיקר במגזר הערבי. בין השאר, הם יוכלו לנהל בתי ספר ופנימיות, להוביל צוותים של מורים ושל מחנכים, להתוות תכניות חינוכיות חדשות ועוד. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה

חוות דעת של סטודנטים על ניהול מערכות חינוך לתואר שני - מכללת סכנין

התקבלו 1 דירוגיםבציון ממוצע: 4.0 מתוך 5

מכללת סכנין
12/12/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אהבתי האבירה הלימודים והקוראים קרבה של המוסד והאפשרות לאשר בעבודה שלי

על הקמפוס

מקום נפלא מאתגר מעניין תומך משכיל למען התקדמות מקצועית והכשרה מעניינת בתחומים השונים

טיפים

אני ממליץ לתלמידים למען ההתקדמות במקצוע וגם בשינויים וגם להיות יותר מושכל בתחומי הדעת


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי חינוך

התלבטות בין תואר שני באבחון דידקטי ולקויות למידה
עינת
ללא תגובה
מה הפרוצדורה בהסבה מגננת למורה
מילה
1 תגובות
לא יודעת לאן להמשיך
שושי
1 תגובות
איזה תפקידים יש בחינוך מיוחד
יהונתן פז
1 תגובות
מה ההבדל בין תעודה של הוראה מתקנת לתעודה של חינוך מיוחד?
אפרת גרינבלט
1 תגובות
מסלול חד שנתי להשלמת תעודת הוראה
שלי
1 תגובות
מה שואלים בראיון קבלה להוראה?
שרון
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,834 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    המרכז האקדמי לב1,451 חוות דעת

  • 4.1

    הקריה האקדמית אונו1,047 חוות דעת

  • 4.1

    הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל547 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp