תואר שני במדיה חדשים במרכז הבינתחומי הרצליה

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בתקשורת?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בניו מדיה - המרכז הבינתחומי הרצליה.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני במדיה חדשים במרכז הבינתחומי הרצליה
 
משני צידי המסך
 
בבית הספר לתקשורת בבינתחומי מוצעים שני מסלולים לתואר שני בתקשורת חדשה, הנבדלים זה מזה במידה רבה. האחד עוסק בכלים הנתונים בידי פוליטיקאים, אנשי עסקים וקבוצות חברתיות, שמטרתם "למכור" לציבור תפישת מציאות, לשווק רעיונות ולקדם אישים ואינטרסים מובהקים. השני עוסק בתהליכים חברתיים ואישיים המונעים ומעוצבים על ידי השינויים המתרחשים בשדה התקשורת במאה ה – 21. אף על פי כן, ניתן לראות שני מסלולים אלה כשתי נקודות מבט חלופיות ליחסים שבין חברה לצורות תקשורת.
 
 
תכנית הלימודים
 
התכנית לתואר שני במדיה חדשים בנויה מלימודי ליבה עיוניים, מקורסים מתודולוגיים, ומקורסי יסוד ובחירה וסמינרים במסלול התמחות נבחר. קיימים שני מסלולים אפשריים להתמחות: המסלול לתקשורת אסטרטגית בעידן הדיגיטלי, והמסלול לתרבות וחברה בעידן הדיגיטלי. בכל מסלול מתקיימים סמינרים לבחירה, שבהם מועלים בכיתה נושאי מחקר אפשריים, מתנהלים דיונים באשר להצעות המחקר של התלמידים ומוצגים רפרטים.
 
בלימודי הליבה העיוניים בוחנים גישות שהשפיעו על תפישת עולם התקשורת ועל המחקר בתחום זה. כמו כן, נידונות סוגיות מרכזיות הנוגעות לדרכי התקשרות חדשות של יחידים וארגונים בעידן המידע הדיגיטלי, ולהשלכותיהן בשדות הכלכלה, התרבות והחברה. הקורסים המתודולוגיים עוסקים בחלקם בלימוד שלבי בנייתה של עבודת חקר במדעי החברה ובתקשורת, ובחלקם מתמקדים בשיטות ספציפיות המתאימות למחקר כמותי של סביבת האינטרנט. בחלק נוסף פרקי המתודולוגיה עוסקים בשיטות שונות של מחקר איכותני.
 
 
מסלולי התמחות
 

 

  • מסלול תרבות וחברה בעידן הדיגיטלי – בו נבחנים נרטיבים אידיאולוגיים ופוליטיים בטקסטים תקשורתיים, נחקרים תהליכי היווצרות של משמעות, מגמות שינוי בחברה, אופני שליטה בקבוצות מוחלשות ועוד.
 
סגל הוראה
 
במחלקה לתואר שני במדיה חדשים במרכז הבינתחומי הרצליה פועלת נבחרת חזקה של חוקרים העוסקים בהיבטים השונים של יחסי ההשפעה והגומלין בין תקשורת לפוליטיקה, לצד מיעוט חשוב של חוקרים העוסקים בתפקידה של התקשורת בעולם העסקים והצרכנות. בתוך הסגל תוכלו למצוא מרצים שלימדו גם באוניברסיטאות ובמכללות אחרות בישראל, כאוניברסיטה העברית בירושלים, כאוניברסיטת חיפה וכמכללת עמק יזרעאל.
 
 
מתכונת הלימוד
 
הלימודים נמשכים כשנה קלנדרית אחת וכוללים שלושה סמסטרים עוקבים. מפגשים מתקיימים בסופי שבוע (חמישי בצהריים ושישי בוקר). במהלך התכנית הסטודנטים עורכים ניסויים, מנתחים טקסטים ומבצעים סקרים. כמו כן, הם זוכים להקשיב לדבריהם של מרצים אורחים, אנשי מקצוע בכירים בתקשורת ובפוליטיקה. כמו כן, הם משתתפים הסטודנטים בסמינר מחקרי, המתעדכן מידי שנה, במסגרתו הם כותבים את עבודת הגמר לתואר השני.
 
תנאי קבלה
 
לתכנית לתואר שני במדיה חדשים במרכז הבינתחומי ניתן להתקבל על סמך ממוצע 80 או יותר בתואר הראשון. מקרים חריגים נידונים על ידי וועדת קבלה.
 
נושאי לימוד
 
  • עמידה מול מצלמה וקהל
  • קהלי המדיה
  • אתיקה ותרבות במדיה החדשים
  • תקשורת אסטרטגית
  • שיווק פוליטי ברשתות חברתיות
  • תקשורת אדם ומחשב
  • דיפלומטיה ציבורית בעידן הדיגיטלי
  • מיתוג והסברה בסייבר
  • שיטות מחקר כמותניות ואיכותניות
  • פסיכולוגיה של מנהיגות
  • אסטרטגיה תקשורתית ומיתוג מדינות
  • מגמות בחקר התקשורת    
  • ספורט ותרבות פופולרית באלף השלישי    
  • ועוד
 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המרכז הבינתחומי הרצליה

עוד מסלולי לימוד - המרכז הבינתחומי הרצליה

ssssssssss

פורום לימודי תקשורת

תכנית לימודי תואר ראשון בתקשורת
קרן נועם
ללא תגובה
לימודי ערב לתואר בתקשורת
שחר תבור
1 תגובות
קורס עריכת וידיאו ועיצוב מוזיקה
שיראל
1 תגובות
לימודי צילום ועריכת וידאו
שרון
1 תגובות
דו חוגי בתקשורת ומנהל עסקים
רות
1 תגובות
תנאי קבלה והתמחויות בתחום התקשורת
רפאל וידל
2 תגובות
לימודי תקשורת לבנות בלבד
שילת אורם
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,956 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בר אילן952 חוות דעת

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל984 חוות דעת

  • 4.1

    האוניברסיטה הפתוחה1,263 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בתקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
Whatsapp Whatsapp